شناسهٔ خبر: 28294970 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

علی اعطا تشریح کرد

نظر موافق شورا برای تداوم شورایاری ها/برگزاری انتخابات شورایاری ها در آینده نزدیک

سخنگوی شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه تلاش می کنیم تا شورایاری ها را از طریق لایحه، قانونی کنیم، گفت: حرفهایی که بعضا مطرح می شود مبنی بر اینکه شورای شهر تهران موافق تداوم شورایاری ها نیست، هیچ کدام صحت ندارد.

صاحب‌خبر -

«علی اعطا» در گفت و گو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری شبستان درباره تعیین تکلیف شورایاری ها گفت: شورای پنجم پیگیر است تا مشکل قانونی برگزاری انتخابات شورایاری ها حل و موانع حقوقی پیش روی برگزاری انتخابات شورایاری ها برطرف شود.

 

نظر موافق شورا نسبت به تداوم فعالیت شورایاری ها

سخنگوی شورای اسلامی شهر تهران افزود: حرف هایی که بعضا مطرح می شود مبنی بر اینکه شورای شهر تهران موافق تداوم شورایاری ها نیست، هیچ کدام صحت ندارد.

 

وی درباره موانع قانونی و حقوقی شورایاری ها گفت: موانع قانونی و حقوقی به بحث انتخابات شورایاری ها مربوط می شود اینکه چه کسی انتخابات را برگزار کند و به چه نحوی باشد.

 

تلاش می کنیم از طریق لایحه، شورایاری ها را قانونی کنیم

اعطا خاطرنشان کرد: رییس شورای اسلامی شهر تهران، اخیرا نامه ای به وزیر کشور ارسال کرده است مبنی بر اینکه مثل سال های گذشته به برگزاری انتخابات شورایاری ها کمک کردند، امسال نیز در این خصوص مساعدت انجام دهند و پیشنهاد شده است که مجری انتخابات وزارت کشور باشد و کمک کنند تا از طریق لایحه، موضوع شورایاری ها را بتوانیم قانونی کنیم.

 

سخنگوی شورای اسلامی شهر تهران با ببیان اینکه انتخابات شورایاری ها در آینده ای نزدیک برگزار می شود، گفت: بیش از ۳ هزار و ۵۰۰ نفر شورایار در تهران داریم.

 

بودجه ۷ میلیاردی شورایاری ها

اعطا درباره بودجه اختصاص یافته به شورایاری ها اظهارداشت: اعتبار و بودجه ای که به شورایاری ها اختصاص می یابد حدود ۷ میلیارد تومان بودجه است.

 

وی درباره ساختار شورایاری ها توضیح داد: هر محله یک شورایاری دارد و هر منطقه هم یک شورایاری دارد و در هر محله در شورایاری ها، زیرمجموعه خود آن شورایاری ۴ کارگروه تخصصی وجود دارد که شامل کارگروه های عمران و شهرسازی، محیط زیست و سلامت، فرهنگی و اجتماعی، مشارکت های مردمی. متناظر با این که در هر محله، در مناطق شهرداری تهران نیز شورایار داریم و این چهار کارگروه به صورت متناظر در مناطق ۲۲ گانه شهرداری تهران مستقر هستند.

 

اعطا افزود: تعداد محلات تهران که بیش از ۳۵۰ محله است، شورایاری داریم و در هر شورایاری 10 نفر عضو هستند که مجموعا بیش از ۳هزار و ۵۰۰ نفر عضور شورایاری هستند که جدا از کارگروه های تخصصی چهارگانه است.

 

پست «دبیر دبیران شورایاری» را حذف کرده ایم

سخنگوی شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به اینکه دیگر پستی به عنوان دبیر دبیران شورایاری نداریم، خاطرنشان کرد: پست «دبیر دبیران شورایاری» را حذف کرده ایم اما در ازای آن هر منطقه یک رابط دارد که رابط بین شورایاری منطقه با ستاد هماهنگی شورایاری ها است.

 

اعطا با اشاره به عدم حضور شورایاران در صحن شورای پنجم، گفت: پیگیر هستیم تا حضور شورایاران در صحن شورا محقق شود و گزارش عملکرد مربوط به مناطق را در شورای شهر تهران ارائه کنند.

نظر شما