شناسهٔ خبر: 28294857 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: ایبنا | لینک خبر

​معاون حقوقی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در افتتاح نمایشگاه کتاب اردبیل:

عدالت فرهنگی با نمایشگاه‌های کتاب استانی تحقق می‌یابد

سیدهادی حسینی، معاون حقوقی، امور مجلس و استان‌های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در مراسم افتتاحیه دوازدهمین نمایشگاه کتاب اردبیل گفت: برگزاری نمایشگاه‌های کتاب در استان‌ها موجب تحقق عدالت فرهنگی می‌شود.

صاحب‌خبر -
 
به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا) و به نقل از روابط عمومی موسسه نمایشگاه‌های فرهنگی ایران، مراسم افتتاحیه دوازدهمین دوره نمایشگاه کتاب اردبیل عصر روز گذشته (1 مهر) با حضور سیدهادی حسینی، معاون حقوقی، امور مجلس و استان‌های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، علی نواداد، معاون سیاسی و امنیتی استانداری اردبیل، سیدناصر اسحاقی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل و جمعی از علاقه‌مندان به کتاب و کتاب‌خوانی در محل دائمی نمایشگاه‌های اردبیل برگزار شد.

معاون حقوقی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در این مراسم ضمن تبریک آغاز هفته دفاع مقدس گفت: در گذشته نمایشگاه کتاب تنها در تهران برگزار می‌شد و این امکان برای کسانی که در استان‌ها ساکن بودند و نیاز به کتاب داشتند وجود نداشت که بتوانند نیاز خود را برطرف نمایند، برگزاری نمایشگاه‌های کتاب در استان‌ها این نیاز را برطرف و راه‌های دسترسی راحت‌تر مردم به کتاب را فراهم آورد.
وی در ادامه گفت: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برای تحقق عدالت فرهنگی، برگزاری نمایشگاه‌های کتاب در استان‌ها را دنبال می‌کند و این خود موجب تحقق عدالت فرهنگی می‌شود.
سیدهادی حسینی در ادامه با اشاره به حضور ناشران در استان‌ها گفت: حضور ناشران از سراسر کشور در استان موجب ارتباط مردم و حلقه‌های نشر با یکدیگر می‌شود و مردم از نزدیک با تازه‌های نشر آشنا می‌شوند.

معاون امور مجلس و استان‌های وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در ادامه با اشاره به اهمیت کتاب و کتاب‌خوانی گفت: خداوند به پیامبران اولوالعزم خود کتاب داده است و این نشان از اهمیت به کتاب را دارد و موجب ماندگاری نام پیامبران شده است. کسانی که به سراغ کتاب رفته و با کتاب زندگی می‌کنند راحت‌تر می‌توانند از خود و جامعه دفاع کنند.

وی در پایان سخنان خود گفت: همزمانی هفته دفاع مقدس و آغاز سال تحصیلی با این نمایشگاه، فرصتی برای ترویج فرهنگ مطالعه و ایثار و انس بیشتر دانش‌آموزان با مطالعه است. امیدواریم برگزاری این نمایشگاه‌ها در استان‌ها موجب بالندگی جامعه شود.
دوازدهمین دوره نمایشگاه کتاب اردبیل از 1 تا 6 مهرماه در محل دائمی نمایشگاه‌های اردبیل برگزار می‌شود.

نظر شما