شناسهٔ خبر: 28294734 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: وزارت کشور | لینک خبر

استاندار کهگیلویه وبویراحمد:

تاکید بر نظم و انضباط سازمانی از اهداف بازدیدهای سرزده/شرایط برای هر سرمایه گذار واجدشرایط از اقصی نقاط ایران و خارج از کشور را فراهم می کنیم/ شاخص‌ترین نیرو هر دستگاهی در جایگاه‌ میزخدمت پاسخگوی مردم باشد

علی محمد احمدی که از روزهای آغاز حضورش در این استان بر نهادینه شدن نظم و انضباط سازمانی در دستگاه‌های مختلف اجرایی و در بین مدیران تاکید ویژه‌ای داشت یکی از اهداف اساسی در بازدیدهای سرزده خود از سازمان‌ها و نهادهای اجرایی را تحقق این مهم می‌داند.

صاحب‌خبر -
1397/7/2 دوشنبه استاندار کهگیلویه وبویراحمد:
تاکید بر نظم و انضباط سازمانی از اهداف بازدیدهای سرزده/شرایط برای هر سرمایه گذار واجدشرایط از اقصی نقاط ایران و خارج از کشور را فراهم می کنیم/ شاخص‌ترین نیرو هر دستگاهی در جایگاه‌ میزخدمت پاسخگوی مردم باشد
علی محمد احمدی که از روزهای آغاز حضورش در این استان بر نهادینه شدن نظم و انضباط سازمانی در دستگاه‌های مختلف اجرایی و در بین مدیران تاکید ویژه‌ای داشت یکی از اهداف اساسی در بازدیدهای سرزده خود از سازمان‌ها و نهادهای اجرایی را تحقق این مهم می‌داند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور؛ استاندار کهگیلویه و بویر احمد در روزهای آغاز حضور خود در این استان و به منظور تاکید و نهادینه کردن نظم و انضباط سازمانی، حتی مانع از ورود برخی مدیران که با تأخیر در جلسات و کارگروه‌های مختلف حضور می یافتند، شده بود.
وی ابراز داشت: دلیل انجام این اقدام به هیچ وجه به معنای نشان دادن اقتدار استاندار نیست، بلکه برای ایجاد نظم در بین مدیران و احساس مسئولیت و دغدغه مندی بیشتر نسبت به انجام امور و وظایف محوله به مدیر در سطح دستگاه‌های مختلف اجرایی است.
استاندار از مجموعه اداره کل امور اقتصاد و دارایی استان، امور مالیاتی و مرکز خدمات سرمایه گذاری به صورت سرزده بازدید کرد.
وی، مهمترین فلسفه بازدیدهای سرزده خود از دستگاه های مختلف اجرایی را در وهله نخست ارتباط حرفه ای، مستقیم و کلامی با کارکنان ، ارباب رجوع و آشنایی بیشتر با مشکلات و تنگناهای موجود در سطوح مختلف اداری و سازمانی ذکر کرد.
استاندار کهگیلویه وبویراحمد گفت: نهادینه شدن نظم و انضباط کاری، مسئولیت پذیری و تعهد بیش از پیش مدیران از دیگر اهداف مهم این بازدیدهاست.
احمدی یادآور شد: رعایت نظم و انضباط و انجام به موقع و منظم امور مردم در نهادها و سازمان ها اعم از دولتی و خصوصی یکی از اولویت‌های اساسی مد نظر مدیریت اجرایی استان است که باید سرلوحه کاری مدیران در بخش‌های مختلف قرار گیرد.
وی که تاکید و اصرار ویژه ای بر روی احیا و ایجاد پنجره واحد سرمایه گذاری برای تسریع در انجام امور مربوط به سرمایه گذاران از طریق راه اندازی مرکز خدمات سرمایه گذاری داشت از این مرکز نیز بازدید کرد.
احمدی تصریح کرد: نماینده و یا کارشناس هر دستگاه عضو این مرکز باید به صورت روزانه برای حمایت و هدایت سرمایه گذار و تسهیل در انجام امور سرمایه گذاری در استان در این مکان حضور فیزیکی داشته باشد.
احمدی همچنین از حضور کمرنگ برخی دستگاه های اجرایی در این مرکز خدمات سرمایه گذاری نیز انتقاد کرد و از مدیرکل دفتر حوزه استاندار خواست که میزان اهمیت و توجه دستگاه های مختلف عضو این مرکز خدمات سرمایه گذاری را بسنجد و مدیرانی که نسبت به این مهم کم توجه و سهل انگاری کرده اند را گزارش کند.
استاندار گفت: شرایط و فضای امن برای هر سرمایه گذار واجدشرایط و توانمند در حوزه های مختلف از اقصی نقاط ایران و حتی خارج از کشور را با استفاده از تمامی ظرفیت های قانونی فراهم خواهیم کرد.
وی یادآور شد: حضور سرمایه گذاران توانمند از هر جای کشور و از اقصی نقاط ایران و حتی خارج از کشور در این استان نه تنها محدودیتی برای افراد بومی منطقه ایجاد نمی کند بلکه بهترین فرصت برای ایجاد اشتغال، شکوفایی ظرفیت های بالقوه و استفاده بهینه از استعدادهای موجود اقتصادی در بخش های مختلف است.
احمدی با تاکید به اینکه، حضور به‌ موقع مدیر برای انجام امور مردم بیانگر پایبندی، مسئولیت پذیری و تعهد وی به وظایف و حل مشکلات مردم است، گفت:  بی‌ نظمی و سبک شمردن جلسات به معنای دغدغه مند نبودن و بی‌مسئولیتی مدیرکل محسوب می‌شود.
وی تصریح کرد: باید شاخص‌ترین، زبده‌ترین و خبره‌ترین نیروهای دستگاه‌های اجرایی در جایگاه‌های میزخدمت برای تکریم و پاسخگویی مناسب و منطقی به مردم مستقر شوند.
احمدی بیان کرد: میزخدمت به عنوان پیشانی و مهمترین رکن دستگاه مربوطه برای تکریم و رعایت حقوق شهروندان محسوب می‌شود.
وی تصریح کرد: کارشناسان و نیروهای مستقر در میزخدمت ادارات باید بتوانند به مثابه یک مدیر و راهبر، تمامی فرآیند مراجعه یک ارباب رجوع را مشخص و از نابسامانی و بروکراسی‌های اداری تا حدودی جلوگیری کنند.
احمدی یادآور شد: یکی از اهداف اساسی در ایجاد میزخدمت در سطح دستگاه‌های اجرایی علاوه بر تکریم ارباب رجوع و رعایت حقوق شهروندی، جلوگیری از سردرگمی مردم، کاهش میزان بروکراسی‌ها و تقسیم و تفکیک منظم وظایف از مبدأ است.
استاندار با بیان اینکه، ایجاد میزخدمت به لحاظ مکان یابی در بهترین بخش از ادارات باید ایجاد شود، گفت: پیشگیری از امکان برقراری ارتباط غیراصولی و مفسده آمیز با کارکنان اداری از دیگر اهداف استقرار میزخدمت در نهادهای مختلف اجرایی است.
احمدی با بیان اینکه هدف از بازدیدهای سرزده مچ گیری نیست، تاکید کرد: البته این بازدیدها به طور یقین یکی از شاخص های اساسی در ارزیابی عملکرد دستگاه ها محسوب می شود.
وی، یکی از ویژگی‌های مثبت و تاثیرگذار در این بازدیدها را ارتباط مستقیم و کلامی با کارکنان در سطوح مختلف اداری و ارباب رجوع دانست و گفت: از این طریق مشکلات و دغدغه‌های آنها جمع بندی و مورد بررسی قرار خواهد گرفت.
استاندار بر ضرورت اقدام مسئولان در استفاده بهینه از منابع، امکانات نیروی انسانی در راستای کمک به کارآمدی سازمان‌ها و تقویت و سهولت فرایند خدمت رسانی به مردم تاکید کرد.
وی اظهار داشت: یکی از مشکلات اساسی در بسیاری از دستگاه‌های اجرایی و خدماتی استان از جمله اداره کل امور اقتصادی و دارایی که مورد بازدید سرزده امروز واقع شد کم توجهی به نظم و انضباط سازمانی است.
احمدی با اشاره به مهمترین شاخص‌های ارزیابی مدیران در دستگاه‌های مختلف اجرایی، گفت: علاوه بر توان مدیریتی برای جذب اعتبارات متمرکز ملی، رضایت و تکریم ارباب رجوع، توجه به حقوق شهروندی و نظم و انضباط سازمانی از جمله این شاخص‌ها است.
وی گفت: بازدیدهای سرزده از نهادهای مختلف اداری و حتی خصوصی در سطح استان با قاطعیت ادامه خواهد یافت.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور؛ استاندار کهگیلویه و بویر احمد در روزهای آغاز حضور خود در این استان و به منظور تاکید و نهادینه کردن نظم و انضباط سازمانی، حتی مانع از ورود برخی مدیران که با تأخیر در جلسات و کارگروه‌های مختلف حضور می یافتند، شده بود.
وی ابراز داشت: دلیل انجام این اقدام به هیچ وجه به معنای نشان دادن اقتدار استاندار نیست، بلکه برای ایجاد نظم در بین مدیران و احساس مسئولیت و دغدغه مندی بیشتر نسبت به انجام امور و وظایف محوله به مدیر در سطح دستگاه‌های مختلف اجرایی است.
استاندار از مجموعه اداره کل امور اقتصاد و دارایی استان، امور مالیاتی و مرکز خدمات سرمایه گذاری به صورت سرزده بازدید کرد.
وی، مهمترین فلسفه بازدیدهای سرزده خود از دستگاه های مختلف اجرایی را در وهله نخست ارتباط حرفه ای، مستقیم و کلامی با کارکنان ، ارباب رجوع و آشنایی بیشتر با مشکلات و تنگناهای موجود در سطوح مختلف اداری و سازمانی ذکر کرد.
استاندار کهگیلویه وبویراحمد گفت: نهادینه شدن نظم و انضباط کاری، مسئولیت پذیری و تعهد بیش از پیش مدیران از دیگر اهداف مهم این بازدیدهاست.
احمدی یادآور شد: رعایت نظم و انضباط و انجام به موقع و منظم امور مردم در نهادها و سازمان ها اعم از دولتی و خصوصی یکی از اولویت‌های اساسی مد نظر مدیریت اجرایی استان است که باید سرلوحه کاری مدیران در بخش‌های مختلف قرار گیرد.
وی که تاکید و اصرار ویژه ای بر روی احیا و ایجاد پنجره واحد سرمایه گذاری برای تسریع در انجام امور مربوط به سرمایه گذاران از طریق راه اندازی مرکز خدمات سرمایه گذاری داشت از این مرکز نیز بازدید کرد.
احمدی تصریح کرد: نماینده و یا کارشناس هر دستگاه عضو این مرکز باید به صورت روزانه برای حمایت و هدایت سرمایه گذار و تسهیل در انجام امور سرمایه گذاری در استان در این مکان حضور فیزیکی داشته باشد.
احمدی همچنین از حضور کمرنگ برخی دستگاه های اجرایی در این مرکز خدمات سرمایه گذاری نیز انتقاد کرد و از مدیرکل دفتر حوزه استاندار خواست که میزان اهمیت و توجه دستگاه های مختلف عضو این مرکز خدمات سرمایه گذاری را بسنجد و مدیرانی که نسبت به این مهم کم توجه و سهل انگاری کرده اند را گزارش کند.
استاندار گفت: شرایط و فضای امن برای هر سرمایه گذار واجدشرایط و توانمند در حوزه های مختلف از اقصی نقاط ایران و حتی خارج از کشور را با استفاده از تمامی ظرفیت های قانونی فراهم خواهیم کرد.
وی یادآور شد: حضور سرمایه گذاران توانمند از هر جای کشور و از اقصی نقاط ایران و حتی خارج از کشور در این استان نه تنها محدودیتی برای افراد بومی منطقه ایجاد نمی کند بلکه بهترین فرصت برای ایجاد اشتغال، شکوفایی ظرفیت های بالقوه و استفاده بهینه از استعدادهای موجود اقتصادی در بخش های مختلف است.
احمدی با تاکید به اینکه، حضور به‌ موقع مدیر برای انجام امور مردم بیانگر پایبندی، مسئولیت پذیری و تعهد وی به وظایف و حل مشکلات مردم است، گفت:  بی‌ نظمی و سبک شمردن جلسات به معنای دغدغه مند نبودن و بی‌مسئولیتی مدیرکل محسوب می‌شود.
وی تصریح کرد: باید شاخص‌ترین، زبده‌ترین و خبره‌ترین نیروهای دستگاه‌های اجرایی در جایگاه‌های میزخدمت برای تکریم و پاسخگویی مناسب و منطقی به مردم مستقر شوند.
احمدی بیان کرد: میزخدمت به عنوان پیشانی و مهمترین رکن دستگاه مربوطه برای تکریم و رعایت حقوق شهروندان محسوب می‌شود.
وی تصریح کرد: کارشناسان و نیروهای مستقر در میزخدمت ادارات باید بتوانند به مثابه یک مدیر و راهبر، تمامی فرآیند مراجعه یک ارباب رجوع را مشخص و از نابسامانی و بروکراسی‌های اداری تا حدودی جلوگیری کنند.
احمدی یادآور شد: یکی از اهداف اساسی در ایجاد میزخدمت در سطح دستگاه‌های اجرایی علاوه بر تکریم ارباب رجوع و رعایت حقوق شهروندی، جلوگیری از سردرگمی مردم، کاهش میزان بروکراسی‌ها و تقسیم و تفکیک منظم وظایف از مبدأ است.
استاندار با بیان اینکه، ایجاد میزخدمت به لحاظ مکان یابی در بهترین بخش از ادارات باید ایجاد شود، گفت: پیشگیری از امکان برقراری ارتباط غیراصولی و مفسده آمیز با کارکنان اداری از دیگر اهداف استقرار میزخدمت در نهادهای مختلف اجرایی است.
احمدی با بیان اینکه هدف از بازدیدهای سرزده مچ گیری نیست، تاکید کرد: البته این بازدیدها به طور یقین یکی از شاخص های اساسی در ارزیابی عملکرد دستگاه ها محسوب می شود.
وی، یکی از ویژگی‌های مثبت و تاثیرگذار در این بازدیدها را ارتباط مستقیم و کلامی با کارکنان در سطوح مختلف اداری و ارباب رجوع دانست و گفت: از این طریق مشکلات و دغدغه‌های آنها جمع بندی و مورد بررسی قرار خواهد گرفت.
استاندار بر ضرورت اقدام مسئولان در استفاده بهینه از منابع، امکانات نیروی انسانی در راستای کمک به کارآمدی سازمان‌ها و تقویت و سهولت فرایند خدمت رسانی به مردم تاکید کرد.
وی اظهار داشت: یکی از مشکلات اساسی در بسیاری از دستگاه‌های اجرایی و خدماتی استان از جمله اداره کل امور اقتصادی و دارایی که مورد بازدید سرزده امروز واقع شد کم توجهی به نظم و انضباط سازمانی است.
احمدی با اشاره به مهمترین شاخص‌های ارزیابی مدیران در دستگاه‌های مختلف اجرایی، گفت: علاوه بر توان مدیریتی برای جذب اعتبارات متمرکز ملی، رضایت و تکریم ارباب رجوع، توجه به حقوق شهروندی و نظم و انضباط سازمانی از جمله این شاخص‌ها است.
وی گفت: بازدیدهای سرزده از نهادهای مختلف اداری و حتی خصوصی در سطح استان با قاطعیت ادامه خواهد یافت.

نظر شما