شناسهٔ خبر: 28294549 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

بسته خبری تئاتر/2مهر 97

اجراهای مهرماه نوفل‌لوشاتو/ افتتاح «به روی نی» توسط رضا رویگری

شش نمایش جدید در عمارت نوفل لوشاتو اجرایشان را آغاز می‌کنند این نمایش‌ها شامل «مثل شلوار جین آبی»، «مینیمالیست‌هایی برای کودکی»، «گوریل»، «ویتر»، «دقیقا 9 سال و 3ماه و 20 روز پیش کجا بودی» و «حراج تئاتر» هستند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار تئاتر فارس،  نمایش«مثل شلوار جین آبی» به نویسندگی و کارگردانی احسان گودرزی، و تهیه‌کنندگی رامبد جوان، پس از سه بار اجرای موفق در سال‌های ۹۳ و ۹۵، این‌بار در عمارت نوفل‌لوشاتو از تاریخ ۵ تا ۳۰ مهرماه ساعت ۱۹:۳۰ در سالن ۱ به روی صحنه می‌رود.

نمایش «مینیمالیست‌هایی برای کودکی» به نویسندگی و‌ کارگردانی نیلوفر تاجیک از ۲ تا ۱۹ مهرماه ساعت ۱۸ نیز در سالن ۱ عمارت نوفل‌لوشاتو به روی صحنه می‌رود . نمایش «گوریل» نیز به نویسندگی و کارگردانی مهدی رضایی و  نمایش «ویتر» به نویسندگی آگوست استریندبرگ و کارگردانی نیما خطیب از ۸ تا ۲۹ مهرماه، در سالن ۲، به روی صحنه می‌رود.

نمایش«دقیقا ۹سال و ۳ماه و ۲۰ روز پیش کجا بودی؟» به کارگردانی و نویسندگی فرشاد هاشمی  از ۱۲مهر ساعت ۱۸:۳۰ به روی صحنه می‌رود و تا ۱۵ آبان ادامه دارد. همچنین «حراج تئاتر» به کارگردانی سیامک صفری که از ۱۰ شهریور در روزهای شنبه اجراهای خود را آغاز کرده و تا ۲۵ اسفندماه به روی صحنه می‌رود؛ این نمایش حاصل کارگاه‌های  ایشان است و تا کنون با استقبال خوب مخاطبان روبه‌رو شده است .

*معرفی اعضای شورای سیاست گذاری جشنواره اکبر رادی

اعضای شورای سیاست‌گذاری نخستین دوره جشنواره تئاتر اکبر رادی معرفی شدند. اعضای شورای سیاستگذاری نخستین جشنواره تئاتر اکبر رادی عبارت‌اند از محمد امیریاراحمدی، نادر برهانی مرند، آرش رادی، محمد رحمانیان، فریندخت زاهدی، بهزاد صدیقی، فرامرز طالبی، حمیده بانو عنقا، شهرام کرمی، شهرام گیل آبادی، بهروز محمودی بختیاری و هادی مرزبان هستند.

وظیفه شورای سیاست‌گذاری، تصمیم گیری درباره سیاست‌ها و برنامه های کلان امور مربوط به این جشنواره است. این شورا همچنین وظایف هیأت‏ های علمی و اجرایی و داوری این جشنواره را تعیین خواهد کرد و کم و کیف جوایز نهاییِ جشنواره باید به تأیید این شورای سیاستگذاری برسد.

نخستین دوره جشنواره تئاتر اکبر رادی شامل شش بخشِ مسابقه مونولوگ، مسابقه نمایشنامه‌نویسی، مسابقه نمایشنامه‌خوانی، مسابقه مقالات و سمینار رادی‌شناسی، پلاس(+): نمایشگاه کاریکاتور با عنوان لبخند با شکوه آقای رادی و نمایشگاه عکس و اسناد تصویری آثار استاد اکبر رادی خواهد بود.

نخستین دوره جشنواره تئاتر اکبر رادی از ۲۲ تا ۲۸ دی ماه در تهران با همکاری اداره کل هنرهای نمایشی برگزار می شود.

*«مُزا مُزا» و «تئاتر» اجرایشان آغاز می‌شود

نمایش‌های «مزامزا» به کارگردانی سیروس همتی و «تئاتر» به کارگردانی مشترک صابر ابر، الهام کردا و پانته‌آ پناهی‌ها از روز پنجشنبه ۵ مهرماه در تماشاخانه ایرانشهر به صحنه می‌روند.

نمایش‌های «مزامزا» به کارگردانی سیروس همتی در سالن ناظرزاده کرمانی ساعت ۲۰ و «تئاتر» به کارگردانی مشترک صابر ابر، الهام کردا و پانته‌آ پناهی‌ها با ۲ اجرا در ساعت‌های ۱۹ و ۲۱ در سالن استاد سمندریان از روز پنجشنبه ۵ مهرماه اجراهای عمومی خود را آغاز می‌کنند.

همچنین نمایش «کمدی الهی، جلد برزخ» به کارگردانی ابراهیم پشت کوهی نیز که مطابق جدول زمان‌بندی این مجموعه تئاتری در نوبت اجرای مهرماه در سالن ناظرزاده کرمانی قرار داشت به زمان دیگری موکول شد.

*نمایش «مده‌آ» در مهرگان اجرا می‌شود

«مده‌آ» اثری از گروه تئاتر انزوا به طراحی، نویسندگی و کارگردانی علی حسینی از ۱۰ مهر در تماشاخانه مهرگان به صحنه می‌رود.  علی حسینی درباره اجرای جدید گروه خود گفت: از نظریه کنش جسمانی استانیسلاوسکی، آرتو و بیماری اش، میرهولد و مبانی بیومکانیک و گروتفسکی و تئاتر بی پیرایه اش در این نمایش استفاده کردم. ضمنا این نمایش برای افراد زیر ۱۵ سال مناسب نیست.

در خلاصه این نمایش آمده است: مده آ ایزد بانوئیست که در پی خیانت همسرش، جاسونه و برای انتقام از وی ۲ فرزندش را می کشد. آنا زارع و علی حسینی در این نمایش به ایفای نقش می‌پردازند. نمایش «مده‌آ» هر روز به غیر از شنبه ها از ۱۰ مهرماه ساعت ۲۲:۳۰ روی صحنه می‌رود. 

*«همه پسران من» به دیوار چهارم رسید

نمایش «همه پسران من» نوشته آرتور میلر به کارگردانی مهیار اسلام یو آرمین مهدیلو از شب گذشته ساعت 21 در مجموعه نمایشی دیوار چهارم به روی صحنه رفت. این اثر براساس نمایشنامه میلر به تحریر در آمده است. در خلاصه داستان آن امده است : نمایش بر پایه یک اتفاق واقعی بنا شده است که در آن 21 خلبان در جنگ جهانی دوم به دلیل نقص فنی کشته می‌شوند. جو کلر رئیس کارخانه‌ای است که در آن قطعات هواپیماها ساخته می‌شدند. او و چند نفر از کارمندان این کارخانه راهی دادگاه می‌شوند.

آمرین مهدیلو، محمدرضا هلال زاده، علی آشمند، هدا کاویانی نسب، فرید رحمتی، المیرا صارمی، آناوا صدرهاشمی و مهیار اسلامی بازیگران این نمایش هستند. 

*کیان مختارنامه نمایش «به روی نی» را افتتاح می کند

رضا رویگری بازیگر نقش کیان ایرانی سریال مختارنامه، نمایش به روی نی به کارگردانی مهدی نعمتی و مهدی کریمی را فردا شب افتتاح خواهد کرد. این نمایش که از فردا سوم تا سیزدهم مهرماه در تماشاخانه سرو گروه هنرهای نمایشی بنیاد فرهنگی روایت فتح  اجرا خواهد شد، از ساعت 20 میزبان علاقمندان خواهد بود.

* آغاز موفق «فالش‌خوانی در چهارراه فخرآباد»
نمایش «فالش‌خوانی در چهارراه فخرآباد» نوشته و کاری از هادی احمدی که از روز گذشته اجرای عمومی خود را در تماشاخانه استاد انتظامی خانه هنرمندان ایران آغاز کرد، با استقبال قابل توجه مخاطبان روبرو شد.
تمام بلیت‌های نمایش «فالش خوانی در چهارراه فخرآباد» تا ۱۰ مهر به فروش رسید. نمایش «فالش خوانی در چهارراه فخرآباد» تا ۱۳ مهر هر شب از ساعت ۲۰:۳۰ در تماشاخانه استاد انتظامی خانه هنرمندان ایران روی صحنه می‌رود.

* «جادوی پاهای من» دیدنی می‌شود
نمایش «جادوی پاهای من» که از روز پنجم مهرماه اجراهای خود را در عمارت نوفل لوشاتو آغاز می‌کند به‌صورت رسمی ششم مهر توسط مریم کاظمی افتتاح می‌شود و گروه اجرایی تخفیفی بیست درصدی را در دو اجرای نخست برای کلاس اولی‌ها در نظر گرفته است.
«جادوی پاهای من» نوشته زهرا شایان‌فر و با کارگردانی مشترک زهرا شایان‌فر و سیاوش قلعه‌وردی روز جمعه ششم مهرماه ساعت 16 توسط مریم کاظمی در سالن شماره یک عمارت نوفل‌لوشاتو افتتاح می‌شود. البته این نمایش پیش از افتتاح رسمی، در روز پنج‌شنبه پنجم مهرماه ساعت 16 اجراهای خود را آغاز می‌کند.

*دیوار چهارم میزبان تمام شدن جنگ
نمایش «جنگ تمام شد» از چهارم مهر ماه در تماشاخانه دیوار چهارم به اجرا می‌رسد. این نمایش به کارگردانی آرش اشاداد هر شب ساعت 19:15 در این مجموعه اجرا می‌شود. داستان این نمایش برگرفته از طراحی شورش چهار سیاه پوست در آفریقا علیه احاطه سفیدپوستان در آن منطقه است.

انتهای پیام/

برچسب‌ها:

نظر شما