شناسهٔ خبر: 28293432 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: برنا | لینک خبر

مدیرکل کمیته امداد استان قزوین خبرداد؛

اختصاص ۹۹میلیارد تومان برای اشتغال مددجویان قزوینی

مدیرکل کمیته امداد استان قزوین از اختصاص ۹۹میلیارد تومان برای اشتغال مددجویان قزوینی طی سال۹۷ خبرداد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری برنا از قزوین؛ مدیرکل کمیته امداد استان قزوین در دیدار با امام جمعه الوند به تشریح اقدامات کمیته امداد در حوزه اشتغال زایی و توانمندسازی مددجویان پرداخت و گفت: طی سال۹۷ اعتبار ۹۹میلیارد تومانی برای اشتغال مددجویان کمیته امداد استان قزوین اختصاص می‌ یابد که بخشی از این اعتبار داخلی و بخش دیگر از محل تسهیلات بانکی تأمین می‌ شود.

مجید مؤمنی توضیح داد: از این رقم بیش از ۵۴میلیارد و ۸۰۰میلیون تومان برای ایجاد دو هزار و ۱۹۵فرصت شغلی در روستاها در نظر گرفته شده است.

وی در خصوص نحوه دریافت این تسهیلات عنوان کرد: تسهیلات اشتغال تا سقف ۲۰میلیون تومان به مددجویانی اختصاص می‌یابد که دارای مهارت و مدرک معتبر فنی و حرفه‌ای دال بر مهارت آموزی باشند.

وی با اشاره به ارائه بسته‌ های مختلف برای اشتغال زایی مدد جویان گفت: کمیته امداد امام(ره) به کارفرمایانی که مددجویان تحت حمایت این نهاد را بکارگیری کنند به ازای هر نفر ۲۰میلیون تسهیلات قرض الحسنه پرداخت می‌ کند همچنین کارفرما در صورت بکارگیری مددجو تا دو سال حق بیمه‌ ای برای مددجوی به کار گرفته شده پرداخت نمی‌ کند و این هزینه را کمیته امداد امام (ره) پرداخت می‌ کند.

مؤمنی ادامه داد: کمیته امداد آمادگی دارد حتی براساس نیاز کارفرمایان نیروها را آموزش داده و برای حرفه مورد نظر کارفرما آماده کند.

مومنی اشتغال را یکی از دو بال حرکت این نهاد در خدمت به محرومان و توانمند سازی آنان دانست و بیان کرد: مددجو تا زمانی که به استقلال معیشتی دست نیابد همچنان نیازمند و فقیر باقی خواهد ماند.

وی ادامه داد: استقلال معیشتی نیز با اشتغال رقم می‌خورد از این رو برنامه اشتغال زایی کمیته امداد امام(ره) با رویکرد توانمندسازی مددجویان با جدیت پیگیری می‌شود و بسته‌ های حمایتی و روش‌ های مختلفی برای ایجاد فرصت های شغلی اجرا شده و می‌ شود.

امام جمعه الوند نیز در این دیدار با تقدیر از تلاش‌ های مسئولان و کارکنان کمیته امداد امام (ره) گفت: تلاش برای خدمت رسانی به مددجویان امری خداپسندانه است ولی راهبرد اشتغال زایی باقیات و صالحاتی است که در زندگی و جامعه برکات آن ملموس خواهد بود.

حجت الاسلام مسعود مهدوی یادآورشد: باید فعالیت‌ های کمیته امام(ره) برای مردم به خوبی تشریح شود تا مردم با نتایج تلاش‌ های امدادگران آشنا شوند و خدمات این نهاد بیش از پیش برای مردم روشن شود.

کمیته امداد2

نظر شما