شناسهٔ خبر: 28292415 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

مهمترین عناوین خبری ایرنا از شامگاه یکشنبه تا صبح دوشنبه

تهران-ایرنا-روحانی وارد نیویورک شد،روحانی:تخلفات آمریکا از تعهدات بین المللی را تبیین خواهیم کرد،هیات دولت دوشنبه را عزای عمومی اعلام کرد،صدور گرین کارت امریکا محدود می شود،53مقام سابق آمریکا خواستار بازگشت ترامپ به برجام شدند و داعش فیلم حمله تروریستی عناصر این گروه به اهواز را منتشر کرد ازمهمترین خبرهای 12ساعت گذشته ایرنا بود.

صاحب‌خبر -

اخبار داخلی
*********
تهران-ایرنا- زلزله ای به بزرگی 4.1 ریشتر بخش هایی از مهران از توابع استان ایلام را لرزاند.

اهواز-معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور با تسلیت به خانواده های شهدای حادثه اخیر تروریستی در اهواز بیان کرد: تروریست ها و پشتیبانان خبیث آنان قادر نیستند با اقدام های کور، وحدت ملت ایران را خدشه دار کنند.

تهران-سخنگوی اتحادیه اروپا در امور خارجی و سیاست امنیتی با انتشار بیانیه ای حمله تروریستی در اهواز را به خانواده قربانیان و مردم ایران تسلیت گفت.

تهران-گروه تروریستی داعش یکشنبه شب با انتشار فیلمی از سه فرد ناشناس مدعی شد که آن ها حمله تروریستی روز شنبه در اهواز را انجام دادند.

تهران-هیات دولت عصر یکشنبه با صدور بیانیه‌ای حمله تروریستی به مردم و مدافعان امنیت مردم در شهر اهواز را محکوم و به همین مناسبت روز دوشنبه را عزای عمومی اعلام کرد.

تهران-پرونده سال آبی 96-1397 (شنبه سی و یکم شهریور) درحالی بسته شد که بارندگی ها در 24 استان کشور نسبت به متوسط بلندمدت (50 سال گذشته) منفی ثبت شد.

تهران-سامانه خدمات غیرحضوری تعهدات کوتاه مدت تامین اجتماعی یکشنبه با حضور سرپرست وزارت تعاون،کار و رفاه اجتماعی رونمایی شد.

تهران-تیم ایران با کسب یک طلا،یک نقره و یک برنز بعد از روسیه و آمریکا به مقام سوم رقابت های کشتی آزاد جوانان قهرمانی جهان در اسلواکی رسید.

کرمان-توقف فعالیت سراسری کامیون داران و شایعاتی مبنی بر گران شدن قیمت نفت سفید و بنزین شامگاه (یکشنبه) موجب شلوغی در جایگاه های عرضه فرآورده های نفتی و صف های کیلومتری در پمپ بنزین های کرمان شده است.

کرج-معاون برنامه ریزی و امور اقتصادی سازمان تحقیقات، ترویج و آموزش کشاورزی وزارت جهاد کشاورزی از تصویب لایحه جامع «حفاظت از خاک» پس از 12 سال در مجلس شورای اسلامی خبر داد.

اخبار خارجی
*********
تهران-دیده بان حقوق بشر سوریه اعلام کرد: سه هزار و 300 غیرنظامی از آغاز حملات ائتلاف بین المللی علیه داعش به سرکردگی آمریکا در سوریه کشته شدند.

تهران-«ترزا می» نخست وزیر انگلیس با تاکید بر حفظ برجام گفت که ایران به این توافق هسته ای پایبند است.

تهران-دبیرکل سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) گفت: اوپک نه یک انحصار است و نه یک کارتل؛ بلکه نهاد جهانی مسوولی به شمار می رود که به‌طور مداوم برای حفظ ثبات بازارهای نفت و منافع تولیدکنندگان و مصرف‌کنندگان می کوشد.

تهران-ائتلاف سعودی یکشنبه یک کشتی حامل مشتقات نفتی را در اطراف بندر الحدیده توقیف کرد.

تهران-آمریکا درنظر دارد با وضع قوانین سختیگرانه صدور گرین کارت را برای مهاجران محدود کند.

نیویورک-رییس جمهوری ایران تاکید کرد که فرصت مناسبی است تا در مجمع عمومی سازمان ملل تخلفات و پشت کردن آمریکایی ها به تعهدات بین المللی را تبیین کنیم.

نیویورک-رئیس جمهوری ایران به منظور شرکت در هفتاد وسومین نشست عالی رتبه مجمع عمومی سازمان ملل وارد نیویورک شد.

تهران-بیش از 50 نفر از مقام های سابق امنیتی، سیاسی و نظامی آمریکایی با تاکید بر لزوم بازگشت واشنگتن به برجام اعلام کردند:سیاست ترامپ درقبال ایران و خروج وی از توافق هسته ای هیچ یک از اهداف او را محقق نمی کند و حتی تبعاتی برای ایالات متحده خواهد داشت.

الجزیره-شماری از مسئولان کمیته مشترک وزارتی نظارت بر توافق کاهش عرضه نفت اوپک و غیراوپک (JMMC)در کنفرانس مطبوعاتی مشترک در الجزیره تاکید کردند: باید در بازار نفت و میان عرضه و تقاضا توازن ایجاد شود و بازار نفت ثبات داشته باشد.

مسکو-وزیر انرژی روسیه اعلام کرد: کمیته مشترک وزارتی نظارت بر توافق کاهش عرضه نفت اوپک و غیراوپک (JMMC) به وضعیت پیرامون ایران و تولید نفت این کشور توجه می کند.
شبک**1392

نظر شما