شناسهٔ خبر: 28291201 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: تقریب | لینک خبر

نماینده لبنانی:

حزب‌الله کانال ارتباطی ویژه با «حافظ اسد» داشت

یکی از نمایندگان فراکسیون «الوفاء للمقاومة» فاش کرد حزب‌الله با «حافظ اسد» رئیس‌جمهور سابق سوریه کانال ارتباطی ویژه‌ای داشته و اسد به واسطه همین کانال ارتباطی، جلوی یک توطئه را گرفته است.

صاحب‌خبر -
حزب‌الله کانال ارتباطی ویژه با «حافظ اسد» داشت
به گزارش خبرگزاری تقریب، «حسن فضل‌الله» عضو فراکسیون «الوفاء للمقاومة» (وابسته به حزب‌الله) در پارلمان لبنان فاش کرد حزب‌الله کانال ارتباطی ویژه‌ای با «حافظ اسد» (رئیس‌جمهور سابق سوریه) داشته و واسطه این کانال ارتباطی «باسل» پسر حافظ اسد بوده است.
 
بر اساس گزارش شبکه‌ «المیادین»، فضل‌‌الله همچنین فاش کرد در جنگ 1993 رژیم صهیونیستی علیه لبنان، عده‌ای قصد داشتند در یک فتنه‌انگیزی، ارتش لبنان را در خطوط تماس میان محل‌های استقرار نیروهای مقاومت و نوار مرزی اشغال شده در جنوب لبنان قرار دهند اما حافظ اسد از طریق «امیل لحود» فرمانده ارتش وقت و پسرش باسل از این موضوع آگاه و جلوی اجرایی شدن آن را گرفت.
 
حافظ اسد از سال 1970 تا 2000 (30 سال) ریاست‌جمهوری سوریه را در اختیار داشت و پس از درگذشت، فرزندش «بشار» این منصب را بر عهده گرفت.
 
رژیم صهیونیستی در سال 1993 تهاجم هفت روزه‌ای به جنوب لبنان تحت عنوان «عملیات تسویه حساب» داشت و در این حمله سیصد نفر به شهادت رسیدند. هزاران نفر مجروح و بیش از چهارصد هزار نفر از مردم جنوب لبنان نیز آواره شدند.
 

نظر شما