شناسهٔ خبر: 28291181 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: تجارت نیوز | لینک خبر

دبیر انجمن واردکنندگان خودرو در گفتگو با تجارت‌نیوز خبر داد:

قیمت خودرو گرانتر می‌شود

دبیر انجمن واردکنندگان خودرو از افزایش احتمالی 25 درصدی قیمت خودروهای داخلی از پاییز امسال خبر داد.

صاحب‌خبر -

دبیر انجمن واردکنندگان خودرو در پاسخ به این پرسش که آیا قیمت خودرو در پاییز گران خواهد شد؟ به تجارت‌نیوز گفت: چنانچه همین مولفه‌ها و شاخص‌های اقتصادی ثابت و بدون متحرک باقی بمانند قطعا شاهد افزایش قیمت خودروهای داخلی خواهیم بود. حدود سه ماه گذشته اعلام کردیم که قیمت پراید به ۴۰ میلیون تومان خوهد رسید. عده‌ای چنین تحلیل‌هایی را تکذیب و غیرواقعی دانستند، درحالی که یک ماه بعد از این تحلیل‌ها قیمت پراید در بازار آزاد به همین مبلغ مذکور رسید.

مهدی دادفر در پاسخ به پرسش دیگری مبنی بر اینکه آیا افزایش قیمت پراید به ۴۰ میلیون تومان می‌تواند حباب باشد یا خیر؟ پاسخ داد: عده‌ای که می‌گویند این نرخ‌ها حبابی است باید با سند و مدرک صحبت کنند؛ چرا که در حال حاضر قیمت تمام شده تمام کالاهای تولیدی به‌طور ۱۰۰ درصدی افزایش یافته است. مطالبات قطعه‌سازان از خودرویی‌ها ۱۵ هزار میلیارد تومان است. در شرایط فعلی چنانچه خودروسازان قصد ادامه تولید را داشته باشند باید قطعات خود را از قطعه‌سازان خریداری کنند که این فعالان خودرویی هم مواد اولیه خود را با نرخ ارز آزاد تهیه می‌کنند.

این کارشناس بازار خودرو در ادامه اظهار کرد: در پاییز امسال به دلیل رشد تورم قیمت خودروهای داخلی هم حدود ۲۵ درصد افزایش خواهد یافت. به دنبال گرانی قیمت‌ها نیز در نیمه دوم سال جاری با رکود تورمی مواجه خواهیم شد و چنانچه مقامات مسئول چاره‌ای نیاندیشد شاهد تشدید مشکلات اقتصادی خواهیم بود.


نظر شما