شناسهٔ خبر: 28291148 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: سرپوش | لینک خبر

چگونه آیفون و آیپد خودمان را به iOS ١٢ به‌روزرسانی کنیم؟

صاحب‌خبر -

شاید خبر انتشار iOS ١٢ برای تعداد زیادی از مدل‌های آیفون و آیپد مهمتر از خبر معرفی آیفون‌های جدید یا اپل واچ ۴ در رویداد ۱۲ سپتامبر اپل بود.

 

کاربران زیادی از جمله کاربران قدیمی محصولات اپل از این خبر خوشحال شدند، چون حالا این شانس را دارند که آیفون یا آیپد قدیمی خود را به جدیدترین سیستم‌عامل اپل به‌روزرسانی کنند و از ویژگی‌های مهم و تازه‌ای بهره ببرند.

iOS ١٢  چندین ویژگی جدید و مهم دارد. Screen Time و App Limits از جمله مهمترین قابلیت‌های جدید سیستم‌عامل اپل هستند.

 

Screen Time  به کاربران مدت زمان استفاده از آیفون و آیپد را گزارش می‌دهند و App Limits می‌تواند برای اپلیکیشن‌ها یک حداکثر زمان استفاده تعریف کند. هر دو این ویژگی‌ها به مدیریت بهتر زمان و وابستگی به گوشی کمک می‌کنند.

ایموجی‌های جدیدی به این سیستم‌عامل افزوده شدند؛ دسته‌بندی اعلان‌ها فراهم شده است؛ سیری کارآیی و عملکرد بهتری خواهد داشت و اپلیکیشن‌های بومی سازگاری بیشتری با هم دارند. همین‌طور، شاهد افزایش سرعت اجرای اپلیکیشن‌ها هستیم.

 

اشتراک‌گذاری عکس‌ها در برنامه Photos و پشتیبانی از چند چهره در سیستم Face ID هم خبر خوش دیگر برای کاربران iOS است.

 

اپل اعلام کرده دوشنبه ۱۷ سپتامبر، سیستم‌عامل iOS ١٢ برای تمام دستگاه‌ها و کاربران در سراسر جهان منتشر شد. اگر دستگاه شما هم می‌تواند این به‌روزرسانی را دریافت و بوت کند؛ می‌توانید از طریق ارتباطات بی‌سیم یا اتصال دستگاه‌ها به مک/پی‌سی و iTunes به iOS جدید مهاجرت کنید.

 

اما پیش از شروع به‌روزرسانی iOS ١٢ باید چند نکته را یادآوری کنیم. ابتدا، حتما از آیفون و آیپد یا iOS خودتان با iCloud یا iTunes  پشتیبان‌گیری کنید.

 

پشتیبان‌گیری با آی‌کلاود بسیار ساده است. وارد تنظیمات شوید و iCloud Backups را انتخاب کنید. می‌توانید iOS را طوری تنظیم کنید که هر روز به طور خودکار با یک اتصال وای‌فای پشتیبان‌گیری کند.

 

نکته دوم، اطمینان از فضای کافی روی دستگاه‌ است. اگر فضای محدودی دارید؛ بهتر است مقداری از فضا را خالی کنید و برخی اطلاعات و فایل‌ها را روی آی‌تونز ببرید.

 

چه دستگاه‌هایی به iOS ١٢ به‌روزرسانی می‌شوند؟

اگر دستگاه شما توانسته به iOS ١١ به‌روزرسانی شود؛ حالا خواهید توانست از iOS ١٢ هم استفاده کنید.فهرست دستگاه‌های سازگار با این سیستم‌عامل بسیار گسترده‌تر از گذشته شده است. در این فهرست می‌توانیم آیفون ۶ اس، آیپد مینی ۲، نسل ششم آیپد و بسیاری از دستگاه‌های قدیمی را مشاهده کنیم.

 

iOS جدید می‌تواند عمر باتری دستگاه‌های قدیمی را بهبود داده و باعث افزایش سرعت آنها شود. همین‌طور، برخی اشکالات و باگ‌های آزاردهنده از بین می‌روند.

 

۲ روش به‌روزرسانی

ساده‌ترین روش برای به‌روزرسانی iOS به نسخه جدید، استفاده از ارتباطات بی‌سیم و دریافت فایل‌ها به طور مستقیم است. برای دسترسی به فایل‌های iOS ١٢ روی سرورهای اپل، از مسیر Settings -General- Software Update استفاده کنید. اگر فایل‌ها برای دستگاه شما در دسترس باشند؛ به‌روزرسانی iOS ١٢ را به همراه اندازه فایل‌ها و برخی نکات مشاهده می‌کنید.

 

روی گزینه «Download and Install» ضربه بزنید تا پروسه به‌روزرسانی آغاز شود. اگر همزمان با بسیاری از کاربران در ۱۷ سپتامبر اقدام به به‌روزرسانی کرده باشید؛ شاید سرعت دانلود کند باشد و باید مدتی منتظر بمانید.

روش دوم به‌روزرسانی به iOS ١٢، وصل کردن آیفون و آیپد به دستگاه مک‌بوک یا پی‌سی است. در این روش، نیاز به حساب کاربری آی‌تونز دارید.

 

با کابل USB آیفون و آیپد را به مک‌بوک یا پی‌سی وصل کنید و وارد اپلیکیشن iTunes شوید. چند لحظه‌ای منتظر بمانید تا فرآیند سازگاری و هماهنگی هر دو دستگاه انجام شود.

 

حالا روی گزینه «Check for Update» کلیک کنید و دستورالعمل‌های نصب iOS ١٢ نمایش داده شده روی صفحه‌نمایش را پیش ببرید. در این روش، آی‌تونز فایل‌های جدید را دانلود و روی دستگاه همراه شما نصب می‌کند.

 

Apple ID  را آماده کنید

پس از اینکه سیستم‌عامل iOS ١٢ روی دستگاه شما نصب و آماده اجرا شد؛ باید با شناسه منحصربه‌فرد خود در اپل (Apple ID) لاگین کنید.

 

بنابراین، مطمئن شوید که Apple ID خود را شامل نام کاربری و گذرواژه به خاطر سپردید یا در جایی یادداشت کردید که فراموش نشوند. اگر از سیستم احرازهویت دو مرحله‌ای استفاده می‌کنید؛ برای دریافت کد تایید هم آماده باشید. پس از لاگین به iOS ١٢ باید چند مرحله تایید و Next را هم پشت سر بگذارید تا همه‌چیز آماده استفاده باشد.

 

نظر شما