شناسهٔ خبر: 28291086 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: ایبنا | لینک خبر

چرا جورج مارتین کتاب بعدی مجموعه «بازی تاج و تخت» را نمی‌نویسد؟

جورج مارتین، نویسنده انگلیسی «ترانه یخ و آتش» است. مجموعه داستانی که با اقتباس تلویزیونی شبکه «اچ بی اُ» تحت عنوان «بازی تاج و تخت» در میان مردم معروف است. سال‌هاست که علاقه‌مندان به این مجموعه در انتشار کتاب بعدی مارتین هستند. مارتین در مراسم اِمی طی مصاحبه‌ای اعلام کرد پیچیده بودن داستان در کتاب بعدی دلیل تاخیر انتشار کتاب است.

صاحب‌خبر -
 
به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) به نقل از مترو نیوز، نام جورج مارتین، نویسنده 70 ساله انگلیسی در سال‌های اخیر بارها شنیده شده است. سریال «بازی تاج و تخت» با اقتباس از مجموعه داستان «ترانه آتش و یخ» سبب شد محبوبیت نویسنده انگلیسی در میان مردم و اقبال خوانندگان به کتاب‌هایش افزایش یابد.
 
مارتین در سال 2011 در فهرست 100 فرد تأثیرگذار سال برگزیده شد و هر سال اقتباس تلویزیونی از کتابش برنده جوایز متعددی در مراسم «اِمی» می‌شود. این در حالی است که نویسندگان سریال پا را فراتر از کتاب گذاشتند و از آنجا که مارتین مجموعه جدید را منتشر نمی‌کند دست به کار شدند و ادامه سریال را نوشتند. در مراسم اِمی امسال از مارتین پرسیدند چرا کتاب بعدی این مجموعه را منتشر نمی‌کند و او در پاسخ گفت:
 
«کتاب جدید که «بادهای زمستانی» نام دارد در راه است و به دلیل پیچیدگی داستان و جزئیات بیش از حد تاکنون به طول انجامیده است. در حال حاضر در حال نوشتن کتاب جدید هستم و ای کاش چهار سال پیش این کار را انجام داده بودم اما سرعتم کند است و داستان هم خیلی پیچیده است.»
 
فیلم‌برداری آخرین فصل از سریال «بازی تاج و تحت» چندی پیش به پایان رسید و مارتین بر خلاف همیشه در صحنه‌های فیلم‌برداری حضور نیافت تا کار نوشتن کتاب جدید را به اتمام برساند: «رفتن بر سر صحنه جذابیت زیادی دارد اما کار خاصی نمی‌کنم و تصمیم گرفتم در خانه بمانم و به کرواسی، اسپانیا، بلفاست، و ایرلند شمالی نروم زیرا خوانندگان توقع دو کتاب دیگر از این مجموعه را از من دارند.»
 
مارتین معتقد است سریال این مجموعه پتانسیل ادامه یافتن تا 13 فصل هم دارد اما تهیه‌کنندگان سریال از آغاز تصمیم داشتند 5 تا 7 فصل بسازند. البته خیلی خوب است که با پیشنهاد مارتین موافقت نشد زیرا در این صورت وظیفه سرپرستی دیگر نویسندگان را داشت و وقتی برای نوشتن «بادهای زمستانی» باقی نمی‌ماند و خوانندگانِ منتظر باید این مجموعه را برای همیشه به فراموشی می‌سپردند. باید منتظر ماند و دید با پایان نگارش فیلم‌نامه برای «بازی تاج و تخت» انتظار تماشاگران به پایان می‌رسد و می‌توانند سال آینده میلادی و همزمان با پخش فصل جدید سریال «بادهای زمستانی» را بخوانند یا خیر!

نظر شما