شناسهٔ خبر: 28290449 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: جماران | لینک خبر

با حضور مسئولان لشکری و کشوری؛

مراسم باشکوه تشییع پیکر مطهر شهدای حمله تروریستی اهواز + فیلم و عکس

مراسم تشییع پیکر شهدای حادثه تروریستی اهواز صبح امروز با حضور خیل عظیمی از مردم خوزستان برگزار شد.

صاحب‌خبر -

صبح امروز خیل عظیمی از مردم خوزستان با حضور در حسینیه ثارالله اهواز به جمع بدرقه‌کنندگان شهدای حادثه تروریستی 31 شهریور پیوستند.

به گزارش جماران، این مراسم با مداحی و عزاداری مردمی ساعت 8:30 دقیقه صبح از مقابل حسینیه عاشقان ثارالله آغاز شد.

در ابتدای مراسم نیروهای ارتش جمهوری اسلامی در تشریفاتی رسمی به شهدای حادثه تروریستی اهواز ادای احترام کردند.

در این مراسم حجج اسلام رحیمیان و مروی نمایندگان مقام معظم رهبری، سید محمود علوی وزیر اطلاعات، سید‌‌حسن قاضی‌زاده هاشمی وزیر بهداشت، امیر حاتمی وزیر دفاع، سردار سلامی جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران، محسن رضایی دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام، آیت الله جزایری نماینده ولی فقیه در خوزستان، استاندار خوزستان و جمعی دیگر از مسولان کشوری و لشکری حضور دارند.

حجت‌الاسلام والمسلمین رحیمیان از سوی رهبر معظم انقلاب اسلامی برای شرکت در مراسم تشییع پیکر شهدای حادثه تروریستی اهواز وارد این شهر شد و پیش از شرکت در مراسم تشییع، از مجروحان این جنایت عیادت کرد.

اقامه نماز بر پیکر شهدا توسط آیت‌الله سیدمحمدعلی موسوی‌جزایری

نماز بر پیکرهای مطهر شهدای جنایت تروریستی اهواز به امامت آیت الله موسوی جزایری برگزار شد.

حجت الاسلام و المسلمین مروی نماینده مقام معظم رهبری گفت:

امروز ندای حق طلبانه انقلاب اسلامی به گوش جهانیان رسیده است.

حجت الاسلام و المسلمین مروی در مراسم تشییع پیکر شهدای حادثه تروریستی اهواز با ابلاغ تسلیت مقام معظم رهبری افزود: پیام رهبری معظم انقلاب به شما و خانواده معظم شهدا را ابلاغ می کنم. 

وی افزود: حادثه تروریستی و جنایت کور اهواز در سومین روز از شهادت حضرت اباعبدالله الحسین (ع) و عاشورا و آغاز هفته دفاع مقدس بدست فرزندان و اسلاف ابوسفیان صورت گرفت.

نماینده مقام معظم رهبری تصریح کرد: بزودی خون شهدای والامقام این حادثه تروریستی گریبانگیر عوامل و حامیان این تروریست ها را می گیرد.

تشییع پیکرهای شهدای حادثه تروریستی اهواز

وزیر اطلاعات در سخنرانی خود اظهار داشت:

 تروریست هایی که اقدام تروریستی کردند به هلاکت رسیدند و عقبه ی آن ها تا اخرین نفر شناسایی خواهند شد.

 بخش مهمی از آنها دستگیر شده اند.

 

در این مراسم سرلشکر محسن رضایی دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام اظهار داشت:

شهادت مظلومانه جمعی از مردم خوزستان را به محضر مقام معظم رهبری و امت اسلامی تسلیت عرض می‌کنم. یاد امام و شهدای دفاع مقدس و عزیزانی که زن و مرد در این حادثه تلخ و تحمیلی به شهادت رسیدند را گرامی می‌داریم.

وی اهواز را یک حادثه کاملاً طراحی شده از بیرون مرزها عنوان کرد و گفت: کاملا پیدا و مشخص شد که تروریست‌ها از طرف چه کشورهایی حمایت مالی و تبلیغاتی می‌شوند. اینکه تروریست‌ها کجا آموزش دیده‌‌ و از کجا آمد‌ند را مسئولان اطلاعاتی توضیح خواهند داد.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با تاکید براینکه خوزستان بدون ایران و ایران بدون خوزستان معنا ندارد و هویت خود را از دست می‌دهند، افزود: ‌خوزستان فرزند ایران اسلامی است و از وفادارترین‌ها بوده و در حوادث مختلف دین خود را ادا کرده است؛ در این دیار مردم عرب و لر جان فدایی‌های بسیاری کردند.

وی خاطرنشان کرد: مردم خوزستان در راه انقلاب و دفاع حضور پیدا کردند و شهید شده و همواره از جشن‌های پیروزی انقلاب تا مراسم‌های دفاع مقدس همیشه در صحنه دیده شدند. اینکه کسانی بخواهند خوزستان را جدا کنند خواب تحقق‌ناشدنی دیده‌اند.

دبیر مجمع تشخیص مصحلت نظام بیان کرد: این حادثه در زمانی اتفاق افتاد که ترامپ و اسرائیلی‌ها و کشورهای منطقه اعلام کردند تابستان بسیار گرمی در مقابل ایران است؛ در تیرماه و مردادماه تبلیغات زیادی کردند که از مشکلات اقتصادی مردم سوءاستفاده کنند و مردم را علیه نظام، امنیت و اقتدار خود به صحنه بیاورند درحالی که شکست خوردند.

سرلشکر رضایی خاطرنشان کرد: این حادثه در حالی انجام شد که نیروهای مسلح رژه می‌رفتند، هدف آ‌ن‌ها این بود که شکست‌شان را را با عملیات پر سر و صدا جبران کنند اما این اقدام آن‌ها نیز جز یأس و ناامیدی برای خودشان چیزی نداشت.

تشییع پیکرهای شهدای حادثه تروریستی اهواز

وی در ادامه با بیان اینکه تمام دنیا می‌داند که رژه در میان مردم انجام می‌شود و این افتخاری است که بین نیروهای مسلح و مردم فاصله‌ای وجود ندارد، گفت: اگر رژه در بیابان و جای دیگری بود در آنجا تیراندازی می‌کردند، اینها لباس نظامی پوشیده بودند و 10 تا 12 دقیقه طول کشید و به‌خاطر حضور نیروهای مسلح در میان مردم در ابتدا نشد تیراندازی شود.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با تاکید براینکه اقتدار و امنیت را نمی‌توان در ایران شکاند و از بین برد، گفت: این موضوع خوابی بیش نیست. امروز اقتدار و امنیت در ایران نهادینه شده و در واقع اقتدار و امنیت به سادگی در کشور از بین نمی‌رود. از مسئولان وزارت خارجه می‌خواهیم مشکل را به زودی حل کنند و تنها به تذکر اکتفا نکنند، سرکرده‌های این تروریست‌ها الان یا در انگلستان یا در هلند و یا در دانمارک هستند، اقدام عملی و جدی داشته باشید.

جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت:

حامیان و عوامل حادثه تروریستی اهواز بدانند که پاسخ ایران اسلامی کوبنده خواهد بود.

سردار سلامی در مراسم تشییع پیکر پاک شهدای والامقام حادثه تروریستی اهواز گفت: خوزستان کانون مقاومت و پایتخت دفاع مقدس و سرزمین آزمون های بزرگ است. 

وی با اشاره به اینکه مردم خوزستان که هرگز از توپ و تانک دشمنان بعثی نهراسیدند افزود: این تروریست ها می خواهند نسخه سوری و عراق را در کشور ایران پیاده کنند، اما آنها با شکست مواجه می شوند.

جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با اشاره به اینکه افرادی که زنان و کودکان یمن را به خاک و خون می کشند و در زنان سوری را در شهرهای اروپایی آواره کرده و قصد ناامنی در عراق و تفرقه در لبنان را انجام دادند ادامه داد: این افراد می خواهند نسخه سوری و عراق را در کشور ایران پیاده کنند اما آنهابا شکست مواجه می شوند.

وی تاکید کرد: ما همه فدایی ملت ایران هستیم و پاسخ کوبنده ای به حامیان حادثه تروریستی خواهیم داد.

هیات دولت دوشنبه را عزای عمومی اعلام کرده است.

حمله تروریستی به رژه نیروهای مسلح در اهواز، صبح شنبه، همزمان با آغاز هفته دفاع مقدس، منجر به شهید و مجروح شدن عده ای از شهروندان شد. یک کودک نیز در این حادثه شهید شده است.
در پی این حادثه و به شهادت رسیدن 24 نفر از شهروندان خوزستانی، هیات دولت روز دوشنبه را عزای عمومی اعلام کردند.
از 68 مصدوم حمله تروریستی به رژه نیروی های مسلح در اهواز تاکنون حدود 40 نفر از بیمارستان مرخص شدند.

طبق اعلام قبلی امروز سراسر خوزستان تعطیل است.

  • تشییع پیکرهاي شهدای حادثه تروریستی اهواز
  • تشییع پیکرهاي شهدای حادثه تروریستی اهواز
  • تشییع پیکرهاي شهدای حادثه تروریستی اهواز
  • تشییع پیکرهاي شهدای حادثه تروریستی اهواز
  • تشییع پیکرهاي شهدای حادثه تروریستی اهواز
  • تشییع پیکرهاي شهدای حادثه تروریستی اهواز
  • تشییع پیکرهاي شهدای حادثه تروریستی اهواز
  • تشییع پیکرهاي شهدای حادثه تروریستی اهواز
  • تشییع پیکرهاي شهدای حادثه تروریستی اهواز
انتهای پیام

نظر شما