شناسهٔ خبر: 28290402 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: مشرق | لینک خبر

مراسم تشییع شهدای اهواز

خوزستانی‌ها سنگ‌تمام گذاشتند/ حضور نماینده رهبرانقلاب در میان مردم/ سردار سلامی: می‌دانیم و می‌دانید که انتقام سختی می‌گیریم +عکس وفیلم

مراسم تشییع و وداع با شهدای حمله تروریستی 31 شهریور اهواز برگزار شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش مشرق، صبح امروز ، مراسم تشییع و تدفین شهدای حمله تروریستی روز 31 شهریور به محل برگزاری رژه نیروهای مسلح که منجر به شهادت جمع کثیری از هموطنانمان شد برگزار شد.

در این حمله تروریستی که آن را منتسب به گروهک جدایی‌طلب الاحوازیه می‌دانند، تعداد زیادی از زنان و کودکان به شهادت رسیدند که در میان آن‌ها کودک 4 ساله نیز به ‌چشم می‌خورد.

اماده‌سازی تابوت کوچکترین شهید حادثه اهواز

رهبرانقلاب نیز که پیش از این در پیامی، وقوع این حادثه را به داغ‌دیدگان تسلیت گفته و خواستار برخورد فوری با عوامل آن شده بودند، حجت‌الاسلام محمدحسن رحیمیان را برای شرکت در مراسم تشییع پیکر شهدای حادثه تروریستی اهواز مامور کردند. رحیمیان پیش از شرکت در مراسم تشییع، از مجروحان این جنایت عیادت کرد.

قول وزیراطلاعات برای دستگیری عقبه حمله تروریستی اهواز

سیدمحمود علوی وزیر اطلاعات در مراسم تشییع شهدای حادثه تروریستی اهواز گفت: آنهایی که دست به این حادثه هولناک زدند بدانند که فرزندان ایران اسلامی در برابر این جنایات سکوت نخواهند کرد. جنایت کشتن کودک‌های شش ساله، جنایت تیراندازی به زن و بچه مردم چیزی نیست که فرزندان ایران اسلامی در دستگاه‌های امنیتی نظامی و اطلاعاتی از آن صرف نظر کنند.

وی تاکید کرد: تروریست‌هایی که اقدام کردند به هلاکت رسیدند؛ عقبه آن‌ها تا آخرین نفر به وسیله سربازان گمنام امام زمان (عج) و سیار نیروهای نظامی، انتظامی، امنیتی، قضایی و عزیزان بسیج سپاه و ارتش و مدیریت سیاسی کشور تا آخرین نفر شناسایی خواهند شد. بخش عمده‌ای از آنها دستگیر شدند و تا آخرین نفر شناسایی خواهند شد.

وزیر اطلاعات تاکید کرد: تا آخرین نفر تروریست ها را نیروهای امنیتی و نظامی به کیفر خواهند رساند. و به دنیا این پیام را خواهند داد که ایران اسلامی جای دست زدن به این اقدامات نیست .

وی اظهار داشت. به نمایندگی از دولت ۵ نفر از اعضای دولت در میان شما حضور دارند.

عکس هوایی از تشییع با شکوه شهدای حمله تروریستی

سردار سلامی: می دانیم و می دانید که انتقام سختی می گیریم

سردار حسین سلامی جانشین فرمانده کل سپاه در مراسم تشییع شهدای حادثه تروریستی اهواز خطاب به تروریست‌ها اظهارداشت: هنگامی که عزیزان و دانشمندان ما را در خیابان ترور کردید انتقام ما را دیدید، شما می‌دانید ما چه کردیم.

وی افزود: وقتی شهید الله دادی را در جولان به شهادت رساندید، متوجه شدید ما چگونه انتقام می‌گیریم. وقتی در پایگاه تی‌فور جوانان ما را شهید کردید، عکس‌العمل ما را دیدید. 

سلامی تأکید کرد: آمریکایی‌ها هم باید بدانند و ما به آنها هشدار می‌دهیم، شما فقط شکست خوردن را یاد گرفته‌اید. در مکتب ما آمریکایی‌ها و صهیونیست‌ها فقط آموخته‌اند چگونه شکست بخورند. شما نتوانستید امنیت رژیم صهیونیستی را تأمین کنید و حزب‌الله آنقدر قدرت گرفته است که قادر است امروز در هر جنگی طومار صهیونیست‌ها را در هم بشکند و او را در مرز بین مرگ و بقا نگه داشته است.

جانشین فرمانده کل سپاه گفت: شما (آمریکا) نتوانستید نقشه صلح و راه خاورمیانه جدید را به فرجام برسانید و شکست خوردید. شما نتوانستید سوریه را تجزیه کنید و نظام بشاراسد را ساقط کنید و او ماند و شما رفتید.

سلامی ادامه داد: شما نتوانستید عراق را تجزیه و بر این کشور سیطره سیاسی پیدا کنید و هواداران انقلاب در آنجا بودند و خواهند ماند. شما نتوانستید عربستان را از باتلاق یمن نجات دهید. شما در طبس خاکستر شدید آن زمان که نیت کردید در قلب این کشور پیاده شوید. 

وی خاطرنشان کرد: تفنگ‌داران شما را دستگیر کردیم و شما نتوانستید هیچ غلطی بکنید. شما هرگز نخواهید توانست و به یاد داشته باشید این سرزمین مردان و زنان بزرگی دارد که افتخارات بزرگی را در تاریخ ایجاد کرده‌اند.

جانشین فرمانده کل سپاه با اشاره به حادثه تروریستی اهواز تأکید کرد: قول می‌دهیم واکنشمان به این ماجرا پشیمان کننده، ویرانگر و نابودکننده باشد.

وی افزود: هرگز هیچکس نخواهد توانست بر کودکان ما در این سرزمین بتازد. این ماجرا خاتمه نخواهد یافت. ما اخطار می‌دهیم به همه کسانی که پشت این ماجرا هستند. آنها می‌دانند و ما هم می‌دانیم که انتقام می‌گیریم.

سلامی در پایان اظهار داشت: جان من فدای کودکانی که تصاویرشان را در این حادثه دیدیم که مثل کودکان غروب عاشورا ترسان و لرزان فرار می‌کردند اما آنها پناهگاهی نداشتند ولی در این‌جا مردمان فداکار و نیروهای مسلح کودکان را در آغوش گرفتند و به آنها آرامش دادند.

ببینید:

عکس/ تشییع با شکوه شهدای حادثه تروریستی اهواز

خوزستان، فرزند وفادار ایران اسلامی است

محسن رضایی در مراسم تشییع پیکر شهدای حادثه تروریستی اهواز با بیان اینکه ایران بدون خوزستان و خوزستان بدون ایران هویت خود را از دست می‌دهند، اظهار کرد: این موضوع در عمل ثابت شده است و باید گفت که هیچ مادری را از فرزند و هیچ فرزندی را از مادر نمی‌توان گرفت و خوزستان فرزند ایران است.

وی با اشاره به هلاکت عاملان حمله تروریستی روز 31 شهریور گفت: مسئولان اطلاعاتی و امنیتی کشور در فرصتی مناسب جزئیات این حمله تروریستی از طریق مسئولان امنیتی اعلام خواهد شد.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به فرمایشات امام خمینی(ره) مبنی بر اینکه خوزستان دین خود را به اسلام ادا کرد، عنوان کرد: خوزستان یکی از وفادارترین فرزندان ایران اسلامی است و مردم و اقوام مختلف خوزستان بارها دین خود را به اسلام ادا کردند.

وی بیان کرد: اینکه عده‌ای خیال کنند که خوزستان را از ایران جدا کنند و یا در تهران نظرات دیگری بخواهند نسبت به خوزستان ایجاد کنند این رویایی است که هیچ وقت محقق نمی‌شود چرا که اقوام خوزستانی شهدای زیادی تقدیم انقلاب و اسلام کرده‌اند و وفاداری خود به نظام اسلامی را در صحنه‌های مختلف به اثبات رسانیده‌اند.

دفاع از ولایت عرب و غیر عرب نمی شناسد

سید کریم حسینی در حاشیه تشییع شهدای حادثه تروریستی اهواز در گفت‌وگو با فارس، اظهار کرد: این روزها روزهای حسینی و عاشورایی است و حال و هوای ایران به ویژه شهر اهواز کربلایی است.

وی افزود: شهیدان روز اقتدار ثابت کردند که همیشه آمادگی لازم برای دفاع از اسلام، امام حسین(ع) و تشیع را دارند.

سخنگوی جمنا در خوزستان گفت: زن و بچه و پیر و جوان و همه اقشار مردم ایران اسلامی ثابت کردند که همیشه آمادگی لازم برای دفاع از نظام و کشور را دارند.

حسینی عنوان کرد: همه دشمنان، معاندان، تروریست‌ها و عقبه آنها بدانند که امروز ایران یکدل و یک نفس و در یک کالبد برای دفاع از نظام و مکتب آماده است و دفاع از ولایت عرب و غیر عرب نمی شناسد.

وی افزود: همه مردم به ویژه مردم عرب خوزستان حضور شهادت‌طلبانه و مقتدرانه آنها ثابت شده است.

اقامه نماز بر پیکر شهدا

آیت‌الله سید محمد علی موسوی جزایری نماینده ولی‌فقیه در خوزستان بر پیکر مطهر 24 شهید حادثه تروریستی اهواز نماز اقامه کرد.

نظر شما