شناسهٔ خبر: 28288164 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

مون و آبه با محوریت کره شمالی با یکدیگر دیدار می کنند

پکن- ایرنا- 'شینزو آبه' نخست وزیر ژاپن و 'مون جائه این' رییس جمهوری کره جنوبی در حاشیه مجمع عمومی سازمان ملل در آمریکا با محوریت بررسی خلع سلاح هسته ای شبه جزیره و کره شمالی با یکدیگر دیدار می کنند.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، یونهاپ روز دوشنبه اعلام کرد این نشست با محوریت بررسی خلع سلاح هسته ای کره شمالی و همچنین موضوع خانواده ربوده شدگان ژاپنی توسط کره شمالی خواهد کرد.
رئییس جمهوری کره جنوبی روز گذشته و نخست وزیر ژاپن هم امروز (دوشنبه) کشورهای خود را به مقصد نیویورک ترک کردند.
'مون جائه این' رئیس جمهوری کره جنوبی قرار است در نیویورک علاوه بر سخنرانی در مجمع عمومی سازمان ملل، با رئیس جمهوری آمریکا و نخست وزیر ژاپن هم دیدار کند.
شبکه تلویزیون 'ان.اچ.کی' نیز گزارش داد 'شینزو آبه' نخست وزیر ژاپن در ملاقاتی که با دونالد ترامپ، رییس جمهوری آمریکا و 'مون جائه این' رییس جمهور کره جنوبی، در هفته جاری در نیویورک خواهد داشت، دوباره برای حل موضوع ربوده شدگان ژاپنی از آنها درخواست کمک خواهد کرد.
آبه قبل از آن که برای شرکت در مجمع عمومی سازمان ملل متحد راهی نیویورک شود، در یک راهپیمایی که برای ربوده شدگان ژاپنی توسط کره شمالی روز یکشنبه در توکیو برگزار شد، شرکت کرد.
آبه به شرکت کنندگان در این تجمع گفت در نیویورک دو بار با ترامپ ملاقات خواهد کرد و می خواهد که به هنگام دیدار خصوصی با او درباره موضوع ربوده شدگان بر سر یک موضع و رویکرد مشترک به توافق برسد.
نخست وزیر ژاپن همچنین گفت می خواهد در دیدار با مون در باره اجلاس اخیر میان دو کره توضیحاتی را بشنود و موضع قاطع ژاپن در باره موضوع ربوده شدگان را منتقل خواهد کرد.
**آساق**1904**

نظر شما