شناسهٔ خبر: 28287906 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: ایسکانیوز | لینک خبر

دانشگاه آزاد فلاورجان 31 ساله شد

امروز دوم مهر ماه، سی و یکمین سالروز تاسیس دانشگاه آزاد اسلامی فلاورجان است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار گروه ایسکانیوز، دانشگاه آزاد اسلامی واحد فلاورجان در دوم مهرماه سال 66 در شهرستان فلاورجان تاسیس شد. این واحد دانشگاهی فعالیت خود را در سال 67 با رشته زبان و ادبیات عرب آغاز کرد.

دانشگاه آزاد اسلامی فلاورجان در مقطع کاردانی پیوسته دارای ۴رشته است که از جمله آن می توان به نرم افزار کامپیوتر،‌ نقشه کشی معماری ،معماری، حسابداری، کودکیاری و مربی کودک اشاره کرد. همچنین این واحد دانشگاهی در کاردانی ناپیوسته دارای 4 رشته کاردانی آموزش زبان انگلیسی، کاردانی حسابداری،‌ نرم افزار کامپیوتر و تربیت معلم آموزش علوم تجربی است.

واحد فلاورجان در مقطع کارشناسی در 10 رشته دانشجو پذیرش می کند که از جمله آن می توان به رشته پرستاری،‌ مامایی،‌ میکروبیولوژی،‌ زیست شناسی –سلولی و مولکولی، زیست فناوری، زیست شناسی جانوری،‌ زیست شناسی گیاهی، حسابداری، مهندسی شهرسازی و زبان وادبیات فارسی اشاره کرد.

این واحد دانشگاهی در مقطع کارشناسی ارشد و دکتری تخصصی به ترتیب دارای 12 و 5 رشته تحصیلی است. رشته های کارشناسی ارشد این دانشگاه شامل بیوشیمی، میکروبیولوژی –میکروب های بیماری زا، میکروبیولوژی –محیطی، زیست شناسی سلولی ومولکولی، زیست شناسی سلولی ومولکولی-بیوفیزیک، زیست فناوری -میکروبی، زیست شناسی گیاهی -فیزیولوژی،‌ فیتوشیمی،‌ بیوفیزیک،‌ حسابداری، زبان و ادبیات عرب و آموزش و زبان انگلیسی است. از جمله رشته های دکتری تخصصی واحد فلاورجان می توان به بیوشیمی،‌ میکروبیولوژی، زیست شناسی گیاهی-فیزیولوژی، زیست شناسی جانوری -فیزیولوژی و زبان و ادبیات عرب اشاره کرد.

فضای آموزشی دانشگاه آزاد فلاورجان حدود 28375 متر مربع است. این واحد دانشگاهی دارای 33 آزمایشگاه، 2 مرکز تحقیقات و ۹ کارگاه است،‌ از جمله امکانات رفاهی این واحد دانشگاهی می توان به کافی نت، سالن ورزشی، زمین بسکتبال، کتابخانه، مسجد دانشگاه، سالن غذاخوری اشاره کرد،‌خوابگاه دانشجویی واحد فلاورجان از جمله امکانات رفاهی دیگر این دانشگاه است که 400 نفر ظرفیت دارد.

دکتر شهلا روزبهانی از سال 88 تاکنون ریاست این واحد را بر عهده دارد،‌ وی از سال 83 تا 88 به عنوان معاون آموزشی این واحد دانشگاهی مشغول به فعالیت بوده و در رشته دکتری علوم جانوری با گرایش تکوین تحصیل کرده است.

انتهای پیام/

31 / 165

نظر شما