شناسهٔ خبر: 28287886 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه اعتماد | لینک خبر

تقسيم امتيازات در مازندران

استقلال همچنان بي‌رمق

صاحب‌خبر -

بدون احتساب امروز، 3 روز تا دربي حساس استقلال و پرسپوليس باقي مانده. بازي حساسي كه سويه‌هاي متفاوتي براي دو رقيب سنتي دارد. استقلال و پرسپوليس در شرايطي به مصاف هم مي‌روند كه نتايج اخيرشان مخصوصا در ليگ قهرمانان آسيا تفاوت زيادي بين دو تيم رقم زده. استقلال شفر روزهاي خوبي را تجربه نمي‌كند. آنها در ليگ با رتبه دو رقمي هفته هفتم را به پايان رساندند، البته با يك بازي كمتر و در ليگ قهرمانان نيز با حذف مقابل السد فرصت حضور در جمع 4 تيم برتر آسيا را از دست دادند. آبي‌ها علاوه بر نتايج نه چندان خوبي كه كسب كرده‌اند، در ارايه بازي با كيفيت نيز دچار مشكل شده‌اند.

بازي استقلال مقابل نساجي در ورزشگاه شهيد وطني بسياري از هواداران را نسبت به ادامه روند تيم محبوبشان دچار ترديد كرده. همين مساله باعث شده كه بازيكنان استقلال در مصاحبه‌هاي‌شان تلاش كنند اين اميدواري را به هواداران بدهند كه تيم‌شان مشكلي براي ادامه فصل و مخصوصا دربي ندارد. استقلال مقابل نساجي بازي دلچسبي از خودش به نمايش نگذاست و دقايق گل نزدنش در ليگ را به 310 دقيقه افزايش يافت. تيم شفر بعد از دقيقه 51 بازي مقابل تراكتورسازي در هفته سوم ليگ، موفق به گلزني نشده‌. يعني 3 بازي و نصفي است كه آبي‌پوشان نتوانسته‌اند توپي را از خط دروازه حريف عبور دهند.

گرچه مسائلي نظير دفاع چند لايه تيم جواد نكونام و كيفيت بد چمن ورزشگاه محل مسابقه به عنوان عوامل اصلي توقف استقلال از سوي بازيكنان و كادر فني اين تيم مطرح مي‌شود، اما بايد پذيرفت كه در كنار اين عوامل استقلال در طراحي و اجراي تاكتيك‌هاي متفاوت براي رسيدن به گل ناكام بود. در آخرين بازي اين تيم گرچه مالكيت توپ بيشتر از آن آبي‌ها بود، اما موقعيت چنداني نتوانستند روي دروازه حريف قائم‌شهري خودشان ايجاد كنند. نكته قابل توجه اين است كه شفر هنوز نتوانسته به تركيب دلخواهش با وجود گذشت 7 هفته از شروع مسابقات برسد. تركيبي كه بيشتر بازيكنانش با نظر خود او جذب شده‌اند اما مدام در مورد پايين بودن كيفيت‌شان بحث مي‌شود. با وجود همه اين نكات آيا مي‌توان گفت كه استقلال شفر شبيه استقلال منصوريان شده؟ با كمي اغماض بله. نقاط تشابه زيادي بين اتفاقاتي كه براي منصوريان رخ داد و در حال حاضر براي شفر در حال رخ دادن است، وجود دارد. اما منصوريان درست قبل از دربي اخراج شد و شفر به عنوان سرمربي روي نيمكت آبي‌ها در شهرآورد 87 خواهد نشست.

نظر شما