شناسهٔ خبر: 28286888 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: افکارنیوز | لینک خبر

مرد نامرئی صدراعظم می شود؟

یک روزنامه آلمانی در گزارشی به چهره سیاسی قدرتمند اما کمتر شناخته شده در عرصه این کشور اشاره کرد که امکان دارد یکی از گزینه‌های تصدی سمت صدراعظمی این کشور در آینده باشد.

صاحب‌خبر -
به گزارش افکارنیوز،

روزنامه آلمانی «هاندلزبلات» در گزارشی به گوشه‌ای از فعالیت‌های این چهره سیاسی آلمان پرداخته و از وی به عنوان فردی یاد کرده که می‌توان به او لقب دست راست مرکل را داد. اگر چه فعالیت‌های وی چندان رسانه‌ای نمی‌شوند اما در یک مورد می‌توان به حضور وی در جمع دانش‌آموزان در دبیرستانی در برلین اشاره کرد. براون حدود یک ساعت برای آنها درباره مسایل برجسته روز صحبت کرد؛ مواردی مانند برگزیت و آینده اروپا از جمله مسایلی بودند که بروان در صحبت‌های خود به آنها پرداخت.

وی در سخنرانی خود به دورانی اشاره کرد که مارک آلمان را به فرانک فرانسه تبدیل می‌کردند اما با صرفه‌جویی مبلغ کمی از آن را هزینه می‌کردند. ضمن اینکه در تبدیل دوباره فرانک‌ها به مارک،به میزان قابل توجهی از ارزش آنها کاسته می‌شد. او در سخنرانی خطاب به دانش‌آموزان گفت: «اروپا اکنون دیگر نگران موارد این‌چنینی نیست.» وی سپس قطعه موسیقی که دانش‌آموزان اجرا کردند را گوش کرد و با دانش‌آموزان عکس گرفت.

اما هلگه براون کیست؟ این سیاستمدار 45 ساله روزانه 15 تا 16 ساعت کار می‌کند و زمان کمی برای سخنرانی در دبیرستان دارد با این حال چنین فرصتی را ایجاد کرده است. وی تنها عضو دولت آلمان است که در ارتباط نزدیک با مرکل قرار دارد. با این همه شاید عجیب باشد که بدانیم دیگر مقامات در دیگر وزارتخانه‌های آلمان چندان وی را نمی‌شناسند. اینکه او چطور توانسته است با وجود رابطه کاری نزدیک با ضخص صدراعظم چندان در انظار حاضر نشود، یکی از مسایلی است که همچنان در هاله‌ای از ابهام قرار دارد. آنهم در شرایطی که وی از آغاز روی کار آمدن دولت جدید مرکل در به جای «پتر آلتمایر» عهده‌دار سمت رئیس دفتری مرکل شده است.

 

نظر شما