شناسهٔ خبر: 28286223 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: دانشجو | لینک خبر

راهپیمایی باشکوه عاشورایی در جنوب لبنان برگزار شد

هزاران نفر از لبنانی‌ها امروز در راهپیمایی عاشورایی که حزب‌الله آن را در شهر النبطیه واقع در جنوب لبنان برگزار کرد، شرکت کردند.

صاحب‌خبر -
به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری دانشجو، حزب‌الله لبنان بعد از ظهر امروز (یکشنبه) به مناسبت سیزدهم محرم الحرام در شهر «النبطیه» واقع در جنوب این کشور، راهپیمایی گسترده‌ای برگزار کرد.
هر ساله روز سیزدهم محرم در النبطیه روز بزرگداشت بانوی کربلا حضرت زینب (ع) توسط حزب‌الله برگزار می‌شود که در این روز هزاران نفر از نقاط مختلف لبنان به خیایان‌های این شهر می‌آیند و راهپیمایی حسینی روز سیزدهم محرم را برگزار می‌کنند.
به نوشته پایگاه خبری شبکه «المنار»، شیخ «نعیم قاسم» معاون دبیرکل حزب الله لبنان ضمن شرکت در راهپیمایی امروز النبطیه گفت: «عاشورا عزت و بزرگی و تسلیم نشدن را به ما آموخت.»
وی افزود: «عاشورا عشق و زندگی است. امام حسین (ع) و اهل بیتش ما را در طول تاریخ رهنمون کردند و عاشورا ستون‌های انقلاب را ساخته و آن را به سمت کمال بشری هدایت کرده است.»
شیخ نعیم قاسم تاکید کرد که فلسطین محور اصلی است و «ما با ملت و مقاومت خود برای آزادسازی آن، نه از راه سازش و اتکا به شورای امنیت تحت امر آمریکا و اسرائیل، بلکه با ادامه مقاومت تلاش خواهیم کرد.»

وی همچنین به مساله سوریه اشاره کرد و گفت: «از روز اول خواستار حل سیاسی بحران سوریه بودیم و گفته بودیم که یک توطئه است، اما امروز ثابت شد که دیروز چه گفته بودیم. برخی از کشور‌های عربی منافع خود را نابودی سوریه با کمک آمریکا و اسرائیل می‌بینند، اما می‌بینیم که با شکست مواجه شدند.»





معاون دبیرکل حزب الله در ادامه سخنرانی خود به تحولات یمن اشاره کرد و گفت: «حمله به یمن، جنایت عصر معاصر است و همه جهانیان امروز از بدترین فاجعه انسانی معاصر در یمن به دلیل حملات سعودی آمریکایی سخن می‌گویند، اما آیا متجاوزان هنوز به یقین نرسیدند که ملت یمن تسلیم نخواهند شد؟»

نظر شما