شناسهٔ خبر: 28285741 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: میزان | لینک خبر

مهماندوست در گفت‌وگو با میزان:

هر چیزی در خصوص تکواندوی ایران بگویم، به آقایان بَر می‌خورد/ خدابخشی و مردانی با یک پا قهرمان جهان می‌شوند/ مگر مریض هستم از موفقیت‌ شاگردانم خوشحال نشوم!

خبرگزاری میزان- سرمربی سابق تیم ملی تکواندوی ایران گفت: بیشتر ملی‌پوشان تکواندو در گذشته شاگرد من بودند و مگر مریض هستم که از موفقیت آنها خوشحال نشوم!

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار گروه ورزشی خبرگزاری میزان، رضا مهماندوست مربی پرافتخار تکواندوی ایران که در تیم ملی تکواندوی جمهوری آذربایجان هم نتایج خوبی کسب کرده است، در گفت‌وگوی اختصاصی با میزان از مشکلات مالی فدراسیون تکواندوی این کشور، دلیل عدم نتیجه گیری برخی تکواندوکاران ایرانی در رقابت‌های بین‌المللی و جو منفی که برخی‌ها علیه او به راه انداخته‌اند، توضیحاتی ارائه داده که در زیر می‌خوانید:

*مشکل مالی فدراسیون تکواندوی جمهوری آذربایجان به کجا رسید؟

شرکتی که تیم ما را از نظر مالی ساپورت می‌کرد، نزدیک ۱۰ ماه است که دیگر کمکی نمی‌کند و رئیس فدراسیون باید تمام هزینه‌ها را تامین کند. متاسفانه رئیس فدراسیون هم با مسئولان دولت کشور آذربایجان مشکل دارد و همین باعث شده ما و بازیکنان حدود ۸ ماه حقوق دریافت نکنیم.

*به نظر می‌رسد بعد از چند وقت اعتصاب، تمرینات را از سر گرفتید؟

هفته گذشته با بچه‌ها صحبت کردم و یک هفته است که تمرینات خود را آغاز کردیم و برای گرندپری منچستر آماده می‌شویم. متاسفانه چند گرندپری را به خاطر مشکلات مالی از دست دادیم که صددرصد از این نظر ضربه می‌خوریم و خودمان هم می‌دانیم که به علت کمبود امکانات، نداشتن تمرین منظم و عدم حضور در رقابت‌ها نمی‌توانیم در منچستر نتایج خوبی کسب کنیم.

*در خصوص تکواندوی ایران صحبت کنید.

متاسفانه هر چیزی که بگویم به عده‌ای بَر می‌خورد و حتی نصیحت‌های من هم برای بعضی‌ها سنگین تمام می‌شود و به همین خاطر چند وقتی است که کمتر در خصوص تکواندوی ایران صحبت می‌کنم.

*به عنوان کسی که سال‌ها هدایت تیم ملی تکواندوی ایران را بر عهده داشتید دلیل شکست‌های اخیر مهدی خدابخشی و سجاد مردانی در رقابت‌های بین المللی را چه چیزی می‌دانید؟

متاسفانه سیاست یک بام و دو هوای فدراسیون گریبان بچه‌های باتجربه را گرفته و روی عملکرد آنها تاثیر منفی گذاشته است.

*بیشتر توضیح دهید.

تغییر سریالی مربیان کار را برای تکواندوکار سخت می‌کند. تمام کسانی که سرمربی تیم ملی شدند، از نظر فنی خوب هستند، اما هر مربی سیستم خاص خودش را دارد و خیلی سخت است بازیکنان خودشان را با طرز تفکر مربی جدید وقف دهند. مقانلو، بی‌باک و عسکری در حدفاصل چند سال جای خود را با هم عوض کردند و از طرفی برخی بازیکنان با نعمت خلیفه به مسابقات دیگری می‌روند و این تغییرات اصلا برای تیم ملی و بازیکنان خوب نیست.

*با این شرایط چرا هوگوپوشان جوان نتایج خوبی کسب می‌کنند؟

همانطور که گفتم بازیکنان باتجربه که مدتهاست در تیم ملی هستند کار سختی دارند که خودشان را با شرایط مربیان مختلف هماهنگ کنند، اما جوانتر‌ها که تنها با یک یا نهایت دو مربی کار کردند، مشکل کمتری برای خو گرفتن با شیوه‌های تمرینی جدید دارند.

*پس دلیل اصلی عدم نتیجه گیری خدابخشی و مردانی را تغییر زیاد مربی می‌دانید.

مهدی و سجاد با یک پا می‌توانند قهرمان جهان شوند. مگر این دو هوگوپوش کم برای تکواندوی ایران مدال گرفتند؟ متاسفانه تفکرات آقایان مسندنشین باعث شده این بازیکنان دچار افت شوند. البته تعریف و تمجید‌های بدموقع و هندوانه زیر بغل ورزشکار گذاشتن هم تاثیر زیادی در این موضوع داشته است.

*چرا پس از رفتن شما تکواندوی ایران هنوز مربی که بتواند سال‌ها نفر اول کادر فنی باشد را پیدا نکرده است؟

به هر حال کار کردن در تیم ملی تکواندوی ایران بسیار دشوار است و متاسفانه آقایان هنوز مربی باب میل خود را پیدا نکردند. به هر حال امیدوارم هرچه به صلاح تکواندوی ایران است اتفاق بی‌افتد.

*چندی پیش در فضای مجازی جو منفی زیادی علیه شما ایجاد شد، دلیل این موضوع چه بود؟

در فضای مجازی کمتر، اما یکی از کارمندان فدراسیون از طریق یک سایت هواداری شروع به نشر مطالبی علیه من کرد. هم من و هم دیگران می‌دانند این موضوع از کجا آب می‌خورد و چه کسی پشت این ماجرا است، اما مطمئن باشید رضا مهماندوست به مدال گرفتن ایرانی‌ها افتخار می‌کند.

*چرا باید این مطالب در خصوص شما منتشر شود؟

چند ماه قبل مصاحبه‌ای داشتم و گفتم قدرت تکواندوی دنیا از دست ایران خارج شده و کره جنوبی، روسیه و چین حرف اول را می‌زنند. همین موضوع باعث شد یکی از کارکنان فدراسیون علیه من موضع بگیرد و این کارها را انجام دهد اما من فقط از سر دلسوزی حرف زدم.

*اما عده‌ای معتقد بودند شما دوست ندارید تیم ایران در رقابت‌های بین المللی نتیجه بگیرد.

مگر مریض هستم که از مدال آوری شاگردانم خوشحال نشوم؟ بیشتر ملی‌پوشان امروز تکواندو زمانی که من هدایت تیم ملی را بر عهده داشتم وارد اردو شدند. این بچه‌ها هنوز ریش و سبیل نداشتند که شاگرد من در تیم ملی بودند و خیلی از آنها را بزرگ کرده‌ام و چه دلیلی دارد از نتیجه‌گیری آنها خوشحال نشوم؟

*صحبت پایانی...

امیدوارم تکواندوی ایران مسیر خود را پیدا کند و در رقابت‌های بین المللی افتخار آفرین باشد.

انتهای پیام/

نظر شما