شناسهٔ خبر: 28284748 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه اطلاعات | لینک خبر

نیروهای مسلح پاسخ‌کوبنده ای به عاملان حادثه تروریستی اهواز خواهند داد

صاحب‌خبر -
 

سرویس سیاسی – اجتماعی: وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح،سپاه پاسداران انقلاب اسلامی‌و ستاد کل نیروهای مسلح از پاسخ سخت و کوبنده ایران به عاملان حادثه تروریستی در آینده نزدیک خبر دادند

وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در واکنش به حمله تروریستی در اهواز گفت: پاسخ سخت و غافلگیر کننده ای در انتظار تروریست‌ها است.

امیر سرتیپ امیر حاتمی‌افزود:‌ تروریست‌های حقیر باید بدانند که پاسخی سخت و غافلگیر کننده در انتقام خونهای پاک به زمین ریخته شده هموطنانمان دریافت خواهند کرد.

وی گفت: این اقدام کور بار دیگر ضعف و زبونی استکبار جهانی و اذناب بی مقدار آنان در منطقه و اقتدار و عزت ایران اسلامی‌در عرصه‌های جهانی را نشان داد، چرا که عدم امکان مقابله و رودررویی مستقیم با نظام مقتدر ایران اسلامی، دشمن ناتوان را وادار به حمله به مردمی‌بی دفاع کرده است‌.

سپاه پاسداران انقلاب اسلامی‌هم در بیانیه‌ای ‌باتسلیت و ابراز همدردی با خانواده‌های معزز شهدای حادثه و همچنین مردم غیور‌، حماسه ساز و شهید پرور خوزستان ؛ به مقام معظم رهبری و فرماندهی کل قوا (مدظله‌العالی) و آحاد ملت ایران اطمینان می‌دهد تحت تدابیر و سیاست‌های بالادستی، در فراهم سازی شرایط و ابزارهای لازم برای تعقیب و مجازات سخت جنایتکاران در جغرافیای منطقه و فراتر از آن‌، از هیچ تلاشی دریغ نخواهد کرد.

تروریست‌ها را ریشه ‌کن می‌‌کنیم

رئیس ستاد کل نیرو‌های مسلح هم با محکوم کردن اقدام تروریستی مزدوران استکبار در منطقه تاکید کرد: نیرو‌های مسلح، مصمم‌ تر از گذشته تروریست‌‌ها و دنباله‌های آنها را تحت تعقیب قرار می‌دهند و تا ریشه‌ کنی این پدیده نفرت ‌انگیز از پای نخواهد نشست.

سردار محمد باقری تاکید کرد: در آستانه نمایش غرورآفرین توانمندی‌های دفاعی جمهوری اسلامی‌ایران به مناسبت آغاز هفته دفاع مقدس، تعدادی از عناصر فرومایه و زبون استکبار که از حمایت مالی و تبلیغاتی برخی کشور‌های منطقه برخوردارند، در یک اقدام کور تروریستی، مردم بی‌گناه حاضر در این مراسم را به گلوله بستند که به شهادت و زخمی‌شدن جمعی از هموطنان عزیزمان منجر شد؛ اقدامی‌که به لحاظ نظامی‌فاقد هرگونه ارزش عملیاتی و اطلاعاتی است.وی افزود: این جنایت که در تداوم خیانت‌های ۴۰ ساله گذشته استکبار و اذناب منطقه‌ای آنها انجام گرفته است، همچون گذشته هیچ خللی در عزم و اراده ملت ایران در دفاع از انقلاب اسلامی‌و آرمان‌ها نخواهد داشت؛ بلکه ماهیت پلید دشمنان قسم‌خورده ایران اسلامی، صفوف ملت غیور ایران را بیش از پیش منسجم‌تر خواهد کرد.

رئیس ستاد کل نیرو‌های مسلح با یادآوری مواضع کینه‌توزانه برخی مقامات کشور‌های منطقه که آشکارا از انتقال ناامنی به درون مرز‌های جمهوری اسلامی‌ایران سخن گفته ‌اند، به آنها هشدار داد که ضمن تصحیح رفتار‌های خصمانه خود با جمهوری اسلامی‌، از پیشگاه ملت بزرگ ایران عذرخواهی کنند؛ در غیر این صورت نیرو‌های مسلح حق پاسخ کوبنده به دشمنی‌ها با ملت ایران را برای خود در هر زمان و مکان محفوظ می‌دارند و جنایتکاران را در هر نقطه از جهان تحت تعقیب قرار خواهند داد.

همچنین وزیر اطلاعات در پیامی‌از پاسخ کوبنده ایران به طراحان این اقدام ضد بشری در نخستین فرصت مقتضی خبر داد.

در بخشی ازپیام حجت الاسلام والمسلمین سید محمود علوی آمده است: همان گونه که صدام مزدور عامل دست نشانده استکبار و هواداران منطقه ای او در حمله به کشور عزیزمان ناکام ماندند و با پاسخ دندان شکن ملت غیور ایران مواجه شدند، این اقدام تروریستی هم که با حمایت‌های خارجی و مرتبطان منطقه ای آنها برای ناامن کردن کشور عزیزمان انجام گرفته است، ناکام خواهد ماند و کوچک ترین خللی در اقتدار و انسجام ملت عزیز ما ایجاد نخواهد کرد.

در بخش دیگر پیام وزیر اطلاعات تاکید شده است:‌هادیان و پشتیبانان این جنایت هولناک باید بدانند به درک واصل شدن تروریست‌ها پایان این ماجرا نیست و سربازان گمنام امام

زمان‌(عج) در اطاعت از فرمان رهبر معظم انقلاب و دستور ریاست جمهوری و با همکاری نهاد‌های اطلاعاتی با سرعت و دقت، دنباله‌های این جنایتکاران قسی القلب را تعقیب و تا دستگیری و سپردن آنان به سر پنجه مقتدر قضایی کشور از پای نخواهند نشست و در نخستین فرصت مقتضی پاسخی کوبنده به طراحان این اقدام ضد بشری خواهند داد.

تشییع پیکر شهدا

مراسم تشییع پیکرمطهر شهدای حادثه تروریستی اهواز ساعت ۸ و ۳۰ دقیقه امروز با حضور مردم ، نیروهای نظامی وانتظامی و مسئولان در حسینیه ثارالله این شهر برگزار می‌شود.

جمال عالمی‌نیسی فرماندار اهواز دیروز در جلسه هماهنگی برگزاری مراسم تشییع شهدای حادثه تروریستی اهواز در سالن اجتماعات فرمانداری با اشاره به اعلام عزای عمومی‌در روز دوشنبه(امروز) در استان افزود: حدود نیمی‌از این شهدا در اهواز به خاک سپرده می‌شوند و بقیه آنها راهی شهرستان‌ها و یا خارج استان می‌شوند.

به گفته وی هماهنگی برای حضور طوایف عرب برعهده بخشداران است و سعی می‌کنیم با لباس محلی و پرچم‌های خود در این مراسم حضور یابند.وی همچنین با تاکید بر رعایت همه جوانب امنیتی مراسم تشییع افزود: ایستگاه‌های صلواتی و مواکب در مسیر تشییع نباید بدون هماهنگی فعالیت کنند. همچنین جمعی از شهروندان اهوازی پریشب با حضور در بلوار قدس و پارک شهید سبحانی اهواز،محل شهادت شهدای حادثه تروریستی ، به یاد شهدای گرانقدر این جنایت کور شمع روشن کردند.

حجت‌الاسلام ‌والمسلمین سیدمحمدعلی شهیدی رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران به نمایندگی از رئیس جمهوری در سفر به اهواز، با خانواده شهدای حادثه تروریستی ، دیدار و گفتگو و همچنین از مجروحان حادثه عیادت کرد.

عبدالرضا فرجیان مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران خوزستان هم گفت: شهدای حادثه تروریستی اهواز، زیر پوشش بنیاد شهید و امور ایثارگران قرار می‌گیرند.

بنا به این گزارش جمال عالمی‌نیسی فرماندار اهوازهم با بیان اینکه آمار شهدا و مجروحان حادثه تروریستی افزایشی نداشته است، افزود: از نظر امنیتی تمهیداتی پیش بینی شده است تا آرامش در همه مناطق اهواز برقرار شود و مردم از بابت حادثه تروریستی احساس ناامنی نداشته باشند.

به گفته وی دستگاه‌های امنیتی و اطلاعاتی در حال بررسی و شناسایی افراد مرتبط با این حادثه هستند که در صورت پیدا کردن سرنخ ، اطلاع رسانی خواهد شد.دکتر پیرحسین کولیوند سرپرست سازمان اورژانس کشور هم در تشریح جزئیات جدید از وضع درمان مجروحان حادثه تروریستی اهواز گفت: تاکنون۳۰ عمل جراحی بر روی مصدومان حادثه تروریستی انجام شده و ۱۰ مجروح این حادثه از بیمارستان ترخیص شده اند. با این وجود ۵۲ مجروح دیگر در بیمارستانهای اهواز بستری هستند.‌حجت الاسلام و المسلمین منتظری دادستان کل کشور با صدور پیامی ضمن محکومیت حمله تروریستی در مراسم رژه در اهواز و تسلیت به خانواده شهدای این حادثه، دستور شناسایی هرچه سریعتر عناصر وابسته به این جریان تروریستی را صادر کرد.

احضارسفرای هلند، دانمارک ، کاردار انگلیس و امارات

بهرام قاسمی‌سخنگوی وزارت خارجه از احضار سفرای هلند، دانمارک و کاردار موقت انگلیس (در غیاب سفیر این کشور) و کاردار امارات به این وزارتخانه و ابلاغ مراتب اعتراض شدید ایران در موضوع حادثه تروریستی اهواز به آنها خبر داد.وی گفت: در جریان این احضارها که به طور جداگانه انجام گرفت، به دیپلمات‌های ارشد هلند و دانمارک نسبت به اقامت برخی اعضای گروهک تروریستی مزدوری که مسبب جنایت در اهواز بوده اند، شدیداً اعتراض و تأکید شد که جمهوری اسلامی‌ایران پیش از این در مورد اقامت این افراد در کشورهای مذکور هشدار داده و خواهان دستگیری و محاکمه آنان بوده است. این پذیرفتنی نیست که تا زمانی که افراد این گروهک تروریستی در خاک اروپا مرتکب جنایت نشده اند در لیست تروریستی اتحادیه اروپا قرار نمی‌گیرند.

قاسمی‌افزود: مدیر کل اروپای وزارت امور خارجه به سفرای هلند و دانمارک تأکید کرد که انتظار می‌رود دولت‌های مزبور ضمن محکومیت قاطعانه این اقدام تروریستی، مسببان جنایتکار و همه مرتبطان با آنها را برای حضور در دادگاه و محاکمه عادلانه به ایران مسترد کنند.

سخنگوی وزارت امور خارجه با اشاره به احضار کاردار موقت سفارت انگلیس گفت: در جریان این احضارتأکید شد از نظر جمهوری اسلامی‌ایران به هیچ وجه پذیرفتنی نیست که سخنگوی گروهک مزدور الاحوازی اجازه یابد مسئولیت این اقدام تروریستی را از طریق یک شبکه تلویزیونی مستقر در لندن اعلام کند که کاردار انگلیس تأکید کرد که اعتراض تهران را فوراً به لندن منعکس می‌کند.

قاسمی‌افزود: همچنین در پی سخنان سخیف یک مشاور سیاسی اماراتی درباره حادثه تروریستی اهواز، کاردار امارات عربی متحده توسط رئیس اداره سیاسی ذیربط به وزارت امورخارجه احضار و اعتراض شدید جمهوری اسلامی‌ایران به اظهارات غیر مسئولانه و موهن مشاور مذکور به وی ابلاغ شد.

وی گفت: در این ملاقات به کاردار امارات هشدار داده شد حمایت آشکار از اقدامات تروریستی توسط افرادی که وابسته به مراکز رسمی‌اماراتی هستند منجر به ایجاد مسئولیت برای دولت این کشور می‌شود و بی تفاوتی در قبال آن قابل پذیرش نیست.

پیام‌های تسلیت

آیت الله العظمی‌نوری همدانی با صدور پیامی‌ضمن تسلیت حادثه تروریستی اهواز، آن را نشانه ضعف و زبونی افراد تروریست و اربابان آنها و اقتدار نیروهای مسلح و قدرت موشکی و دفاعی ایران دانستند.

جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، رئیس شورای عالی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، وزارت خارجه اندونزی ، دولت قطر‌، امیر، ولیعهد، نخست وزیر و رئیس مجلس‌ کویت و دولت عمان، وزارت خارجه فرانسه‌، دبیر کل حزب‌الله لبنان‌، رئیس جمهوری لبنان، رئیس جمهوری آذربایجان‌، رئیس جمهوری نیکاراگوئه، سفارت دانمارک در تهران‌، رئیس شورای ریاست جمهوری بوسنی و هرزگوین‌،

رئیس اجرایی حکومت وحدت ملی افغانستان‌، رئیس جمهوری بلاروس و انصار الله و وزارت خارجه یمن هم درپیام‌های جداگانه این جنایت تروریستی را محکوم کردند.

بازتاب حادثه در رسانه‌های خارجی

پایگاه اینترنتی شبکه الجزیره گزارش داد، تهران بعد از آنکه برخی از کشورهای همپیمان ایالات متحده آمریکا در خلیج فارس را مسئول حمله تروریستی در رژه نظامی‌اهواز دانست، تعدادی از دیپلمات‌های غربی را به وزارت خارجه احضار کرد.

به گزارش ایرنا این پایگاه روز یکشنبه به نقل از مقام‌های نظامی‌ایرانی نوشت: سه نفر از مهاجمان در همان محل رژه نظامی‌کشته شدند و نفر چهارم به علت جراحت شدید در بیمارستان کشته شد.یک نماینده مجلس ایران هم اعلام کرد که این مهاجمان از اقلیم کردستان عراق وارد ایران شده بودند.

این خبرگزاری قطری به نقل از سردار سرتیپ پاسدار ابوالفضل شکارچی سخنگوی نیروهای مسلح ایران افزود که تروریست‌ها سلاح‌های خود را چند روز قبل از برگزاری مراسم در محلی نزدیک به مسیر رژه مخفی کرده بودند.

الجزیره در گزارش خود به موضعگیری رهبر معظم انقلاب در این باره هم اشاره کرد که ایشان کشورهای همپیمان آمریکا در منطقه را مسئول حمله تروریستی در اهواز دانستند.

روزنامه معتبر’تایمز او ایندیا’ با اشاره به محکومیت گسترده این عملیات تروریستی از سوی کشورها و اشخاص از سراسر جهان سخنان ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه درباره این حمله تروریستی را تیتر خبر خود قرار داد و نوشت وی خواستار گسترش همکاری‌ها با ایران برای مبارزه با تروریسم شده است .

روزنامه ‘ایندین اکسپرس′ هم با انعکاس سخنان رهبر معظم انقلاب اسلامی‌نوشت: ایران دو کشور منطقه را به دست داشتن دراین حمله تروریستی متهم کرد.

برچسب‌ها:

نظر شما