شناسهٔ خبر: 28284693 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه اطلاعات | لینک خبر

طرح عفو عمومی به صورت عادی در مجلس بررسی می‌شود

صاحب‌خبر -
نمایندگان ملت با یک فوریت و دو فوریت طرح عفو عمومی‌و تبدیل مجازات مخالفت کردند.

به گزارش مهر، یک فوریت این طرح درجلسه دیروز مجلس به رأی نمایندگان گذاشته شد که وکلای ملت با آن مخالفت کردند؛ بنابراین این طرح به صورت عادی در مجلس بررسی می‌شود.در ماده واحده این طرح آمده است که «مجازات‌های حبس ابد و اعدام در همه جرائم تعزیری به حبس درجه یک از ۲۰ تا ۳۰ سال تبدیل می‌شوند».در بخش دیگری از این ماده آمده است که «همه متهمان و محکومان جرائم سیاسی و امنیتی که مرتکب اقدامات فیزیکی خرابکارانه به نحو مباشرت، معاونت و مشارکت نشده‌اند، مورد عفو عمومی‌قرار می‌گیرند و جرم جاسوسی از شمول این بند خارج است».

همچنین نمایندگان مجلس در صحن علنی با اولویت بررسی لایحه اصلاح قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز موافقت کردند.

محمدرضا پورابراهیمی‌با طرح این موضوع اظهارداشت: با توجه به زمان زیادی که کمیسیون اقتصادی و بسیاری از دستگاه‌های دیگر برای اصلاح این قانون گذاشته اند، درخواست ما این است که این لایحه در اولویت بررسی مجلس قرار گیرد.وی ادامه داد: در صورتی که این لایحه هرچه سریعتر تصویب شود، بخش زیادی از مشکلات کشور در زمینه قاچاق کالا و ارز حل خواهدشد.

خبر دیگر آن که نمایندگان مجلس با مسکوت ماندن ۶ ماهه طرح ساماندهی بازار خودرو مخالفت کردند و این طرح را برای بررسی بیشتر به کمیسیون صنایع و معادن ارجاع دادند.همچنین عضو هیات رئیسه مجلس گفت که استیضاح عباس آخوندی وزیرراه وشهرسازی با ۵۰ امضا در ۳۲ محور تقدیم هیات رئیسه مجلس شده است. سخنگوی فراکسیون مستقلین هم با اشاره به حضور رئیس کل بانک مرکزی در نشست صبح دیروز فراکسیون مستقلین گفت: عبدالناصر همتی با بیان اینکه بازار ارز تقریبا مدیریت شده است پیش بینی کرد که فضا به سمت کاهش قیمت ارز برود.

معرفی وزرای پیشنهادی کار و اقتصاد

حسینعلی حاجی‌دلیگانی عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس هم در گفتگو با مهر درباره زمان معرفی وزرای پیشنهادی کار و اقتصاد اظهار داشت: قرار است هفته آینده و پس از سفر رئیس‌جمهوری به نیویورک، وزرای پیشنهادی تعاون، کار و رفاه اجتماعی و اقتصاد و امور دارایی به مجلس معرفی شوند.وی با اشاره به استعفای محمد شریعتمداری وزیر صنعت، معدن و تجارت تصریح کرد: همچنین قرار است هفته آینده وزیر پیشنهادی صنعت، معدن و تجارت به مجلس معرفی شود.

سخنان رئیس مجلس

دراین جلسه رئیس مجلس با اشاره به حمله تروریستی اهواز گفت: دستگاه‌های امنیتی کشور باید این موضوع را جدی بگیرند. موضوع امنیت ملت، مساله‌ای نیست که تعلل در آن توجیهی داشته باشد.به گزارش ایسنا، علی لاریجانی اظهار داشت: سئوال این است چرا در این روز دزدانه به این اقدام دست زدند و زنان و کودکان را به خاک و خون کشیدند؟ تروریست‌های دست پرورده قدرت جنایتکار می‌توانستند این کار را در زمان دیگر و در خیابان هم انجام دهند. علت انتخاب این مکان و زمان را باید به درستی دریافت.وی با اشاره به تاکید مقام معظم رهبری به جدی گرفتن مساله امنیتی کشور گفت: دستگاه‌های امنیتی کشور باید این موضوع را جدی بگیرند. موضوع امنیت ملت، مساله‌ای نیست که تعلل در آن توجیهی داشته باشد. نیروهای امنیتی باید با جدیت و فوریت مساله را پیگیری کرده و ریشه این تبهکاران را بخشکانند. کمیسیون امنیت ملی هم به دلیل اهمیت این مساله باید پیگیر جدی این قضیه باشد.رئیس مجلس ضمن محکوم کردن این اقدام جنایتکارانه به خانواده شهدا، مردم شریف اهواز و نمایندگان استان خوزستان تسلیت گفت و برای مجروحین آرزوی سلامتی و شفای عاجل کرد.

لاریجانی در پایان بازگشایی مدارس در اول مهر را به معلمان و دانش‌آموزان تبریک گفت و افزود: امیدواریم سال تحصیلی جدید سالی پربرکت برای ملت ایران باشد.

برچسب‌ها:

نظر شما