شناسهٔ خبر: 28284657 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه اطلاعات | لینک خبر

آمریکا: هر کشوری به کره شمالی مواد نفتی بدهد، تحریم می شود

صاحب‌خبر -
سرویس خارجی:سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در بیانیه‎ای که خطاب آن به روسیه بود، درباره سوخت‌‏رسانی به کره شمالی از راه انتقال کشتی به کشتی هشدار داد واعلام کرد:هر کشوری که به پیونگ یانگ مواد نفتی بدهد تحریم می شود.

«هیثرنائورت»گفت: واشنگتن برای تحریم هرکشتی که قصد ارسال نفت به کره شمالی را داشته باشد، تردید نمی کند،گفت: آمریکا در تحریم هر فرد، نهاد، یا کشتی که از اقدامات غیرقانونی پیونگ یانگ حمایت می‌کنند بدون توجه به ملیت آنها، تردید نخواهد کرد.وی افزود: کره شمالی به استفاده از تاکتیک‌هایش برای دور زدن تحریم‌های سازمان ملل ادامه می‌دهد واعضای سازمان ملل باید از انتقال کشتی به کشتی نفت به این کشور امتناع کنند. در چنین شرایطی،«مون جائه این»رئیس جمهوری کره جنوبی برای ارائه گزارش درباره دیدار سران دو کره در پیونگ یانگ به همتای آمریکایی خود،راهی ایالات متحده شد.

در خبر دیگری،داده‌های گمرک چین نشان می دهد که ارزش تجارت پکن با کره شمالی در ماه ژانویه تا آگوست ۵۷٫۸ درصد نسبت به سال گذشته که رقمی معادل ۱٫۵۱ میلیارد دلار بود، کاهش یافته است.همچنین،واردات از کره شمالی در همان بازه زمانی ۸۹٫۳ درصد کاهش یافت و به ۱۴۳٫۶ میلیون دلار رسید درحالی که صادرات به کره شمالی با ۳۸٫۹ درصد کاهش به ۱٫۳۶ میلیارد دلار رسید.

نظر شما