شناسهٔ خبر: 28284473 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: فرهیختگان آنلاین | لینک خبر

دکتر طهرانچی با حضور در مدرسه دخترانه هوشمند سمای قائمشهر زنگ آغاز سال تحصیلی را به‌صدا درآورد

تجلیل و قدردانی از مدافعان حرم را وظیفه خود می‌دانیم/ با طرح بیمه آموزش دغدغه دانشجویان رفع می‌شود

سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی با بیان اینکه دانشگاه آزاد اسلامی، تجلیل و قدردانی از مدافعان حرم را وظیفه خود می‌داند، اظهار کرد: «تکفیری‌ها می‌خواستند به حرم حضرت‌زینب(س) تعرض کنند، همان‌طور که سال‌ها پیش به حرم امیرالمومنین(ع) و دیگر ائمه‌معصومین(ع) حمله کردند. اما این‌بار با غیرت و بصیرت مدافعان حرم، تیرشان به سنگ خورد.»

صاحب‌خبر -

به گزارش «فرهیختگان آنلاین»، اولین روز پاییز برای سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی روز پرکاری بود. محمدمهدی طهرانچی دیروز به استان مازندران سفر کرد تا در سفری یک‌روزه هم در جلسه شورای این استان شرکت کند و هم زنگ آغاز سال تحصیلی 98-97 مدارس سمای این دانشگاه را به‌صدا درآورد. البته این تنها برنامه‌های او نبود؛ طهرانچی در بدو ورودش به این استان به‌رسم همیشگی ابتدا به مزار شهدا رفت و به مقام شامخ آنها ادای احترام کرد. عیادت از جانباز مدافع حرم و کارمند دانشگاه آزاد اسلامی واحد ساری، دیدار نماینده ولی‌فقیه در استان مازندران و امام‌جمعه ساری و همچنین بازدید از دستاوردهای پژوهشی و فن‌بازار استان مازندران از دیگر برنامه‌های او در این سفر یک‌روزه بود.

فرزندانی داریم که نسل فردای انقلاب هستند

سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی همزمان با اول مهر با حضور در مدرسه دخترانه هوشمند سمای واحد قائمشهر، زنگ آغاز سال تحصیلی 98-97 را به‌صدا درآورد. محمدمهدی طهرانچی طی سخنانی در این مراسم با اشاره به اینکه سال 97 مصادف با چهلمین سالروز پیروزی انقلاب اسلامی است، گفت: «دشمن برای اینکه انقلاب چهل‌سالگی خود را نبیند، می‌خواهد فرهنگ را با فضای مجازی، اقتصاد را با تحریم و امنیت را با گروه‌های وابسته به خارج مرزها تهدید کند. همان‌طور که همه در مراسم رژه نیروهای مسلح اهواز دیدیم که می‌خواهند امنیت این سرزمین را دچار خدشه کنند اما زهی خیال باطل، چراکه ما فرزندانی داریم که نسل فردای انقلاب هستند.»

سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی با طرح این پرسش که چگونه می‌توانیم از فرهنگ ایرانی- اسلامی خودمان مراقبت کنیم، گفت: «این شکر نعمت، ما را از گزند حوادث حفظ می‌کند. همان‌طور که خداوند در قرآن شهر امنی را مثال می‌زند که این شهر امنیت کامل داشت و روزی از هر طرف به آنها می‌رسید اما مردم آن کفران نعمت کردند و امنیت و اقتصادشان نابود شد.»

طهرانچی با بیان اینکه بزرگ‌ترین نعمتی که خداوند به ما عطا کرده است نعمت انقلاب اسلامی است، تاکید کرد: «ما باید این نعمت را پاس بداریم و ان‌شاءالله فرزندان ما در مدارس سما و در نظام آموزش و پرورش قدر انقلاب اسلامی را به نیکی بدانند و با تحصیل، آینده آن را حفظ کنند.»

او در پایان از دانش‌آموزان مدارس سما خواست به پرسش «برای قدردانی نعمت انقلاب اسلامی، چه باید کنیم» پاسخ دهند تا همزمان با 22 بهمن به بهترین پاسخ جوایز ارزشمندی اهدا شود.

آیت‌الله معلمی، امام‌جمعه قائمشهر و عضو مجلس خبرگان رهبری نیز در این مراسم با قدردانی از حضور دکتر طهرانچی در قائمشهر، خطاب به سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی گفت: «از اینکه مازندران و شهر قائمشهر را برای آغاز سال تحصیلی جدید انتخاب کرده‌اید، سپاسگزارم.»

امام‌جمعه قائمشهر در ادامه گفت: «ثمره عنایت و اشراف مقام معظم رهبری به دانشگاه آزاد اسلامی، مدیریت دکتر طهرانچی در این دانشگاه است که از تعهد و دانش بالایی برخوردار است. امیدواریم خداوند بر توفیقات ایشان بیفزاید.»

 حسین منصوریان، سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی استان مازندران و واحد ساری نیز با ارائه گزارشی از وضعیت مدارس سمای این استان گفت: «مدارس سمای استان مازندران از سال 1375 فعالیت خود را آغاز کرده‌اند که اولین مدرسه در قائمشهر راه‌اندازی شد و اکنون 38 مدرسه سما با چهارهزار دانش‌آموز در شهرهای مختلف این استان فعال است.»

منصوریان ادامه داد: «واحد قائمشهر با دارا بودن 9 مدرسه و 1600 دانش‌آموز، سال گذشته موفق به کسب رتبه دوم کشوری در جذب دانش‌آموز شد.»

سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی استان مازندران و واحد ساری خاطرنشان کرد: «این استان دارای مدارس غیردولتی زیادی است اما مدارس سما به‌دلیل اینکه از پشتوانه دانشگاه آزاد اسلامی برخوردار است، نزد مردم مقبولیت بیشتری دارد.»

طهرانچی پس از به‌صدا درآوردن زنگ آغاز سال تحصیلی، با حضور در کلاس‌های درس مدرسه دخترانه هوشمند سمای واحد قائمشهر و اهدای گل، سال تحصیلی جدید را به دانش‌آموزان تبریک گفت.

دانشگاه آزاد اسلامی، تجلیل و قدردانی از مدافعان حرم را وظیفه خود می‌داند

محمدمهدی طهرانچی، سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی در حاشیه سفر یک‌روزه خود به استان مازندران از مهدی سعیدی، جانباز مدافع حرم و کارمند دانشگاه آزاد اسلامی واحد ساری عیادت کرد.

او در این دیدار با بیان اینکه دانشگاه آزاد اسلامی، تجلیل و قدردانی از مدافعان حرم را وظیفه خود می‌داند، اظهار کرد: «تکفیری‌ها می‌خواستند به حرم حضرت‌زینب(س) تعرض کنند، همان‌طور که سال‌ها پیش به حرم امیرالمومنین(ع) و دیگر ائمه‌معصومین(ع) حمله کردند. اما این‌بار با غیرت و بصیرت مدافعان حرم، تیرشان به سنگ خورد.»

سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی ادامه داد: «باعث افتخار است که در دانشگاه آزاد اسلامی میزبان ایثارگران و مدافعان حرم هستیم و به خود می‌بالیم که این دانشگاه تاکنون 60 شهید در راه دفاع از حرم اهل‌بیت(ع) تقدیم کرده است.» در پایان این دیدار، تابلوی یادبودی برای قدردانی از زحمات این جانباز مدافع حرم تقدیم او شد.

مهدی سعیدی، کارمند معاونت پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی واحد ساری است که از جانبازان دفاع مقدس بوده و سال 96 نیز در دفاع از حرم حضرت‌زینب(س) در سوریه مجروح شد.

فرهنگ، آموزش و اشتغال دانش‌بنیان در دستورکار جدی دانشگاه آزاد اسلامی است

سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی که به‌منظور حضور در مراسم آغاز سال تحصیلی 98-97 و جلسه شورای دانشگاه آزاد اسلامی استان مازندران به این استان سفر کرده، در ادامه برنامه‌های خود با آیت‌الله طبرسی، نماینده ولی‌فقیه در استان مازندران و امام‌جمعه ساری نیز دیدار و گفت‌وگو کرد.

او با بیان اینکه دانشگاه آزاد اسلامی تعهد به اشتغال جوانان و گسترش فرهنگ اسلامی-ایرانی را دو رسالت جدی خود می‌داند، تصریح کرد: «دانشگاه آزاد اسلامی هر استان با مسئولیت رئیس واحد مرکز استان اداره می‌شود و در راستای این دو رسالت، متناسب با پتانسیل آن منطقه و دغدغه مردم، رویکرد و ماموریت تعریف کرده‌ایم.»

سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی با بیان اینکه فرهنگ، آموزش و اشتغال دانش‌بنیان در دستورکار این دانشگاه قرار دارد، گفت: «تلاش ما این است که با فعالیت جدی در این سه بخش، تحول ایجاد کرده و امید را در جوانان افزایش دهیم، بنابراین تغییر رویکرد، افزایش کیفیت در آموزش و ارتقای فرهنگی باید مدنظر واحدها باشد تا دانشگاه آزاد اسلامی در توسعه منطقه موثر واقع شود.»

طهرانچی گفت: «ما قدردان زحمات مدیران قبلی دانشگاه آزاد اسلامی هستیم و معتقدیم اگر تحول نباشد، جوشش و حرکت شکل نمی‌گیرد. ان‌شاءالله بتوانیم دانشگاه آزاد اسلامی را به‌معنای کامل آن بسازیم.»

عضو هیات‌امنای دانشگاه آزاد اسلامی با بیان اینکه اکنون جمعی از بهترین مدیران دانشگاه‌های کشور در این دانشگاه حضور دارند، تاکید کرد: «امیدواریم این مدیران برجسته بتوانند تحولی جدی در دانشگاه آزاد اسلامی ایجاد کرده و با تغییر ریل‌گذاری، منشأ اشتغال‌آفرینی و کارآمدی دانشجویان شوند.»
 
نورالله طبرسی: تربیت جوانان در دانشگاه آزاد اسلامی باید براساس مبانی اسلامی باشد

آیت‌الله نورالله طبرسی، نماینده ولی‌فقیه در استان مازندران و امام‌جمعه ساری هم در این دیدار با بیان اینکه دکتر ولایتی از دوستان قدیمی بنده است که از اوایل پیروزی انقلاب اسلامی تاکنون در خط انقلاب، امام(ره) و مقام معظم رهبری بوده است، گفت: «مدیران دانشگاه آزاد اسلامی باید به دکتر ولایتی کمک کنند تا شاهد افزایش کیفیت در این دانشگاه باشیم.»

آیت‌الله طبرسی تاکید کرد: «تربیت در دانشگاه‌ها باید اسلامی باشد و این وظیفه برای دانشگاه آزاد اسلامی که پسوند «اسلامی» دارد، سنگین‌تر است.»

او با بیان اینکه افراد مختلف با ایده‌ها و عقاید مختلف در دانشگاه‌ها هستند که نیاز به مدیریت دارند، اظهار داشت: «مقام معظم رهبری همواره تاکید دارند که در تربیت جوانان باید با حساسیت برخورد شود. دانشگاه آزاد اسلامی نیز باید آینده‌نگر بوده و تربیت‌کننده نیروهای متعهد باشد؛ چراکه کشور نیاز به نیروهای مومن، متعهد، صادق، متخصص دارد.»

نماینده ولی‌فقیه در استان مازندران و امام‌جمعه ساری با تاکید بر اینکه دانشگاهیان باید فعالیت در این حوزه را یک وظیفه شرعی و خدایی برای خود بدانند، تصریح کرد: «چنین نگرشی باید در دانشگاه وجود داشته باشد در غیر این صورت نمی‌توان موفق بود. دانشگاه آزاد اسلامی نیز در تربیت جوانان باید براساس مبانی اسلامی حرکت کند.»

او تصریح کرد: «مدیریت در دانشگاه آسان نیست و امیدواریم با توجه به تغییر مدیریت دانشگاه آزاد اسلامی، محصول خوبی به جامعه تحویل داده شود.»

در پایان گفت: «دانشگاه‌ها باید تولیدکننده باشند و از مدرک‌گرایی پرهیز کرد. دانشجویان با این روش به‌سراغ پشت‌میز‌نشینی می‌روند که فرهنگ اشتباهی است. در عین حال جامعه به شغل‌های مختلفی نیاز دارد که دانشگاه برای تامین این شغل‌ها باید تلاش کند. همه باید دست‌به‌دست هم دهیم تا کشور و دانشگاه آزاد اسلامی را پیش ببریم.»

نظر شما