شناسهٔ خبر: 28284136 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: وزارت آموزش و پرورش | لینک خبر

در روز بازگشایی مدارس و شروع سال تحصیلی 98-97 ؛ مدیر آموزش وپرورش شهرستان چرداول عملکرد این مدیریت را تشریح کرد

به گزارش روابط عمومی آموزش و پرورش شهرستان چرداول: " زمانی" در مراسم بازگشایی مدارس که در دبیرستان حضرت خدیجه (س) برگزار گردید ، اول مهر فرا رسیدن بهار تعلیم و تربیت ، گشایش دوباره مدرسه ها ، هنگامه تجلی زیبای مهر و محبت و ایثار معلمان و مهر افروزان را به صاحبان خرد و اندیشه و به ویژه به فرهنگیان گرانقدر ، پرتلاش ،دلسوز و متعهد و دانش آموزان عزیز و به همه رهپویان طریق علم و معنویت تبریک و تهنیت عرض نمود و تقارن آن با محرم حسینی (ع)، پیام جوانمردی، آزادگی، عدالت‌طلبی و حقیقت‌جویی ودهه کرامت و ایام بزرگداشت دفاع مقدس که یادآور ایثارگریها ، فداکاری ها و ازجان گذشتگی های حماسه سازان دفاع مقدس می باشد، گرامی داشت و به روح والا و پرفتوح امام راحل و تمامی شهدای گرانقدر بالاخص به شهدای عزیز فرهنگی و دانش آموز درود و سلام فرستادند.

صاحب‌خبر -

زمانی اعلام کردند: قطعاً همه  پیروزی ها،عزت،عظمت،سربلندی،اقتدار و توسعه همه جانبه ملت ایران اسلامی مرهون غیرت و رشادت حماسه آفرینان هشت سال دفاع مقدس می باشد که عاشقانه و با عزمی راسخ در جهت دفاع از اسلام و انقلاب اسلامی تمامی هستی شان را در طبق اخلاص گذاشتند و هشت سال دفاع مقدس را به عنوان یکی از درخشان ترین برگ های تاریخ میهن اسلامی ثبت کردند.

زمانی دراین مراسم که با حضور مسئولین ومدعوین شهرستان برگزار شد اظهار داشت: 6919 دانش آموز شهرستان در 353کلاس درس در 94 فضای آموزشی ساماندهی و تحصیل خواهند کرد.


وی تعداد دانش آموزان پیش دبستانی شهرستان را 570نفر،دانش آموزان مقطع ابتدایی را 3495 نفر، دوره متوسطه اول و دوم را به ترتیب ، 1643 و1171 نفر بیان کرد و اظهار داشت: تعداد دانش آموزان مشغول به تحصیل در مدارس استثناییرا 40نفر عنوان کرد و یادآورشد: بیشترین آمار آنها مربوط به مقطع ابتدایی است.

زمانی ،در ادامه با اشاره به شروع سال تحصیلی جدید در ایام ماه محرم افزود: فعالیت های آموزشی و پرورشی امسال با شعار "مهر حسینی" آغاز شد و تمام تلاشمان را می کنیم تا در جهت تربیت فرزندانی حسینی و زینبی،شجاع،غیرتمند وایثارگر گام برداریم و انسان هایی مسولیت پذیر، متعهد و دلسوز در برابر ارزشهای انقلابی و دینی به جامعه عرضه کنیم.

وی خواهان تغییر و اصلاح نگرش خانواده ها و جامعه نسبت به آموزش و پرورش و مدرسه موفق شد و تاکید کرد: مدرسه ای موفق است که دانش آموزان را برای زندگی امروز و آینده ، نه برای تست آزمون و کسب رتبه برتر در آزمون های مختلف تربیت کند.

زمانی ،همچنین سربلندی و عزت روز افزون ایران اسلامی و توفیقات همیشگی دست اندرکاران تعلیم و تربیت را در سایه توجهات حضرت ولی عصر (عج) خواستارشد وابرازامیدواری کرد در سال تحصیلی که در این شهرستان به نام شهدای فرهنگی مزین گردیده است بیش از پیش شاهد تعالی جایگاه آموزش و پرورش شهرستان باشیم.

زمانی تأکید کرد: در سال تحصیلی جدید آموزش‌های متوازن اجتماعی، ارتقای کیفی مدارس و تمرکز بر عدالت محوری را دنبال می‌کنیم و معتقدیم که مناطق کمتر برخوردار باید از عدالت آموزشی بهره‌مند شوند.

وی اضافه کرد: رویکرد فرهنگی و تربیتی باید در تمام برنامه‌های آموزش ‌و پرورش به ‌صورت زیربنایی مورد توجه قرار بگیرد تا بتوانیم در تمام ابعاد دانش‌آموزانی رشد یافته را تربیت کنیم.

زمانی ،آموزش ‌و پرورش استان یزد تأکید کرد: یکی از مهم‌ترین چالش‌های بخش آموزش‌ و پرورش کشور و این شهرستان، موضوع کمبود فضا های آموزشی است و درشهرستان قریب به 30 درصد از فضای آموزشی نیازمند تخریب و بازسازی است.

زمانی تصریح کرد: با شروع سال تحصیلی جدید قریب به 60 کلاس درس در قالب طرح هجرت  توسط بسیج دانش آموزی آماده و رنگ آمیزی شد همچنین در این طرح سرویس بهداشتی وآب خوری چندین واحد آموزشی مرمت گشت تا در سال تحصیلی جدید مورداستفاده قرار ‌گیرند.

مدیر آموزش و پرورش تصریح کرد: چندین پروژه آموزشی در حال استارت ساخت است وهمچنین احداث پروژه استخر دانش آموزی محله فرهنگیان بین 70 تا 80 درصد پیشرفت فیزیکی داشته است که امیدواریم با رایزنی نوسازی مدارس تا پایان امسال به بهره برداری برسند.

زمانی با اشاره به کسب عنوان اول آموزش پرورش شهرستان در جشنواره خیریین مدرسه ساز وشوراهای آموزش وپرورش در بین ادارات آموزش وپرورش استان وهمچنین همکاری مطلوب ما بین تمامی دستگاههای شهرستان شرایط را برای ساخت وتجهیز مدارس شهرستان  مهیا دانست واعلام کرد نیازمند حضور پر رنگ تمامی خیریین در عرصه ساخت وتجهیز سنگرهای تعلیم وتربیت هستیم

وی در تشریح فعالیت های آموزشی مدیریت آموزش و پرورش شهرستان عنوان کرد: الحمدلله در کنکور امسال وسال گذشته سهمیه های پزشکی،  دندانپزشکی، سهمیه زیرمجموعه های پزشکی زیادی در دانشگاه های برتر کشور به دست آمد. همچنین با توجه به هدایت تحصیلی درست تعدادزیادی از دانش آموزان شهرستان در دانشگاه های تربیت معلم پذیرفته شدند که برای کسب این دستاوردهای عظیم  بسته کتاب های کمک آموزشی زیادی توسط خیریین در همه مدارس متوسطه شهرستان توزیع شد.

زمانی ،با اشاره به سازماندهی مدرسه محور اعلام کرد با وجود کمبود نیروی انسانی وهمچنین پوشش ساعات زیادی به عنوان اضافه تدریسدر سال گذشته و خروج نیروهای بازنشسته امسال پیش بینی میشد که در سازماندهی امسال با کمبود شدید نیرو مواجهه شویم اما به فضل خداوند وکار شبانه روزی وخالصانه وعادلانه این مدیریت نه تنها کمبود نیرو نداشتیم بلکه توانستیم اضافه تدریس را تقریبا به صفر برسانیم ودقیقا هدف ساماندهی مدرسه محور که صرفه جویی واستفاده بهینه از نیرو بود را به خوبی پیاده سازیم.

 وی ضمن برشمردن اهم فعالیت های فرهنگی این مدیریت عنوان کرد: برگزاری جشنواره قرآنی و همچنین جشنواره احلی من العسل از مهمترین فعالیت های حوزه پرورشی در سال تحصیلی گذشته بود. وی افزود: طرح مصباح الهدی و امام شناسی در مدارس شهرستان برگزار شد که درپایان رتبه های استانی در رشته های قرآنی و در زمینه مسابقات فرهنگی هنری کسب شد.

زمانی اعلام نمود: سال گذشته چندین  مقام کشوری واستانی ورزش دانش آموزی و همچنین رتبه های برتر دبیران در استان به دست آمد.

زمانی در پایان ضمن تقدیر از تلاش های آموزشگاه های آزاد که در راستای تقویت علمی دانش آموزان تلاش کردند گفت: از همه همکارانم در آموزش و پرورش چرداول تقدیر و تشکر می‌کنم و امیدوارم با همدلی واتحاد در فضایی آرام و صمیمی شاهد رشد شاخص های علمی و تربیتی دانش آموزان در سال تحصیلی آینده باشیم.

نظر شما