شناسهٔ خبر: 28283566 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه اطلاعات | لینک خبر

هر هفته به طور میانگین ۲۳۰ تصادف در آذربایجان شرقی به وقوع می‌پیوندد‏

صاحب‌خبر -
تبریز ـ خبرنگاراطلاعات: رئیس اداره ایمنی و ترافیک اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان شرقی از وقوع میانگین۲۳۰فقره تصادف طی یک هفته در این استان خبر داد.

روح الله رضایی در دوره آموزشی دهیاران بخش مرکزی شهرستان هشترود گفت: ایمنی راه‌ها اتفاقی نیست، بلکه با برنامه‌ریزی و دارا بودن سواد رانندگی می‌توان از بروز سوانح جاده‌ای پیشگیری کرد.

رضایی با بیان اینکه دهیاران باید به اهمیت موضوع ایمنی جاده‌ها توجه خاصی کنند، اظهار داشت: دهیاران می‌توانند در خصوص ایمنی راه‌های روستایی با کمترین هزینه به کاهش تصادفات جاده‌ای و ارتقای ایمنی راه‌ها کمک کنند.وی تاکید کرد: دهیاران، رانندگان و مسافران در خصوص زیباسازی جاده‌ها و جمع‌آوری زباله‌ها و لاشه حیوانات باید با راهداران همکاری کنندتا فضای جاده‌ها به دور از زباله و لاشه حیوانات باشد.

وی خاطرنشان کرد: تردد ماشین‌آلات کشاورزی که ابعاد غیراستاندارد و سرعت کم دارند، منجر به حوادث جاده‌ای در راه‌های روستایی می‌شود.

وی گفت: هر هفته در جاده‌های استان به طور متوسط ۲۳۰تصادف جاده‌ای رخ می‌دهد که منجر به فوت و خسارات مالی می‌شود. همچنین حضور کمرنگ پلیس راهنمایی و رانندگی در راه‌های روستایی به عدم‌ رعایت نکات ایمنی جاده‌ای توسط برخی از رانندگان در راه‌های روستایی می‌انجامد.‏بابک فرمانی سرپرست اداره راه و حمل و نقل جاده‌ای هشترود نیز در این همایش گفت: راهداران به صورت شبانه‌روزی آماده ارائه خدمات در جاده‌ها هستند.فرمانی با بیان اینکه حفظ و نگهداری راه‌ها از اولویت‌های کاری اداره راه و حمل و نقل جاده‌ای هشترود است، اظهار داشت: تمامی امکانات شهرستان را به کار خواهیم گرفت و برای نگهداری و از جمله لکه‌گیری و تسطیح راه‌های روستایی تلاش خواهیم کرد.‏

فرمانی از تمامی دهیاران خواست در فصول مختلف سال و به خصوص در فصل زمستان با راهداران شهرستان هشترود همکاری کنند.‏

نظر شما