شناسهٔ خبر: 28283302 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه کیهان | لینک خبر

حوادث کوتاه از کشور

صاحب‌خبر -

    
    قاچاق سوخت
 جاسک‌– خبرنگار کیهان‌: فرمانده پایگاه دریابانی جاسک گفت: سه دستگاه خودرو حامل بنزین قاچاق در این شهرستان توقیف شد و دراین راستا سه قاچاقچی دستگیر و تحویل مقام‌های قضایی شدند.
سرهنگ محمد‌باقر نجفی‌نژاد افزود: در بازرسی از خودروهای توقیفی مقدار یک‌هزار و 50 لیتر سوخت قاچاق از نوع بنزین به ارزش 55 میلیون و 200 هزار ریال کشف شد.
دستگیری زوج سارق
سرویس شهرستان‌ها‌: رئيس پليس آگاهي استان اصفهان از شناسايي و دستگيري یک زوج سارق که اقدام به سرقت منازل جنوب این شهر می‌کردند، خبر داد.
سرهنگ «سعيد سليميان» گفت: كارآگاهان تحقيقات خود را در اين زمينه آغاز و با انجام يك سري اقدامات تخصصی یک زن و یک مرد سارق را شناسایی و دستگیر کردند.
وی افزود: متهمان در بازجویی‌های به عمل آمده به 30 فقره سرقت از منازل شهروندان در منطقه جنوب شهر اصفهان اعتراف کردند.
بازداشت شرور
شهرکرد‌– خبرنگار کیهان‌: فرمانده انتظامی شهرستان شهرکرد گفت: شرور سابقه‌دار که در مراسم عزاداری اقدام به قمه‌کشی کرده بود، توسط پلیس شهرکرد دستگیر شد.
سرهنگ سید روح‌الله موسوی افزود: این فرد حین برگزاری مراسم عزاداری و ازدحام جمعیت با در دست داشتن یک قبضه قمه به طرف مردم و ماموران حاضر در محل حمله‌ور شد و پلیس برای جلوگیری از هرگونه حادثه ناگوار ابتدا با رعایت قانون به کارگیری سلاح اقدام به شلیک هوایی کرد.
موسوی ادامه داد: ماموران با توجه به اینکه فرد شرور به هشدارهای پی‌درپی آنها توجهی نکرد به ناچار وی را از ناحیه پای چپ مورد اصابت گلوله قرار دادند و پس از دستگیری تحت‌الحفظ به بیمارستان منتقل کردند.
وی خاطرنشان کرد: ماموران با بررسی انجام شده دریافتند متهم دارای 47 فقره سابقه شرارت است که از آن جمله می‌توان به مشارکت داشتن وی در آتش‌سوزی زندان شهرکرد در سال 1394 و مرگ 11 زندانی ‌اشاره کرد.
صیاد در دام
ساری‌– خبرنگار کیهان‌: ماموران یگان حفاظت محیط‌زیست شهرهای آمل‌، محمود آباد و بابل در حین گشت‌زنی و کنترل موفق شدند 13 شکارچی غیر‌مجاز را به همراه 13 قبضه سلاح شکاری دستگیر کنند.
بنابر‌این گزارش از این افراد علاوه ‌بر سلاح شکاری لاشه چهار قطعه پرنده‌، هفت رشته دام هوایی و 10 عدد فشنگ کشف و ضبط شد.
قاچاق سوخت
همدان‌– خبرنگار کیهان‌: فرمانده نیروی انتظامی استان همدان از کشف سوخت قاچاق در شهرستان رزن خبر داد.
سرتیپ بخشعلی کامرانی صالح گفت: پلیس آگاهی با همکاری ماموران پاسگاه سورتچین در بازرسی از محل نگهداری سوخت قاچاق در یکی از باغات روستایی در شهرستان رزن موفق به کشف هزار لیتر سوخت قاچاق از نوع گازوییل شد.
وی ارزش سوخت قاچاق مکشوفه را سه میلیارد ریال برآورد و اضافه کرد‌: در این رابطه هفت متهم نیز دستگیر شدند.
شیراز لرزید
شیراز- مهر‌: خانه زنیان در استان فارس برای بار دوم لرزید.
این زلزله مقارن ساعت ۱۰ و ۲۴ دقیقه روز یکشنبه رخ داد و قدرت آن نیز چهار ریشتر بود.
عمق زلزله در ۹ کیلومتری زمین و در فاصله ۲۱ کیلومتری خانه زنیان بوده است.
همچنین ساعت هشت و ۵۲ دقیقه روزیکشنبه نیز زلزله 4/7 ریشتری خانه زنیان را لرزانده بود که خسارتی در پی نداشت. زلزله مذکور در شیراز نیز احساس شد.
سکه تاریخی
مشهد‌– خبرگزاری صدا و سیما‌: فرمانده یگان حفاظت میراث فرهنگی خراسان رضوی گفت‌: 39 سکه مربوط به دوره‌های مختلف تاریخ در جغتای کشف شد.
سرهنگ مجید کیانی‌مقدم افزود: با توجه به خبرهای دریافتی از شهروندان مبنی برتلاش فردی در انتقال‌ اشیای تاریخی به تهران از طریق راه آهن در شهرستان جغتای،  و اجرای عملیات رهگیری و رصد، متهم در حالی که قصد ترک محل از طریق قطار را داشت با همکاری ماموران انتظامی راه آهن بازداشت و به مراجع قضایی معرفی شد.
وی گفت: بر اساس نظر کارشناسان میراث فرهنگی، سکه‌های کشف شده مربوط به دوره‌های ناصرالدین‌شاه قاجار، پهلوی دوم و معاصر است.
دستگیری قاتل فراری
گنبدکاووس‌- ایرنا‌: فرمانده انتظامی آزادشهر از دستگیری یک قاتل فراری در این شهرستان پس از گذشت دو سال از وقوع قتل خبر داد.
سرهنگ محمدرضا اصلانی اظهار داشت: قاتل فراری که دو سال پیش در نزاع خانوادگی یکی از بستگان خود را در استان سیستان و بلوچستان به قتل رسانده بود، با ‌اشراف اطلاعاتی نیروهای انتظامی در شهرستان آزادشهر در شرق استان گلستان دستگیر شد.
اصلانی در تشریح این خبر افزود: در کمتر از یک روز با شناسایی فرد مذکور، محل اختفای وی را در شهر نگین شهر کشف و با حضور پلیس، قاتل فراری که یک جوان 24 ساله بود دستگیر شد.
انهدام لوازم آرایشی
سمنان‌– تسنیم‌: معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی سمنان گفت: دو هزار قلم فرآورده‌های آرایشی و بهداشتی تاریخ‌گذشته در سمنان معدوم شد.
محمد کاظم زینعلی افزود: تاریخ مصرف این فرآورده‌های آرایشی و بهداشتی منقضی شده و بلافاصله پس از کشف معدوم شد.
وی خاطرنشان کرد: این میزان فرآورده آرایشی و بهداشتی پس از کشف با صدور حکم از سوی سازمان تعزیرات حکومتی استان سمنان معدوم شد.
جاسازی مواد مخدر
کرمان – فارس‌: معاون دادستان عمومی و انقلاب شهرستان منوجان ازکشف و توقیف بالغ بر نیم تن موادمخدر از نوع تریاک در این شهرستان خبر داد.
امید رضایی اظهار داشت: طی دو عملیات از سوی سربازان گمنام امام زمان‌(عج) در اداره اطلاعات و مرجع انتظامی میزان 530 کیلوگرم موادمخدر از نوع تریاک کشف و یک دستگاه خودروی سواری پژو 405 توقیف شده است.
وی با‌ اشاره به اینکه در این رابطه یک قاچاقچی دستگیر و تحقیقات تکمیلی همچنان ادامه دارد، افزود: قاچاقچیان قصد انتقال این محموله مواد مخدر از مرزهای شرقی کشور به سمت استان هرمزگان را داشتند که با هوشیاری افسران اطلاعاتی در پهنای جغرافیایی استان کرمان متوقف و موفق به اجرای نقشه شوم خود نشدند.

نظر شما