شناسهٔ خبر: 28283188 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه کیهان | لینک خبر

مدیرعامل شرکت تعاونی‌های مسافربری:

نرخ بلیت اتوبوس‌های اربعین هنوز اعلام نشده است

مدیرعامل شرکت تعاونی‌های مسافربری گفت: هنوز تصمیمی مبنی بر افزایش قیمت بلیت اتوبوس برای جابه‌جایی زائران اربعین گرفته نشده است.

صاحب‌خبر -

احمدرضا عامری در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان، با تأکید بر اینکه ناوگان حمل‌ونقل جاده‌ای صد در صد آماده جابه‌جایی زائران کربلا است، اظهارداشت: با توجه به آنکه سال گذشته قیمت بلیت اتوبوس در ایام اربعین افزایش 100 درصدی  داشته اما هنوز برای امسال تصمیمی برای افزایش قیمت بلیت اتوبوس گرفته نشده است.
وی افزود: رانندگان  اتوبوس به دلیل افزایش مدت زمان سفر و همچنین یک سر خالی بودن اتوبوس درخواست افزایش قیمت داده‌اند اما هنوز به طور قطعی مشخص نشده است.
مدیرعامل شرکت تعاونی‌های مسافربری با‌اشاره به افزایش چند برابری قیمت لاستیک در چند ماه گذشته، اظهارداشت: متأسفانه قیمت قطعات یدکی و لاستیک  در بخش ناوگان حمل‌ونقل عمومی چندین برابر شده و همین موضوع زمینه‌ساز ایجاد مشکلات بسیار برای رانندگان شده است.
عامری ادامه داد: دولت باید برای بهبود وضعیت ناوگان حمل‌ونقل عمومی آستین‌ها را بالا بزند و با همکاری وزارت صمت بتواند این مشکل را برطرف کند.
همچنین به منظور رفاه حال زائران اربعین حسینی، بانک مرکزی از بانک‌ها خواست تمهیدات لازم از جمله «تعیین شعب کشیک»، «نصب خودپرداز»، «افزایش سقف برداشت نقدی از خودپردازها به صورت درون بانکی» و دیگر برنامه‌ریزی‌های لازم را در دستور کار قرار دهند.
به گزارش روابط عمومی بانک مرکزی، در این بخشنامه، بانک‌ها و موسسات اعتباری غیربانکی ملزم شدند شعب کشیک مورد نیاز در استان‌های ایلام، کرمانشاه و خوزستان را به منظور ارایه خدمات به زائران تعیین کنند.
به موجب این بخشنامه، به هنگام برگزاری مراسم اربعین حسینی، بانک‌ها و موسسات اعتباری غیربانکی مجاز به افزایش سقف برداشت نقدی از دستگاه‌های خودپرداز تا مبلغ پنج میلیون ریال از طریق تنظیم منوی برداشت وجه به صورت درون بانکی، هستند. یادآور می‌شود، افزایش سقف برداشت نقدی از دستگاه‌های خودپرداز تا مبلغ پنج میلیون ریال، صرفاً از تاریخ 18 مهر ماه تا تاریخ 20 آبان ماه سال جاری قابل انجام است.
همچنین نظام بانکی کشور باید تدارک لازم را برای افزایش میزان نصب، راهبری و نگهداری امکانات پرداخت الکترونیک اعم از خودپرداز، پایانه فروش، کیوسک و نظایر آن در نقاط مرزی چزابه، شلمچه، مهران و خسروی به‌عمل آورد.
لازم به ذکر است، بانک مرکزی در این بخشنامه به‌منظور تسهیل انجام عملیات منظم پول‌رسانی، خدمات مالی و پرداخت، از شبکه بانکی خواسته است ضمن برقراری کشیک فعال، نوع و مقدار اسکناس مورد نیاز در ایام برگزاری راهپیمایی اربعین حسینی را برآورد و به ناظر پولی بانک مرکزی مستقر در استان مربوط اعلام کند.

نظر شما