شناسهٔ خبر: 28282665 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه آفرینش | لینک خبر

انتشار فراخوان حمايت از طرح‌هاي پژوهشي حوزه علوم شناختي

صاحب‌خبر -

 از سوي ستاد توسعه علوم و فناوري‌هاي شناختي معاونت علمي‌وفناوري رياست‌جمهوري نهمين دوره فراخوان حمايت از طرح‌هاي پژوهشي در 10 حوزه اولويت‌دار اعلام شد.به گزارش ايسنا، ستاد توسعه علوم و فناوري‌هاي شناختي معاونت علمي‌وفناوري رياست‌جمهوري در راستاي اهداف و اولويت‌هاي راهبردي براي توسعه و گسترش دانش علوم شناختي در سطح کشور نهمين فراخوان حمايت از طرح‌هاي پژوهشي را با تمرکز جدي بر مسائل شناختي فراگير جامعه در نيمه دوم پاييز امسال اعلام مي‌کند.

تاکنون هشت مرحله فراخوان حمايت از طرح‌هاي پژوهشي از سوي اين ستاد اعلام شد و در اين فراخوان‌ها، بيش از 130 طرح پژوهشي و مطالعاتي در حوزه علوم و فناوري‌هاي شناختي در مراکز علمي کشور تحت پوشش حمايت‌هاي اين ستاد قرار گرفتند. در فراخوان جديد خريد تجهيزات خارجي از سوي ستاد مورد حمايت قرار نمي‌گيرد. اين امر در راستاي تقويت و حمايت از تجهيزات ساخت داخل صورت مي‌گيرد.

دريافت طرح‌ها در نهمين فراخوان، در دو گروه انجام مي‌شود. طرح‌هاي گروه اول شامل پايان‌نامه‌ها و رساله‌هاي دانشجويي دوره‌هاي کارشناسي ارشد و دکتري در حوزه شناختي و در چارچوب اولويت‌هاي اين حوزه و طرح‌هاي گروه دوم شامل طرح‌هاي پژوهشي و توسعه فناوري در حوزه علوم پايه مي‌شود.

حوزه‌هاي اولويت‌دار

حوزه‌هاي اولويت‌دار اين فراخوان شامل "بازتواني و ارتقاي توانمندي‌هاي شناختي، "پژوهش‌هاي کاربردي و بنيادي در آموزش و پرورش شناختي"، "پژوهش‌هاي کاربردي و بنيادي در علوم شناختي زبان (زبانشناسي شناختي)"، "پژوهش‌هاي شناختي مبتني بر نگاشت مغز"، "توسعه ابزارها و فناوري‌هاي مطالعه رفتار زماني-شبکه‌اي مغز"، "پژوهش‌هاي شناختي در حوزه‌هاي باليني و علوم اعصاب شناختي"، "توسعه فناوري‌هاي شناختي مرتبط با ارتباط بين مغز و ماشين و مغز با مغز"، "مطالعات بنيادي و نظريه پردازي در حوزه علوم شناختي" ،"مدل‌سازي شناختي" و "روانشناسي شناختي" تعيين شده است.

براساس اعلام ستاد علوم شناختي، محققان، اساتيد و علاقه‌مندان به فعاليت در حوزه‌هاي علوم شناختي در فراخوان جديد ستاد توسعه علوم و فناوري‌هاي شناختي مي‌توانند طرح‌هاي پژوهشي خود را جهت بررسي طرح‌ها و برخورداري از چتر حمايتي ستاد در نيمه دوم پاييز امسال همزمان با اعلام فراخوان از طريق کارتابل کاربري خود در سايت ستاد ارائه دهند.

برچسب‌ها:

نظر شما