شناسهٔ خبر: 28282256 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: طرفداری | لینک خبر

بهترین فیلم های سینمایی سال 2018 (به همراه لینک دانلود و زیرنویس فارسی)

دانلود فیلم، سر...

صاحب‌خبر -

 بهترین فیلم های سال 2018 تاکنون به انتخاب منتقدین سایت Metacritic :

1. “Roma” 
 Alfonso Cuarón

96/100

 

کمپانی نتفلیکس تریلری برای فیلم Roma (روما) منتشر کرده است. این فیلم به کارگردانی آلفونسو کوارون می‎باشد که پس از فیلم بلاک‌باستری و ۱۰۰ میلیون دلاری Gravity (جاذبه) در سال ۲۰۱۳، در فیلم روما، رویکردی بیشتر متمرکز بر ضروریات را پیش گرفته است. نویسندگی، تدوین و فیلمبرداری فیلم روما توسط خود کوارون انجام شده است. او از این فیلم ۱۳۵ دقیقه و سیاه و سفید به عنوان مهمترین فیلم دوران کاری‌اش یاد کرده است. فیلم روما بر محوریت یک خانواده از طبقه متوسط می‌باشد و اتفاقات آن در دهه ۷۰ میلادی در نیو مکزیکو رخ می‌دهد. این فیلم با بازی یالیتزا آپاریسیو در نقش کلی‌او و مارینا د تویرا در نقش سوفیا است.

 2. “Shoplifters”

 Hirokazu Koreeda

93/100Shoplifters

«دزدان فروشگاه»، فیلمی پر از اتفاقات است: جزییات، لحظه‌ها، نگاه‌ها و لبخند‌ها. در صحنه‌ای تأثیرگذار، فروشنده مغازه، به شوتا از همان شکلات‌هایی که قصد دزدیدنش را داشت، جایزه می‌دهد، به‌شرطی که با یاددادن راه و روش دزدی به جوری، آینده او را خراب نکند. ازنظر این مرد، شوتا با این‌که فقط یک کودک است، اما فردی بزهکار است و باید در مقابل اعمال او ایستاد. «دزدان فروشگاه»، داستان گروهی از آدم‌های ترسیده و آسیب‌دیده است که فعالیت مشترکی پیدا کرده‌اند و به‌واسطه همین فعالیت به یک خانواده تبدیل شده‌اند. با فرار از قانون، در تلاش برای گذراندن هرروزشان به بهترین شکل. تا جایی که متوجه می‌شوند نه‌تنها با کارهای خود اوضاع را بهتر نکرده‌اند، بلکه بیشتر در بدی فرورفته‌اند. صحنه‌ای که نوبویو به‌آرامی به اوسامو می‌گوید که به نظرش شوتا بهتر از آن است که در این خانواده بماند، صحنه‌ای دیدنی و تأثیرگذار است. «دزدان فروشگاه»، فیلمی است قوی و لذت‌بخش که حتماً زمانی که به اکران برسد باید به دیدنش بنشینیم.

دانلود تریلر

 3. “Minding the Gap”
 Bing Liu

92/100Minding the Gap

مستند Minding the Gap که به روایت داستان زندگی چند اسکیت‌باز در گذر ۱۲ سال می‌پردازد، یکی از بهترین فیلم‌های ۲۰۱۸ است. سازنده‌ فیلم، جوان آسیایی/آمریکایی ۲۴ ساله‌‌ی لاغراندامی است که قیافه‌اش به جای یک فیلمساز واقعی، شبیه به یکی از آن دانشجوهای سینما که با یک دوربین در خیابان راه می‌افتند است. وقتی «مراقب فاصله بودن» را زیر میکروسکوپ می‌گذارید و مواد و عناصر تشکیل‌دهنده‌اش را در می‌آوریم، تازه متوجه می‌شویم که چرا این فیلم به چنین درجه‌ی نفسگیری از تاثیرگذاری دست پیدا می‌کند. «مراقب فاصله بودن»، همچون ترکیبی از سینمای ریچارد لینک‌لیتر، سینمای ترنس مالیک با مقداری «پادشاهان تابستان» (The Kings of Summer) و «کلمبوس» (Columbus) است. فکر کنم حالا بهتر بتوان متوجه شد که دقیقا با چه جنسی طرف هستیم. «مراقب فاصله بودن» از یک سو داستانگویی نوستالژیک و دیالوگ‌محور و خاکی و پُرانرژی ریچارد لینک‌لیتر را که در فیلم‌هایی مثل «گیج و منگ» (Dazed and Confused)، سه‌گانه‌ی «پیش از...» (Before Trilogy) و «پسرانگی» (Boyhood) دیده بودیم به یاد می‌آورد و از سوی دیگر جنس فیلمسازی شاعرانه و هستی‌گرایانه‌ی ترنس مالیک را که از امثال «درخت زندگی» (Tree of Life) به خاطر می‌آوریم تداعی می‌کند. از یک سو مثل فیلم‌های لینک‌لیتر شامل دوربینی می‌شود که همراه کاراکترهایش در کوچه و خیابان‌های شهری کوچک گشت و گذار می‌کند و آنها را در حال گپ زدن درباره‌ی همه‌چیز و هیچ‌چیز تعقیب می‌کند و از سوی دیگر یادآورِ دوربینِ ترنس مالیک و توانایی او در به تصویر کشیدنِ پیش‌پاافتاده‌ترین چیزها در شکوهمندترین شکل ممکن و بزرگ‌ترین چیزها در پُرجزییات‌ترین حالت ممکن است. «مراقب فاصله بودن» همزمان مثل فیلم‌های ابتدایی لینک‌لیتر روی کاراکترهایی زوم می‌کند که در ظاهر به نظر نمی‌رسد که این‌قدر داستان و شگفتی درونشان منتظر فرصتی برای فوران باشد و از طرف دیگر این آدم‌های بسیار بسیار معمولی را با چنان نگاهِ عاشقانه و با چنان آغوش بازی به تصویر می‌کشد که آدم تصور می‌کند در حال تماشای کهکشانی بیگانه از درون سوراخِ تلسکوپ است. 

دانلود با کیفیت: 480 | 720

  3. “The Tale”
 Jennifer Fox
90/100The Tale

ابن فیلم به بررسی گذشته یک زن و ماجراهایی که برایش اتفاق افتاده و داستان هایی که برای زنده ماندش دارد میپردازد…

دانلود با کیفیت: 1080 | 720 | 480 | زیرنویس فارسی

 4. “The Rider”
 Chloé Zhao
92/100

The Rider«بردی بلکبرن»، شخصیت اصلی فیلم «سوارکار»(The Rider)، تا چند ماه و قبل از اینکه از پشت اسب به زمین بیفتد و سرش آسیب ببیند، سوارکار اسب‌های نمایشی بوده است. حال که قطعه‌ای فلزی داخل سرش قرار داده شده است و پزشک معالج هم دستور اکید داده است که دیگر هیچ‌وقت به این عرصه باز نگردد، «بردی» اکثر لحظات خود را در داکوتا و محله‌ی «پاین ریج»(جایی که پدر و خواهرش زندگی می‌کنند) می‌گذارند در حالی که کار خاصی هم برای انجام دادن ندارد. نکته‌ی تلخ داستان اینجاست این ضربه‌ی مغزی برخی علائم عجیب را در بدن وی به وجود آورده است؛ برای مثال، یکی از دست‌های بردی بعضی وقت‌ها به صورت ناخودآگاه مشت شده و دیگر باز نمی‌شود و هر چیزی که در آن لحظه در دستانش قرار داشته باشد تواناییِ رها شدن نخواهد یافت. 

دانلود با کیفیت: 480 | 720 | 1080 | زیرنویس فارسی

 5.“The Favourite”
Giorgos Lanthimos
91/100

The Favouriteپس از کارگردانی فیلم شوم، ترسناک و آزاردهنده «کشتن گوزن مقدس» The Killing of a Sacred Deer، یورگوس لانتیموس Yorgos Lanthimos با فیلم جدیدی به نام «موردعلاقه» The Favourite بازگشته است. در این فیلم که سه بازیگر اصلی آن زن هستند، اما استون Emma Stone، ریچل وایس Rachel Weisz و اولیویا کلمن Olivia Colman بازی می‌کنند و داستان آن در قرن ۱۸ میلادی در انگلستان اتفاق میفتد. لیدی سارا (با بازی ریچل وایس) ندیمه مخصوص ملکه آن (با بازی کلمن)‌ است و کارها و امورات این ملکه عجیب که بیمار نیز هست را سروسامان می‌بخشد. در هنگامی‌که سارا درگیر جنگ با فرانسه و طراحی استراتژی‌های نظامی‌ست، ندیمه دیگری به نام ابیگیل (اما استون)‌از راه می‌رسد و جایگاه ویژه سارا، به‌عنوان ندیمه موردعلاقه ملکه را اشغال می‌کند. جو الوین Joe Alwyn و نیکلاس هولت Nicholas Hoult دو بازیگر دیگر این فیلم هستند.

تریلر فیلم

 6. “Cold War”
 Pawel Pawlikowski
90/100

“Cold War”فیلم جنگ سرد (به انگلیسی Cold War)، یک فیلم درام لهستانی محصول سال 2018 به کارگردانی پاوو پاولیکوفسکی می باشد. یوانا کولیگ، آدام فرنتسه  و توماش کات به عنوان نفرات اصلی فیلم به ایفای نقش در جنگ سرد پرداختند. جنگ سرد در دهه 50 میلادی، کشور لهستان را نیز درگیر خود کرده بود اما در میان آتشی دیگری نیز در حال شعله ور شدن بود آن هم دلدادگی میان دو جوان با خلق و خو های متفاوت بود که …

دانلود تریلر

 7. “Eighth Grade”
 Bo Burnham
90/100

Eighth Gradeدر فیلم کلاس هشتم، یک دانش‎آموز نوجوان کلاس هشتمی به نام کایلا که سیزده سال سن دارد، در حال تلاش است تا از آخرین هفته حضورش در این پایه تحصیلی فاجعه‎آمیز جان سالم به در ببرد. او پس از آن به دوره بالاتر و دبیرستان خواهد رفت و این در حالی است که او باید برخی از اتفاقات دوران بلوغ و نوجوانی را نیز تحمل کند. «سال هشتم» بیش از اینکه یک داستان درباره‌ی بلوغ باشد، به نظر شبیه به بخشی از زندگی واقعی است. محدودیت زمانی اجازه نمی‌دهد که بخش اول کامل ایجاد شود. فیلم که در یک دوره‌ی دو هفته‌ای در میانه‌ی سال تحصیلی روی می‌دهد بر روی پیشرفت‌ها و تغییراتی که در زندگیِ «کایلا»یِ ۱۴ ساله روی می‌دهند تمرکز می‌کند که اگرچه شاید تاثیر بلندمدت و بزرگی بر روی او نگذارند اما وجود روزمره‌ی او در این سن را تعریف می‌کنند. او علاقه‌ای به پسر شروری به اسم «ترور» پیدا می‌کند که به کل از وجود «کایلا» خبر ندارد. او با «اولیویا»(با بازی امیلی رابینسون) دوست می‌شود که یک دبیرستانی صادق و گشاده‌رو است و از طریق وی نیز با «رایلی»(با بازی دنیل زولقدری) آشنا می‌شود؛ کسی که معتقد است بازی کردن جرئت یا حقیقت با «کایلا» بهترین راه برای شناختن او است. او سخت تلاش می‌کند تا با دختر محبوب مدرسه یعنی «کندی»(با بازی کترین اولیویر) ارتباط پیدا کند اما «کندی» به هیچ وجه خواستار دوستی با وی نیست. و همچون تمامی دختران در سن او، وی قادر به برقراری ارتباط با پدر خوش‌قلب خود که او را زیاد درک نمی‌کند ندارد. پدر او یعنی «مارک»(با بازی جاش همیلتون) نمی‌تواند دختر کوچک خود را درک کند. 

دانلود تریلر

 8. “Burning”
 Chang-dong Lee
89/100

BurningBurning «سوختن»، آخرین ساخته‌ی «لی چانگ دونگ»، شاعر سینمای کره‌ی جنوبی است که پس از هشت سال وقفه، دست به ساخت یک شاهکار اقتباسی زده است.  سینمای چانگ، سینمای آدم‌های دورافتاده است. سینمای چانگ سینمای آدم‌های غیر طبیعی است که دلیل غیر طبیعی بودنشان از دید دیگر افراد جامعه این است که جور دیگری به جهان اطرافشان می‌نگرند. فیلم، اقتباسی از داستان کوتاه هاروکی موراکامی با عنوان «انبار سوزان» است. وقتی داستان موراکامی را می‌خوانیم متوجه فضای رازآلود و مردد میان خیال و واقعیت آن می‌شویم که کاملا بستری متناسب با فضای فکری لی چانگ دونگ دارد. چانگ ضمن وفادار بودن به اتمسفر معمایی حاکم بر داستان، برداشت آزادانه‌ی خود را داشته است. بدین معنا که چانگ داستان را در نقطه‌ای از فیلم تمام می‌کند و سپس برداشت خود را ادامه می‌دهد. دوربین، جونگ سو، کارگری فصلی را در ابتدای فیلم دنبال می‌کند که بر خلاف جهت سایر عابرین حرکت می‌کند و حس بیگانه بودن شخصیت با جامعه‌ در این فیلم چانگ هم از ابتدا تداعی می‌شود. او به طرزی اتفاقی و عجیب با «هه می»، همسایه‌ی دوران کودکی‌اش آشنا می‌شود که جرقه‌های اولیه‌ی شخصیت پردازی آن دو زده می‌شود. «هه می» در کافه اعلام می‌کند که به زودی به آفریقا سفر می‌کند و از دیالوگ‌هایش دو مسئله مهم فیلم را می‌توان دریافت. اول این که او به پانتومیم علاقه دارد و دلیلش این است که هرچیز را که بخواهد می‌تواند تجسم کند و داشته باشد. استفاده از پانتومیم به عنوان المانی که مرز خیال و واقعیت را به بازی می‌گیرد و به نوعی قرار داد فیلم نیز است در ادامه‌ی مسیر هم دنبال می‌شود. 

دانلود با کیفیت: 720 | 480  | زیرنویس فارسی

9. “A Star Is Born”

 Bradley Cooper
89/100

A Star Is Bornفیلم A Star Is Born یا در زبان فارسی «ستاره‌ای متولد شده است»، یکی از جدیدترین آثار درام، رمانتیک و موزیکال کمپانی برادران وارنر (Warner Bros) است که به‌دست بردلی کوپر، صداپیشه شخصیت راکت در فیلم Avengers: Infinity War (انتقام جویان: جنگ بینهایت) و تهیه کننده فیلم War Dogs (سگ‌های جنگی)، کارگردانی شده است. در فیلم ستاره‌ای متولد شده است، بازیگران و هنرمندان بااستعداد و محبوبی چون بردلی کوپر در نقش جکسون مین (مربی و عشق الای)، استفانی جوآن انجلینا جرمنوتا در نقش الای (یک خواننده و شاعر ناشناخته)، سم الیوت در نقش بابی مین (برادر بزرگتر جکسون)، دیو چپل در نقش نودلز (دوست صمیمی جکسون)، اندرو دایس کلی در نقش لورنزو (پدر الای)، آنتونی راموس در نقش رامون (دوست الای)، بانی سامرویل در نقش سالی کامینگز، مایکل هارنی در نقش ولف، رافی گراورن در نقش رز و برکا فیلد در نقش گیل و چند تن دیگر حضور داشته و به ایفای نقش پرداخته‌اند. در ابتدا قرار بود نسخه‌ی جدید فیلم A Star Is Born در سال ۲۰۱۱ به کارگردانی کلینت ایستوود و با بازی بردلی کوپر و بیانسه در نقش‌های اصلی داستان ساخته شود، اما بعد از گذشت مدتی ایستوود مجبور به خروج از پروژه شد و کوپر را به‌عنوان جانشین خود به وارنر پیشنهاد کرد. در ادامه، بیانسه هم نیز از پروژه کنار گذاشته شد. نسخه‌ی اصلی فیلم A Star Is Born در سال ۱۹۳۷ به کارگردانی ویلیام ولمن و با بازی فردریک مارچ و جنت گینور ساخته شد که در نهایت، این اثر توانست در مراسم آکادمی اسکار و در بخش بهترین فیلمنامه، جایزه را از آنِ خود کند. 

دانلود تریلر

 10. “Zama”
 Lucrecia Martel
89/100

zamaدر اواخر قرن ۱۸ در یک مستعمره دورافتاده در آمریکای جنوبی، اوضاع افسر زاما که برای مأموریتی بهتر از سوی پادشاهی اسپانیا انتظار می‌کشد، خراب می‌شود. مردی با لباس سلطنتی بر لبه ساحل ایستاده است و به آب‌هایی که در مقابل او گسترده‌اند نگاه می‌کند؛ «دن دیگو د زاما» (با بازی دنیل گیمنز کاچو) با این تصویر، شمایل تمام عیاری از یک امپریالیست مهاجم می‌آفریند. او که همچون ستونی قرمز رنگ است که از دل شن‌ها بیرون زده ، بیش از هر چیز به پرچم دولت‌های استعمارگر شبیه است که به ناگاه بر خاک مستعمراتشان کوفته شدند. ولی آیا چیزی ترحم‌برانگیز، یک جور اشتیاق از سر بینوایی، نیز در نگاه او وجود دارد؟ اینجا خبری از تصویر افسانه‌ای که از کشورگشایان اسپانیایی ارائه شده نیست و زاما ماموری نه چندان صاحب‌منصب و آرام و بی هیچ اقدام خاصی-شاید بهتر باشد بگوییم میخکوب شده- در پاراگوئه قرن ۱۸ است که در خدمت سلطنت اسپانیا است. او بر لبه دریا با افتخار به مایملک‌اش نمی‌نگرد؛ بلکه هر تاروپودی از لباس فاخرش را آرزویی سوخته می‌بیند که در دوردست‌ها تحقق می‌یافت. این نخستین صحنه از فیلم رمزآلود و عجیب لوکرسیا مارتل، «زاما»(Zama)، است. از همین صحنه نخست، می‌توان حدس زد که ما با تصویری تناقض‌آلود مواجه هستیم: زندگی و روزگار یک فاتح مغلوب. دیه‌گو زاما بیشتر زمان «زاما» را در برزخی دیوانه‌کننده می‌گذراند. چند سال بعد از رسیدن به آمریکای جنوبی، میل و اشتیاق او به شدت کاهش یافته‌ است. تمام چیزی که این بوروکرات پا به سن گذاشته به دنبال آن است، انتقالی پس از موعد است؛ اما زنجیری از قوانین اداری دست و پای او را بسته است. افراد مافوق او از انجام این کار طفره می‌روند و به او قول نامه‌هایی برای انتقالش می‌دهند؛ نامه‌هایی که هیچگاه فرستاده نمی‌شوند. یکی از خط‌های داستانی این فیلم که امیال ارضا نشده او را به تصویر می‌کشد، درباره زن متاهلی (لولا دوئناس) است که میلی شدید برای کشتن استعمارگران دارد و که مانع پیشروی‌های او می‌شود. گاهی اوقات شمشیری همیشه در غلاف، برای همیشه در غلاف نخواهد ماند. حتی بومی‌هایی که زاما و همقطارانش که با خشونت به بردگی می‌گیرند، راهی برای آزار او می‌یابند. «تنهای او بسیار ناخوشایند است» این جمله‌ای است که پسری کوچک زمزمه می‌کند. پیش از این زاما را در حال دید زدن گروهی از زنان که در گل حمام می‌کنند گیر می‌اندازد و یکی از زن‌ها رو به او فریاد می‌زند: «چشم‌چرون». سپس او مجبور می‌شود که مردی که تعقیب‌اش می‌کند را به سختی کتک بزند؛ اما حتی این هم باعث نمی‌شود که شرافت لکه‌دارشده‌اش را بازیابد. 

دانلود با کیفیت: 720 | 480 | زیرنویس فارسی

 11. “The Death of Stalin”
 Armando Iannucci
88/100

The Death of Stalinعنوان فیلم کاملاً برازنده آن است. حدود بیست دقیقه اول فیلم، جوزف استالین (با بازی آدرین مک لافلین Adrian McLoughlin ) بر روی فرشی در خانه ییلاقی‌اش در خارج از مسکو به زمین افتاده است. زمان مارچ ۱۹۵۳ است و صبحانه آماده است؛ اما رهبر بزرگ دچار سکته مغزی شده است. غرق‌شده در ادرار خود، او به‌زودی توسط گروه کوچکی از ملتزمین کمیته مرکزی احاطه می‌شود. مشکل برای تمام افراد نگران حاضر در صحنه، تصور کشور بدون استالین است. اگر یکی از آن‌ها باید تاج و تخت او را در دست گیرند، کدام‌یک از آن‌ها جسارت کافی برای شروع این جنگ را داراست؟ آن‌هم زمانی که استالین هنوز نفس می‌کشد؟ چه اتفاقی خواهد افتاد اگر استالین به طریقی معجزه‌آسا زنده بماند و بفهمد که یکی از زیردستانش قصد پا کردن در کفش او را داشته است؟ در عین حال او نیاز به مراقبت‌های تخصصی پزشکی دارد؛ اما اکثر پزشکان در مسکو به فرمان خود استالین “پاک‌سازی ” شده‌اند. تنها پزشکانی که هنوز  آزاد هستند مبتدی‌ها و دکتر علفی‌ها هستند. هنگامی که واسیلی پسر مست و خشمگین استالین (با بازی روپرت فرند Rupert Friend) به خانه ییلاقی می‌رسد خیلی دیر شده است و پدرش درگذشته است. گرچه مرگ قدرت او را در تولید وحشت به هیچ عنوان کاهش نداده است… 

دانلود با کیفیت: 480 | 720 | زیرنویس فارسی

 12. “Crime + Punishment”
 Stephen T. Maing
88/100

Crime + Punishmenداستان این مستند درباره ی گروهی از افسران شجاع است که این ریسک را می پذیرند تا حقیقت عمل های غیرقانونی در ادارات پلیس را افشا کنند. در خلاصه داستان این فیلم مستند که به کارگردانی استیون مینگ می‎باشد آمده است ، یک گروه از افسران شجاع شهر نیویورک که سیاه‎پوست و لاتین هستند ، خطرات همه چیز را به جان می‌خرند تا حقیقت را درباره‌ی رویه‌های غیرقانونی در سازمان‌های پلیس افشا کنند و اوضاع آنجا را بهتر سازند. اما…

دانلود با کیفیت: 720 | 480 | زیرنویس فارسی

 13. “Paddington 2
 Paul King
88/100

Paddington 2پدینگتون ۲  به راحتی می‌تواند در کنار امثال «شوالیه‌ی تاریکی»، «بیگانه‌ها»، «ترمیناتور: روز داوری» و «پدرخوانده ۲» قرار بگیرد. داریم درباره‌ی فیلمی حرف می‌زنیم که در زمان اکرانش جزو چهار فیلمی که تاکنون موفق به کسب امتیاز کامل ۱۰۰ از راتن‌تومیتوز شده‌اند قرار گرفت. خلاصه «پدینگتون ۲» از آن گونه فیلم‌هایی است که حکم یکی از آن موجودات در معرض خطر انقراض را دارد که دانشمندان شاید با کار گذاشتن دوربین‌های مخفی در مکان‌های دورافتاده‌ی کره‌ی زمین بتوانند بعد از روزها برای چند ثانیه یکی از آنها را که شب‌هنگام از جلوی دوربین عبور می‌کند شکار کنند. فیلم‌های پدینگتون جایی است که برای چند ثانیه این گونه از فیلم‌ها خودشان را بهمان نشان داده‌اند. فیلم‌های «پدینگتون» در یک کلام کلاس درس ساختِ فیلم‌های خانوادگی و کمدی‌های جریان اصلی است که هالیوود تقریبا نحوه‌ی ساخت آنها را فراموش کرده است. پس تعجبی ندارد که «پدینگتون»‌ها نه محصول هالیوود، بلکه محصول بریتانیا هستند و دقیقا به خاطر همین هالیوود است که پیش‌داوری اشتباه اما قابل‌درکی نسبت به این‌جور فیلم‌های خانوادگی وجود دارد. پس بگذارید قبل از هر چیز مهم‌ترین چیزی را که می‌تواند جلویتان را از تماشای این فکر بگیرد از میان بردارم: «پدینگتون»‌ها در تضاد مطلق با تصور قبلی‌تان نسبت به فیلم‌های خانوادگی لایو اکشنی که حول و حوشِ حیوانات سخنگوی کامپیوتری می‌چرخند قرار می‌گیرد. چرا، در اینجا هم شخصیت اصلی فیلم یک خرسِ نوجوان سخنگوی کامپیوتری است که بدون اینکه تعجب کسی را برانگیزد در میان انسان‌ها زندگی می‌کند و با آدم‌های واقعی ارتباط برقرار می‌کند، ولی شباهت‌های «پدینگتون»‌ها به فیلم‌های هم‌تیر و طایفه‌اش همین‌جا و همین‌لحظه برای همیشه به پایان می‌رسد. وقتی «پدینگتون ۲» را با فیلم‌هایی مثل «شوالیه‌ی تاریکی» و «پدر خوانده ۲» مقایسه می‌کنم، فقط منظورم شباهت آنها به یکدیگر در زمینه‌ی برتری‌شان نسبت به قسمت اولشان نیست؛ بلکه منظورم برتری‌شان در ژانر خودشان هم است. همان‌طور که تقریبا همگی «شوالیه‌ی تاریکی» را به عنوان قله‌ی فیلم‌های ابرقهرمانی و «پدر خوانده ۲» را به عنوان نهایتِ فیلم‌های جنایی مافیایی می‌شناسیم، «پدینگتون ۲» هم حکم غایتِ کمدی‌های خانوادگی مُدرن را دارد. 

دانلود با کیفیت: 720 | 480 | زیرنویس فارسی

 14. “Leave No Trace”
 Debra Granik
88/100

Leave No Traceفیلمی از دبرا گرانیک، درباره کهنه سرباز ارتش و دخترش که برای مدتی در پارکی بزرگ‌ زندگی می‌کنند. دبرا گرانیک کارگردانی بی‌نظیر که در سال ۲۰۱۰ فیلم «استخوان زمستان» را با بازی جنیفر لارنس ساخت، حالا با فیلمی زیبا، گیرا و خوش‌ساخت به گیشه‌ها بازگشته است. او داستان فیلم را به همراه همکارش، آن روسلینی و با اقتباس از کتابی به نام «دل کندن من» اثر پیتر راک نوشته است. فیلم با اشاره به نقش انسان در طبیعت و کمپین‌های مختلف حمایت از طبیعت راه خود را پیش می‌برد. به شکل عجیبی این‌ فیلم مرا به یاد فیلمی ساده و خودمانی‌ به نام »کاپیتان خارق‌العاده» می‌اندازد، که در آن ویگو مورتنسن در نقش پدری پرجذبه و کاریزماتیک تلاش می‌کند تا برای‌ مدتی با فرزندانش در طبیعت وحشی زندگی کند. «ردی برجا نگذار» همه چیزهایی که‌ از یک فیلم خوب انتظار دارید را دارد، یعنی دقیق و تیزبینانه است. فیلم به ما نشان می‌دهد چه چیزهایی برای بی‌خانمان‌ها ضروری است و چه چیزهایی برایشان حکم قمار برای زندگی‌شان را دارد و از‌ همه مهم‌تر فرزندان آن‌ها با چه شرایطی مواجه هستند. بن‌ فاستر و توماسین مک‌کنزی، در نقش‌های ویل و تام ظاهر شده‌اند. ویل سربازی کهنه‌کار و کاملا رادیکال و تام دختر ۱۳ ساله او، تنها چیزی که در فیلم مشخص نیست سرنوشت مادر خانواده است. آن‌ها به شکلی کاملا مخفی در پارکی واقع در پورتلند زندگی می‌کنند. آن‌ها برای خود با وسایل ساده و اولیه کمپی مخفی درست کرده‌اند، با هم کتاب می‌خوانند و به کارهای روزمره مشغول هستند، ولی در عین‌ حال با روش‌های نظامی خود را مخفی نگه می‌دارند. برای تهیه غذا از شهر ویل داروهای آرام‌بخش و گاها مخدر خود را در بازار سیاه می‌فروشد و از پول آن‌ها استفاده می‌کند، ولی ناگهان روزی فرا می‌رسد که با بی‌دقتی تام، آن‌ها لو می‌روند و همه چیز دچار‌ تغییر می‌شود. dcinema

دانلود تریلر

 15. “Black Panther
 Ryan Coogler
88/100

Black Panther.«بلک پنتر» (Black Panther) مثال خیلی خوبی برای شرایط حال حاضر حوزه‌ی فیلم‌های ابرقهرمانی است. بررسی این فیلم بهمان نشان می‌دهد که فیلم‌های ابرقهرمانی به خاطر استودیوهایی که به ساخت فیلم‌های کارراه‌انداز راضی هستند و مخاطبانی که به حمایت از فیلم‌های کارراه‌انداز راضی هستند و منتقدانی که آن‌قدر جوگیر هستند که تمام صفات عالی را روی سر فیلم‌هایی که یک ذره بهتر از حد نرمال هستند سرازیر می‌کنند در چه سقوطی قرار گرفته است. خیلی راحت می‌توان نگاهی به فروش‌های رکوردشکنانه‌ و سرسام‌آور «بلک پنتر» کرد و به این نتیجه رسید که هم‌اکنون در دنیای باشکوهی از اقتباس‌های کامیک‌بوکی به سر می‌بریم، اما به نظرم سینمای کامیک‌بوکی بیشتر از اینکه در حال اوج گرفتن باشد، در حال سقوط کردن هست. اما فقط جای جیغ و فریاد زدن و ترسیدن، در حال سقوط کردن با لبخندی روی لبانش است و همین باعث شده تا سقوطش را با اوج اشتباه بگیریم. این حرف‌ها به این معنی نیست که دارم خودم و خودتان را آماده می‌کنم تا در حالی که حواس‌تان پرت شده است چکشم را بردارم و با بی‌رحمی به جان کوبیدن بدنِ «بلک پنتر» بیافتم. اتفاقا «بلک پنتر» جزو بهترین‌های مارول قرار می‌گیرد و برخی از مشکلات پرتکرار فیلم‌های قبلی‌شان را تا حدودی برطرف می‌کند. اما اول اینکه «بلک پنتر» هرچقدر هم خوب باشد کماکان دچار نفرین مارول که جلوتر درباره‌اش توضیح می‌دهم شده است و از آن رنج می‌برد و دوم اینکه این فیلم بهمان نشان می‌دهد کیفیت فیلم‌های مارول به حدی نیاز به یک شوک اساسی یا یک زلزله‌ی دگرگون‌کننده برای متحول شدن دارد که حتی یکی از بهترین فیلم‌هایشان هم نمی‌تواند از افتادن در دام برخی از مشکلاتشان جا خالی بدهد. نشان می‌دهد فیلم‌های مارول کم‌کم دارند از یک برند قابل‌اعتماد در بین فیلم‌های ابرقهرمانی به یک فحش تبدیل می‌شود. زمانی مارول اوج فیلم‌های ابرقهرمانی دنباله‌دار بود و راستش الان هم مارول در زمینه‌ی دنیاهای سینمایی رودست ندارد و همه‌ آرزویشان هست که چیزی شبیه به آن را داشته باشند، اما به تازگی مارول به همان اندازه که نامی غبطه‌برانگیز و جذاب است، به همان اندازه هم به یک نفرین تبدیل شده است. 

دانلود با کیفیت: 720 | 480 | زیرنویس فارسی

 16. “Sweet Country”
 Warwick Thornton
87/100

Sweet Countryدر سال ۱۹۲۰ و در منطقه‌ای در مرز شمالی استرالیا، جایی که تبعیض نژادی وجود دارد، مردی سیاه‌پوست هنگام دفاع از خود، سفید پوستی را به قتل می‌رساند و از مهلکه می‌گریزد اما دوستان مرد سفید پوست به قتل رسیده و هم قانون به دنبال او هستند. مساله تبعیض نژادی و پایمال شدن حقوق سیاه‌پوستان دستمایه فیلم‌های بسیار زیادی بوده و با توجه به اینکه به نظر این موضوع هرگز از بین نمی‌رود و فقط سر و شکلی متفاوتی در گذر زمان به خود گرفته است، ساخته شدن سالانه تعداد زیادی فیلم با این درون مایه داستانی برای متذکر شدن معضل اشاره شده قابل درک است. وارویک تورنتون کارگردان استرالیایی که بیشتر به عنوان مستندساز و فیلمبردار شناخته می‌شود (فیلمبردار فیلم «سپتامبرهای شیراز») او قبل‌تر با ساخت فیلم «سمسون» و دلیلِ علاقه خود را به بومی‌سازی داستان‌ها نشان داده بود، این بار دست روی مساله حساسی گذاشته و به جای یک داستان عاشقانه به سمت یک معضل اجتماعی و انسانی رفته است و جغرافیای داستانی خود را از سرزمین مادری آن که مهد خشونت و تحقیر سیاه‌پوستان است (آمریکا) در استرالیا قرار داده است. البته تجربه بالایش برای گرفتن قاب‌هایی خلاقانه در میان طبیعت و بیایان‌ها به شدت به کمکش آمده و موفق شده جدای بحث داستانی در زمینه بصری نمره قابل قبولی بگیرد. dcinema

دانلود با کیفیت: 720 | 480 | زیرنویس فارسی

 17. “Bisbee '17 ”
 Robert Greene
87/100

Bisbee '17بیسبی، در حال حاضر شهر کوچکی در آریزونا و محل زندگی بسیاری از هنرمندان و ستاره هاست. اما در اوایل قرن 20 میلادی برای معادن غنی مس خود شهرت داشت. فیلم مستند بی باکانه بیسبی 17 به کارگردانی رابرت گرینز با استفاده از جلوه های واقعی و غیرواقعی به بازسازی واقعه ناخوشایند اخراج گسترده بیسبی در 12 جولای 1917 میلادی پرداخته است که به موجب آن پلیس محلی به همراه 200 سرباز مسلح، کارگران معدن آلمانی و مکزیکی که در اعتضاب بودند را سوار ماشین کرده و به بیابان های مکزیک برده و آنها را آنجا رها کردند. گرینز با کنار هم گذاشتن فیلم های مستند برجا مانده از آن زمان، با استناد به مصاحبه های جدیدی که با بازمانده های این فاجعه انسانی صورت گرفته و بازسازی های استودیویی، مستندی ساخته تا خاطرات فراموش شده تاریخ را دوباره زنده کند و کوته فکری و ناعدالتی بشر را نمایش دهد. mokhbernews

تماشای تریلر

 18. “En el Séptimo Día (On the Seventh Day)”
Jim McKay
87/100

the_seventh_dayخلاصه داستان : گروهی مهاجر غیرقانونی مکزیکی در آمریکا شش روز در هفته برای ساعات بسیار طولانی کار می کنند و یک روز تعطیلی آخر هفته خود را هم در زمین فوتبال می گذرانند. اریک کان، رضایت‌بخش‌ترین جنبه «در روز هفتم» (En El Séptimo Dia یا On the Seventh Day)، اولین فیلم بلند «جیم مک کی» (Jim McKay) در دوازده سال اخیر، از آن جایی نشات می‌گیرد که این فیلم یک مقدمه ساده را با موضوعاتی مهم در می‌آمیزد. با به تصویر کشیدن یک هفته از زندگی یک مهاجر مکزیکی در بروکلین، این فیلم بار دیگر به آن سنت آثار نئورئالیست کلاسیک که در آن چالش‌های زندگی روزمره در یک بازه زمانی که در طبقه سطح پایین جامعه وجود دارد و اغلب در سینمای بدنه نادیده گرفته می‌شود، بازگشته است. در همین حال، آن درام را به نحوی دوست داشتنی برای تماشاگران عرضه می‎کند، یک فیلم پرهیجان ورزشی در مورد شخصیت‌هایی که گیر اطرافیان افتاده‌اند و به خاطر یک روحیه همگانی و مشترک، متشنج می‌شوند.  خیلی طول نمی‌کشد که بدبختی‌های «خوزه» (با بازی «فرناندو کاردونا» (Fernando Cardona)، که به مانند باقی بازیگران فیلم یک تازه‌وارد است) پایه‌گذاری شوند، او به عنوان یک پیک در یک رستوران مکزیکی در کارول گاردنز بروکلین کار می‌کند آن هم زمانی که او نمی‎تواند تیم فوتبال‌اش را برای قهرمانی در منطقه همسایه یعنی سانست پارک رهبری کند. 

تماشای تریلر

 19. “Hereditary
Ari Aster
87/100

Hereditaryفیلم Hereditary با سلاخی کلیشه‌های فیلم‌های ترسناکِ وارث «جن‌گیر»، به یکی از بهترین‌های ژانر وحشتِ دهه‌ی اخیر تبدیل می‌شود. . «موروثی» (Hereditary)، اولین تجربه‌ی کارگردانی فیلم بلند آری اَستر، در فضای اینترنت به عنوان ترسناک‌ترین فیلم سینما از زمان «جن‌گیر» معرفی می‌شد. نمی‌دانم این ادعا از تبلیغات‌چی‌های فیلم سرچشمه می‌گیرد یا تیتر مقاله‌‌ی وبسایتی است که می‌خواسته خوانندگانش را ترغیب به کلیک کردن روی خود کند. یا شاید هم همه‌چیز زیر سر کسی است که بعد از «جن‌گیر» در طول این چهل-پنجاه سال دورِ ژانر وحشت را خط کشیده بوده است. چون بدون‌شک از آن زمان تاکنون تعداد زیادی فیلم ترسناک شاهکار داشته‌ایم که اتفاقا تعداد زیادی از آنها از آغاز قرن بیست و یکم به این سمت ساخته شده‌اند. اما نمی‌خواهم بگویم این ادعا از هر جا که سرچشمه گرفته است و با هر قصد و غرضی که شکل گرفته است کاملا اشتباه است. حتما دلیلی دارد که معرفی «موروثی» به عنوان ترسناک‌ترین فیلم سینما از زمان «جن‌گیر» این‌قدر مورد استقبال قرار گرفته است و چپ و راست تکرار می‌شود. می‌گویند بهترین دروغ‌ها حاوی مقداری حقیقت هم می‌شوند و چنین چیزی درباره‌ی این ادعا هم صدق می‌کند. مسئله این است که مدتی بعد از اتمام فیلم، خیلی بعدتر از اینکه توانستم مغزم را از دستِ این فیلم که سرم را بین منگنه سفت کرده بود و سعی می‌کرد تا جمجمه‌ام را بدون بیهوشی بشکافد و نماهای پایانی‌اش را برای همیشه روی مغزم خالکوبی کند و آن صداهای گوش‌خراش و آن جملاتِ هولناک را در دالان‌های گوشم زندانی کند تا همچون اشباح سرگردان برای همیشه درون سرم آواره باشند رها کنم. مدت‌ها بعد از اینکه بر اثر جراحی سنگینی که پشت سر گذاشته بودم به در و دیوار خیره می‌شدم و سعی می‌کردم خودم را به دیدن و شنیدن آن تصاویر و صداها که ظاهرا قرار بود برای همیشه به جزیی از زندگی‌ام بدل شوند عادت بدهم، به این نتیجه رسیدم که «موروثی» شاید بهترین فیلم ژانر وحشت از زمان «جن‌گیر» نباشد، ولی حتما یکی از از بالاترین جایگاه‌های چنین فهرستی را به خودش اختصاص می‌دهد. همچنین فهمیدم که چرا «جن‌گیر» به عنوان نقطه‌ی مقایسه انتخاب شده است. «موروثی» به همان اندازه که وام‌دار کلاسیک ویلیام فردکین است، به همان اندازه هم کلیشه‌هایی را که از زمان آن فیلم تاکنون به پای ثابت فیلم‌های ترسناکِ خانواده‌محور زیرژانر خانه‌ی جن‌زده تبدیل شده‌اند درهم می‌شکند تا به تجربه‌ی تازه‌نفس و غافلگیرکننده‌ای برای طرفداران آن فیلم تبدیل شود. 

دانلود با کیفیت: 480 | 720 | زیرنویس فارسی

بهترین فیلم های 2018 به گواه IMDB

1. Avengers: Infinity War (2018)

Rating: 8.6/10

avengers infinity war«اونجرز: جنگ اینفینیتی» (Avengers: Infinity War) شاید سرانجام مرگبار خیلی از کاراکترهای دنیای سینمایی مارول باشد، اما این فیلم حکم یک احیای دوباره برای خودِ دنیای سینمایی مارول را دارد. غول‌آسا‌ترین کراس‌اور مارول شاید به سرانجامی می‌رسد که طرفداران را برخلاف همیشه در سکوت و اندوه مطلق رها می‌کند، اما همزمان فیلمی است که باید به خاطر ساخته شدنش جشن بگیریم. «جنگ اینفینیتی» نقش لحظه‌‌‌ی معروفی از «پالپ فیکشن» را دارد که جولز با ترس و لرز و سراسیمگی، آمپولِ بزرگِ آدرنالین را بالا می‌برد و روی نقطه‌ی قرمزی که روی قفسه سینه‌ی میا کشیده است فرو می‌کند تا او را از لبه‌ی اوردُز کردن نجات بدهد. «جنگ اینفینیتی» اگرچه با شکستِ اسفناکِ ابرقهرمانان کیهانِ مارول به اتمام می‌رسد، ولی این فیلم یک پیروزی و موفیقت به‌یادماندنی و بزرگ برای سازندگانش حساب می‌شود. بعد از اتمام این فیلم می‌توان دنیای سینمایی مارول را دید که از حالت نیمه‌بیهوشی و هیزبان‌گویی ناگهان با یک فریاد بلند از ته حلق به حالت بیداری می‌رسد. هیچ‌وقت فکر نمی‌کردم دوباره این کلمات را به زبان بیاورم، ولی «جنگ اینفینیتی» خوشبختانه در کمال شگفتی باعث شد تا خلاف چیزی که کاملا بهش ایمان داشتم اتفاق بیافتد: «اونجرز: جنگ اینفینیتی» را فقط دوست ندارم، بلکه اعتقاد دارم این فیلم علاوه‌بر یکی از بهترین بلاک‌باسترهایی که تاکنون از کارخانه‌ی هالیوود بیرون آمده است، فیلمی است که در کلاس‌های درسِ فیلمنامه‌نویسی و کارگردانی مورد بررسی و موشکافی و آموزش قرار خواهد گرفت. شما را نمی‌دانم، ولی من خیلی وقت بود که به این نتیجه رسیده بودم که حالاحالاها قرار نیست یکی از فیلم‌های مارول را با چنین جملاتِ سنگین و باشکوهی توصیف کنم. خیلی دلم برای گفتن چنین جملاتِ تحسین‌برانگیزی برای فیلم‌های مارول تنگ شده بود. از آن بیشتر، خیلی وقت بود که دلم برای تماشای یک فیلم مارولی و لذت بردن از آن تنگ شده بود. مگر نه اینکه هدفِ اصلی این فیلم‌ها سرگرمی است. مگر نه اینکه این فیلم‌ها براساسِ یک مشت کامیک‌بوک‌های رنگارنگ و دل‌انگیز و خوشگل ساخته شده است و مگر نه اینکه این فیلم‌ها با این همه ستاره‌ها و سوپراستارها و استعدادهای غیرمنتظره‌ی تازه پُر شده است و از بودجه‌های هنگفتی بهره می‌برند. ولی چرا هیچکدام از اینها برای شکل‌دهی به یک نتیجه‌ی مستحکم و واحد و مفرح به خوبی در هم چفت و بست پیدا نمی‌کنند. یادم نمی‌آید آخرین فیلم مارولی که واقعا ازش لذت بردم چه بود؛ «مرد آهنی ۳»، «کاپیتان آمریکا: سرباز زمستان» یا قسمت اول «نگهبانان کهکشان». ولی می‌دانم که مارول خیلی وقت است که دچار بدترین اتفاقی که می‌تواند برای یک مجموعه بیافتد شده است: فرمول‌زدگی. 

دانلود با کیفیت: 480 | 720 | 1080 | زیرنویس فارسی

2. Bilal: A New Breed of Hero (2015)

Rating: 8.4/10

فیلم بلالیک هزار سال پیش، یک پسر با یک رویای تبدیل شدن به یک جنگجوی بزرگ، با خواهرش ربوده شد و به سرزمین دور از خانه منتقل شد. بلال به دنیایی که حرص و بی عدالتی در آن حکم می کند، شجاعت صدای خود را افزایش می دهد و تغییر می کند. با الهام از حوادث واقعی، این داستان یک قهرمان واقعی است که خاطره خود را در زمان و تاریخ به دست آورده است.

دانلود با کیفیت: 480 | 720 | زیرنویس فارسی
3. Mission: Impossible - Fallout (2018)

Rating: 8.1/10

Mission Impossible Falloutفیلم Mission: Impossible – Fallout یا «مأموریت غیرممکن: فال اوت»، یکی از جدیدترین آثار اکشن، ماجراجویی و هیجان‌انگیز کمپانی پارامونت پیکچرز (Paramount Pictures) است که به‌دست کریستوفر مک‌کوری، کارگردان و نویسنده فیلم Mission Impossible: Rogue Nation (ماموریت غیرممکن: ملت سرکش)، فیلم Jack Reacher(جک ریچر) و فیلم The Way of the Gun، کارگردانی شده است. در فیلم مأموریت غیرممکن: فال اوت، بازیگران و هنرمندان بااستعداد و محبوبی همچون تام کروز در نقش ایتن هانت، الک بالدوین در نقش آلن هانلی، ربکا فرگوسن در نقش السا فاست، سیمون پگ در نقش بنجامین «بنجی» دان، وینگ ریمز در نقش لوثر استیکل، میشل موناهن در نقش جولیا مید-هانت، هنری کویل در نقش آگوست واکر، شان هریس در نقش سولومون لین، ونسا کربی در نقش وایت ویدو، شان بروک، فردریک اشمیت در نقش زولا، وس بنتلی در نقش پاتریک و آنجلا باست در نقش اریکا سلون و چند تن دیگر حضور داشته و به ایفای نقش پرداخته‌اند. برخی اوقات حتی بهترین نیت‌ها هم به سمت شما بازمی‌گردند و قصد شکار شما را دارند. ما در فیلم Mission: Impossible – Fallout شاهد این هستیم که ایتن هانت (با بازی تام کروز)، به همراه اعضای تیم «نیروی ماموریت غیرممکن» (با بازی الک بالدوین، سیمون پگ و وینگ ریمز) و همچنین چندین متحد نام‌آشنای این تیم (با بازی ربکا فرگوسن و میشل موناهن) باری دیگر با یکدیگر متحد می‌شوند و زمانی که یکی از ماموریت‌ها مسیر اشتباهی را طی می‌کند و به نتیجه‌ی بدی دست می‌يابد، آنها به یک مسابقه یا مبارزه‌ی جدید می‌روند. باری دیگر کریستوفر مک‌کوری به اعضای این تیم بازگشته و این اثر را کارگردانی کرده است. هنری کویل، آنجلا باست و ونسا کربی از جمله بازیگران جدیدی هستند که در این فیلم سینمایی حضور دارند. 

دانلود با کیفیت: 480 | 720 | زیرنویس فارسی

4. Incredibles 2 (2018)

Rating: 8.1/10Incredibles 2

انیمیشن The Incredibles 2 یا «شگفت انگیزان 2»، توسط برد برد، نویسنده و کارگردان پروژه‌های زیادی از قبیل انیمیشن The Incredibles (شگفت انگیزان)، انیمیشن The Iron Giant (غول آهنی) و همچنین انیمیشن Ratatouille (موش سرآشپز)، کارگردانی شده است. بعد از گذشت ۱۴ سال انتظار، خانواده ابرقهرمانی داستان ما که با قسمت اول انیمیشن شگفت‌انگیزان به محبوبیت بسیار زیادی رسیدند، باری دیگر با انیمیشن شگفت‌انگیزان 2 به سینماها بازمی‌گردند. حال در این قسمت، هلن، مادر خانواده در مرکز توجهات قرار دارد. او، پدر خانواده یعنی باب را در خانه با ویولت و دش تنها می‌گذارد تا درست همانند انسان‌های معمولی، گذر روزانه یک زندگی بسیار معمولی و متوسط را در کنار یکدیگر تجربه کنند. قطعا این تغییر مسئولیت‌ها برای هر کسی سخت خواهد بود. حتی با گذشت مدت زمان کمی، این قضیه برای خانواده سخت‌تر هم می‌شود؛ زیرا آنها هنوز نمی‌دانند که فرزند کوچکشان یعنی جک جک هم درست همانند بقیه اعضای خانواده دارای قدرت‌های ابرانسانی است. زمانی که یک شخصیت منفی و شرور جدید یک نقشه بسیار خطرناک و هوشمندانه را طرح‌ریزی می‌کند، این خانواده ابرقهرمانی به همراه دوست‌شان یعنی لوسیوس بست ملقب به فروزون باید راهی پیدا کنند تا بتوانند همانند قبل با یکدیگر همکاری کنند؛ هرچند با تماشای این انیمیشن متوجه می‌شویم که عمل کردن به این موضوع همانند بیان کردن آن آسان نیست؛ حتی زمانی که همه آنها «شگفت‌انگیز» هستند. 

دانلود با کیفیت: HDTC | زیرنویس فارسی

5. Call Me by Your Name (2017)

Rating: 8/10 

Call Me by Your Nameلوکا گوادانینو در آخرین فیلمش، A Bigger Splash (شیرجه)، 4 آدم جذاب را در یک خانه تعطیلات دوردست به هم پیوست داد و نوعی بازیهای گرسنگی شهوانی را به نمایش گذاشت. جایی که جنسیت یک سلاح در مبارزه برای غلبه کردن بود. Call Me By Your Name در برپایی مشابه آن است، اما در چگونگی پخش آن مخالف است. آن دو غریبه در دیگر خانه پر زرق و برق و غیرممکن قرار دارند، خانه جدا شده و چراغ فیوز را در جاذبه خودشان روشن میکنند، اما این یکی سوختن آن طول میکشد و کند است، نه سریع و خشمگین. براساس رمان آندره آسیمان، این یک فیلم غافلگیر کننده عاشقانه در شدت آن است، یک قلب تا زمانیکه آن منفجر شود، برجسته میماند. الیو (شلمی)، 17 ساله است و در حومه ایتالیا با پدر و مادر هنرنمای خود (مایکل استولبارگ و آمیرا کسار) زندگی میکند. خوش قیافه، اما شاید بیشتر از پسرانه بودن او معتقد باشد، الیو با اعتماد به نفس و باهوش است، خوشش میآید که با هر کسی ملاقات کند. هر اتاق که برای او است، وارد میشود. اما با ورود الیور (همر)، تعادل او از بین میرود، او میآید برای بیست چیز تا با پدر الیو که در کار خود مانده است، همکاری کند. الیور به نظر میرسد که یک چکاندن ایده آمریکایی داخل یک مرد مجرد است. و با جذابیت خود و حضور بیش از حد به نظر میرسد. الیو بلافاصله انتقال میابد.  

دانلود با کیفیت: 720 | 1080 | زیرنویس فارسی

6. Isle of Dogs (2018)

Rating: 8/10

Isle of Dogs«جزیره‌ی سگ‌ها» به نویسندگی و کارگردانی وس اندرسون که اسکارلت جوهانسون و ادوارد نورتون را در گروه صداگذارانش دارد، انیمیشنی ویژه با مفاهیمی مرتبط با ارزش زندگی است که به تمامی اهداف خود، دست پیدا می‌کند.  «جزیره‌ی سگ‌ها»، با این که بهترین فیلم وس اندرسون هم نیست، اما چه در خلق یک استاپ‌موشن، چه در استفاده از ترفندهای مخصوصش، روایتِ قصه‌ای به درد بخور و خاص است که این بین اعماق ذهن تماشاگر را هدف می‌گیرد.  هوشمندی او، مثلا در زمان‌هایی هویدا می‌شود که می‌بینید برای نشان دادن راحت‌تر این که آدم‌ها زبان سگ‌ها را نمی‌فهمند، گفت‌وگوهای آن‌ها را ژاپنی و گفت‌وگوهای این حیوانات را با زبان انگلیسی پیش می‌برد. انگار که چون شاهد ملت‌هایی با زبان‌های گوناگون هستیم، مردم برای شنیدن صدای دیگری احتیاج به دستگاه مترجم صوتی دارند. در کنار آن، همین که در بسیاری مواقع به سبب بیان نشدن جمله‌ی ژاپنی به زبان انگلیسی متوجه برخی صحبت‌ها نمی‌شوید و در عین حال هیچ ضربه‌ای به تجربه‌تان از فیلم هم نمی‌خورد، خودش چیز واقعا جالبی است. چون وس اندرسون به همین روش، کاری می‌کند که شما راحت‌تر خودتان را جای سگ‌ها (شخصیت‌هایی که اصولا مخاطبان، خودشان را در فیلم‌های جدی جای آن‌ها نمی‌گدارند) بگذارید و با درک نکردن جملاتی که آن‌ها هم درک نمی‌کنند، در سطوح اولیه‌ی هم‌ذات‌پنداری با این موجودات قرار بگیرید. چیزی که در ادامه و زمانی که فیلم به اوج درگیرکنندگی و جذابیت خودش می‌رسد، اجازه می‌دهد به راحتی به سمت عمیق‌تر کردن رابطه‌تان با کاراکترهای عجیب اثر بروید و به جای شناختن آن‌ها در قالب‌هایی چون قهرمان یا شخصیت‌های مثبت، سگ‌ها را در قامت افرادی که لیاقت استفاده از حیات‌شان و زنده ماندن را دارند، ببینید. حال آن که سگ‌ها در این داستان نماینده‌ی چه اشخاص و چه چیزهایی در دنیای واقعی هستند، بحث دیگری است. 

دانلود فیلم با کیفیت: 480 | 720 | زیرنویس فارسی
7. Deadpool 2 (2018)

Rating: 7.9/10

Deadpool 2بزرگ‌ترین دلسردی سینمایی سال ۲۰۱۸ را بهتان معرفی می‌کنم: Deadpool 2. این فیلم در حالی کلیشه‌های بد سینمای ابرقهرمانی را به سخره می‌گیرد که خودش از آنها تشکیل شده است. «ددپول ۲» (Deadpool 2) ضعیف‌ترین و بی‌در و پیکرترین فیلم کامیک‌بوکی‌ای است که از زمان «جوخه‌ی انتحار» (Suicide Squad) دیده‌ام.  اگرچه مثل قسمت اول با ماموریتِ نجات دادن طرفداران فیلم‌های ابرقهرمانی از شر فیلم‌های بی‌رمق و پاستوریزه و کُند و حوصله‌سربرِ این روزها وارد میدان شد، اما هرچه قسمت اول در این کار موفق شده بود، قسمت دوم نه تنها شکست خورده است، بلکه خودش هم به جمع همان فیلم‌هایی که قصد انتقاد کردن ازشان را داشت پیوسته است. قسمت اول «ددپول» حکم یک هوای تازه در فضای آلوده و سرطانی و افسرده‌ی فیلم‌های ابرقهرمانی را داشت. در همان سالی که فیلم‌های ابرقهرمانی عمیقا تکراری و مشکل‌داری مثل «بتمن علیه سوپرمن»، «جوخه‌ی انتحار»، «دکتر استرنج»، «افراد ایکس: آپوکالیپس» و «کاپیتان آمریکا: جنگ داخلی» را داشتیم  «ددپول» فیلم بی‌عیب و نقصی نبود، اما فاکس با این فیلم نشان داد که استودیوهای هالیوودی می‌توانند خودشان را رستگار کنند. آن فیلم به خاطر بودجه‌ی پایینش توانایی دنباله‌روی از یک سری از کلیشه‌های فیلم‌های ابرقهرمانی هالیوودی از جمله نبرد پایانی گران‌قیمت، اکشن‌های غول‌آسا همراه مقدار زیادی تخریبگری و روایت داستانی بلند و طولانی با کاراکترهای پُرتعداد را نداشت. بنابراین نه تنها فیلم از ساختار داستانگویی بسته‌تر و محدودتر و مستحکم‌تری بهره می‌برد، بلکه تمرکز فیلم روی مزه‌پراکنی‌های هوشمندانه‌ی ددپول بود تا چیز دیگری. استقبال از آن فیلم باعث شد تا فاکس حساب ویژه‌ای روی فیلم‌های ابرقهرمانی مستقلِ غیرمعمول باز کند و با «لوگان» به موفقیت بزرگ‌تری برسد. تمام اینها اما به این معنی نبود که راه برای «ددپول ۲» باز است. اتفاقا برعکس. قسمت اول «ددپول» به عنوان آغازکننده‌ی یک مجموعه‌ی جدید کارش را به بهترین شکل ممکن انجام داده بود. اما حقیقت این است که «ددپول» بیشتر از اینکه فیلم ایده‌آلی باشد، فیلمِ دورانش بود. یعنی زمانی که این فیلم در آن اکران شد یکی از فاکتورهای تاثیرگذار در موفقیتش بود. از آنجایی که فیلم چه از لحاظ خشونت بی‌پرده و چه از لحاظ جوک‌های منشوری‌اش در تضاد با فیلم‌های ابرقهرمانی کودکانه‌پسند دیگر قرار می‌گرفت، «ددپول» غیرمنتظره ظاهر شد. نمی‌خواهم بگویم فیلم به خودی خود هیچ چیز قابل‌توجه‌ای ندارد و به خاطر مقایسه با آثار هم‌رده‌اش به موفقیت رسید، اما می‌خواهم بگویم هرچه «ددپول» به عنوان استارت دوباره این کاراکتر در سینما عالی بود، اما مسابقه‌ی اصلی تازه بعد از استارت شروع می‌شود. 

دانلود فیلم با کیفیت: 480 | 720 | زیرنویس فارسی
9. A Quiet Place (2018)

Rating: 7.7/10 

A Quiet PlaceA Quiet Place یک فیلم ترسناک مدرن و خلاقانه‌ای با بازی جان کراسینکی و امیلی بلانت است که بالاتر از ترس، به مفاهیمی که ترس و اضطراب را نهادینه می‌کنند می‌پردازد. فیلم «یک مکان ساکت» با عنوان اصلی A Quiet Place یک فیلم ترسناک متفاوت با کارگردانی و بازی جان کراسینکی و هم‌چنین بازی همسرش واقعی‌اش یعنی امیلی بلانت محصول سال ۲۰۱۸  است. داستان فیلم، در نظر اول تکراری و یکی دیگر از آن گونه فیلم‌های آخرالزمانی با حمله بیگانگان به نظر می‌رسد. حوالی سال ۲۰۲۰ روی کره زمین، جمعیت کثیری از انسان‌های کره زمین به وسیله موجودات بیگانه از بین رفته‌اند. این موجودات بینا نیستند و در عوض به صدا بسیار حساس هستند. با ایجاد کوچک‌ترین صدایی در اطراف، این موجودات کریه با پوسته سخت و چنگال‌های غول‌پیکر به آن حمله‌ور می‌شوند. در چنین فضایی خانواده آبوت در تلاش برای ادامه زندگی خود هستند. لی آبوت (جان کراسینکی) و همسرش اِوِلین (امیلی بلانت) با وسواس از یک دختر ناشنوا و دو پسر کوچک‌ترشان مراقبت می‌کنند. خانواده ابوت (که اسمشان در طول فیلم ذکر نمی‌شود) برای زنده ماندن محکوم به سکوتی طولانی هستند. تنها شانس آن‌ها، داشتن دختری ناشنوا است که از بهر او همه افراد خانواده به زبان اشاره مسلط هستند و به کمک آن با یکدیگر ارتباط برقرار می‌کنند. تا روز ۸۲ ماجرا (به نظر می‌رسد ۸۲ روز است که این بیگانگان شروع به قتل‌عام انسان‌ها کرده باشند) همه چیز تحت کنترل به نظر می‌رسد. تا اینکه بروز صدای ناخواسته‌ای، تراژدی دردناکی برای خانواده آبوت رقم می‌زند. 

دانلود فیلم با کیفیت: 480 | 720 | زیرنویس فارسی
10. Love, Simon (2018)

Rating: 7.7/10 

Love, Simonزمانی که فرزندِ نوجوانِ آمریکاییِ شما اولین بوسه‌ی خود را تجربه بکند، احتمالاً قبل از آن‌ بارها معاشقه‌یِ عشاق را بر رو پرده سینما یا تلوزیون دیده‌اند. اما آیا این نکته درباره «سایمون اسپیِر» خوش چهره، محبوب و سالِ دومِ دبیرستانی که محورِ داستان آقای «گِرِگ برلانتی» به عنوان نویسنده و کارگردان «با عشق، سایمون»(Love, Simon) نیز درست است؟ «سایمون» به هر طریقی که او را برانداز بکنید، انسان عادی ای به نظر خواهد رسید جز یک مورد؛ او تمایلات هم*جنسگرایانه دارد. در این میان، او در جامعه‌ای زندگی نمی‌کند که به خوبی وی را درباره هویت واقعی‌اش توجیه کنند. «با عشق، سایمون» که اولین فیلم ساخت استودیوهای هالیوودی است که شخصیت اصلی آن یک نوجوان همجنسگرا است و محوریت فیلم هم بر روی روابط عاشقانه او است، در بسیاری از جنبه‌های خود ساختارشکن است. 

دانلود فیلم با کیفیت: 480 | 720 | زیرنویس فارسی
11. Ready Player One (2018)

Rating: 7.6/10 

Ready Player Oneفیلم Ready Player One با وجود اینکه از لحاظ داستانی ناامیدکننده است، اما برخی از بهترین اکشن‌های کارنامه‌‌ی استیون اسپیلبرگ جور کمبودهای فیلم در بخش فیلمنامه را می‌کشند. «ردی پلیر وان» اقتباسی از روی کتابی به همین نام نوشته‌ی ارنست کلاین است. این کتاب یک‌جورهایی حکم کتابی را دارد که توسط یک نِرد برای نِردها نوشته شده است. کتابی که فقط به بازی‌های ویدیویی اشاره نمی‌کند، بلکه درون یک بازی ویدیویی که نقش یک دنیای مجازی را دارد جریان دارد. فقط به فیلم‌ها و بازی‌ها و انیمه‌ها و سریال‌های تلویزیونی فرهنگ عامه ارجاع نمی‌دهد، بلکه در ارجاعاتش غلت می‌زند. فقط حول و حوش کاراکتری که در اوقات فراغتش گیمر است نمی‌پردازد، بلکه اتفاقا تمام شخصیت‌های اصلی و فرعی‌اش گیمرهای حرفه‌ای هستند. فقط هر از گاهی از ادبیات گیمری و گیک‌ها استفاده نمی‌کند، بلکه کاراکترهایش بی‌وقفه در حال وراجی درباره‌ی علاقه‌های نِردپسندانه‌شان هستند. تمام اینها در حالی است که خط اصلی داستان درباره‌ی یکی از نِردپسندانه‌ترین کارهای گیک‌ها است. داستان در دنیایی جریان دارد که هدست‌های واقعیت مجازی و حسگرهای حرکتی به چیزهایی فراتر از پلی‌استیشن وی‌آرها و کینکت‌های محدودِ امروزی رفته‌اند و شعار «شما کنترلر هستید» دیگر یک شعار تبلیغاتی توخالی نیست. در این آینده، بازی واقعیت مجازی غول‌آسایی به اسم «اویسیس» وجود دارد که چیزی فراتر از یک بازی ویدیویی معمولی است. بزرگ‌ترین و پرجزییات‌ترین بازی‌های اوپن ورلد امروزی در مقایسه با عظمت آن خنده‌دار هستند. اویسیس حتی فراتر از یک دنیای مجازی هم است. اویسیس یک کیهانِ مجازی است. وقتی جیمز هالیدی (مارک رایلنس)، خالق اصلی اویسیس می‌میرد، در وصیت‌نامه‌اش یک ماموریت جهانی برای تمام شهروندان دنیای مجازی‌اش از خود بر جای می‌گذارد. او سه ایستر اِگ در سرتاسر دنیایش مخفی کرده است که هر کسی بتواند به آنها برسد مالک تمام دارایی‌های او به‌علاوه‌ی اویسیس می‌شود. شخصیت اصلی قصه، پسری به اسم وید واتس (تای شریدان) است که یکی از میلیون‌ها نفری است که روز و شبشان را به جستجو برای پیدا کردن سرنخی برای رسیدن به ایستر اِگ‌های هالیدی سپری می‌کند. ارنست کلاین داستانی نوشته است که در آن برای اینکه برنده باشی و به پول و شهرت برسی، باید تبدیل به دیوانه‌ترین گیمر و گیک دنیا شوی. 

دانلود فیلم با کیفیت: 480 | 720 | زیرنویس فارسی
13. Ant-Man and the Wasp (2018)

Rating: 7.4/10

Ant-Man and the Waspفیلم ابرقهرمانی و ماجراجویی مرد مورچه‌ای و زنبورک (Ant-Man and the Wasp) به‌دست پیتون رید، کارگردان فیلم Ant-Man (مرد مورچه‌ای)، فیلم Yes Man (مرد بله‌گو) و همچنین فیلم Bring It On، کارگردانی شده است. این اثر که بیستمین فیلم سینمایی دنیای سینمایی مارول حساب می‌شود، دنباله‌ی فیلم مرد مورچه‌ای که در سال ۲۰۱۵ اکران شد، است. پس از حوادث و اتفاقاتی که در فیلم Captain America: Civil War (کاپیتان آمریکا: جنگ داخلی) رخ داد، اسکات لنگ باید با عواقب تصمیماتی که خودش، هم به عنوان یک ابرقهرمان و هم به عنوان یک پدر، گرفته است روبه‌رو شود و با آنها دست و پنجه نرم کند. همان‌طور که او دوباره تلاش می‌کند تا زندگی عادی خود را با زمانی که مسئولیت‌های مرد مورچه‌ای را بر عهده دارد، متعادل کند، به‌همراه هوپ ون دین و دکتر هنک پیم با یک ماموریت فوری و غیر منتظره مواجه می‌شود. اسکات باید یک بار دیگر لباس مرد مورچه‌ای را بر تن کند و یاد بگیرد که چگونه باید با واسپ همکاری و کار گروهی انجام بدهد تا اسرار گذشته خود و واسپ را کشف کند. 

دانلود فیلم با کیفیت:  HDTC | زیرنویس فارسی
14. I Can Only Imagine (2018)

Rating: 7.4/10 

I Can Only Imagineاین فیلم داستان واقعی زندگی بارت میلارد یک خواننده‎ی بسیار با استعداد هست که دوران کودکی بسیار سختی را با پدر بداخلاقش گذارند و در جوانی تصمیم گرفت تا آهنگی را در مورد ارتباط شکننده‎اش با پدرش بخواند. داستان واقعی الهام بخش و ناشناخته که در پشت آهنگ معروف و مشهور MercyMe قرار دارد که امید نهایی را برای بسیاری به ارمغان می آورد، یادآوری جذب قدرت بخشش است.

دانلود فیلم با کیفیت: 480 | 720 | زیرنویس فارسی
15. The Post (2017)

Rating: 7.2/10 

The Post اگر نگاهی به تاریخ آمریکا طی دهه 1970 بیندازیم، بلافاصله متوجه اهمیت «واشنگتن پست» میشویم. این روزنامه که حدودا یک دهه را بعنوان یک روزنامه محلی گمنام گذارند، به یکی از بنیادهای روزنامه‌گاری تحقیقی (ژورنالیسم) تبدیل شد. «واترگیت» و «واشنگتن پست» که اساسا از هم جدا بوده وهستند، توسط «وودوارد»، «برنشتاین» و «دیپ سروت» با هم مرتبط شدند. «واشنگتن پست» نه تنها علیه «نیکسون» نبود، بلکه تلاش زیادی هم برای باقی ماندن رئیس جمهور در سِمت خود کرد. با این احوال، «پست» در مورد «واترگیت» نیست؛ فیلم در مورد وقایع پیش از فروپاشی سال 1972، و چگونگی ضدیت دولت «نیکسون» با انتشار اسناد پنتاگون است؛ و اینکه چگونه «واشنگتون پست» توانست نقشی اساسی در این قضیه ایفا کند.

دانلود با کیفیت: 480 | 720 | زیرنویس فارسی

نقد ها اختصاصی نیست و از سایت هایی مانند زومجی، نماوا، نقد فارسی و 8tag استخراج شده است

دانلود مشابه

دانلود رایگان بهترین فیلم های سال 2017 (برندگان گلدن گلوب، جشنواره کن، برلین و ...)

دانلود رایگان 250 فیلم تاریخ سینما

به مناسبت ولنتاین؛ دانلود عاشقانه ترین فیلم های تاریخ سینما

نظر شما