شناسهٔ خبر: 28282183 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

پمپئو: ترامپ از گفتگو با رهبر ایران استقبال می‌کند

وزیر خارجه آمریکا در مصاحبه ای با ادعای عدم مداخله این کشور در حادثه تروریستی دیروز در اهواز اعلام کرد: ترامپ از گفتگو با رهبر ایران استقبال می کند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری مهر، مایک پمپئو وزیر خارجه آمریکا امروز یکشنبه در مصاحبه با شبکه تلویزیونی فاکس نیوز مدعی شد که واشنگتن در حمله تروریستی روز گذشته در اهواز دست نداشته است!

مایک پمپئو در این باره بدون اشاره به حمایت های آشکار واشنگتن از گروه های تروریستی معاند جمهوری اسلامی مدعی شد: اظهارات ظریف را دیدم؛ این موضوع داخلی است و مقصر دانستن دیگران اشتباه است!

وزیر خارجه آمریکا در ادامه این مصاحبه ادعا کرد: نمی دانم که آیا برنامه ای برای دیدار رؤسای جمهوری ایران و آمریکا در هفته جاری (در حاشیه مجمع عمومی سازمان ملل) وجود دارد یا خیر؛ اما موضع شفاف رئیس جمهوری ترامپ در این خصوص این است که اگر گفتگوی سازنده ای با ایرانی ها باشد، وی مایل به انجام آن است.

وی در پاسخ به این سئوال که «آیا ترامپ تنها با حسن روحانی رئیس جمهوری ایران می خواهد گفتگو کند»، اضافه کرد: حتی با آیت الله خامنه ای رهبر ایران که در این کشور نقش برجسته ای دارد. به نظر من این گفتگو مهم و جالب خواهد بود. ترامپ گفته است که با هر کسی گفتگو می کند!

نظر شما