شناسهٔ خبر: 28281972 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه آفرینش | لینک خبر

ميز خبر

صاحب‌خبر -

 آغاز به‌کار نمايشگاه بين‎المللي ايران پلاست

مدير دوازدهمين دوره نمايشگاه بين‎المللي ايران پلاست، از حضور شرکت‎هايي از 15 کشور دنيا در دوازدهمين دوره اين نمايشگاه خبر داد و گفت: قدرت گرفتن صنعت پلاستيک کشور يکي از مزاياي برگزاري اين رويداد در سال‎هاي گذشته بوده است.

به گزارش شانا، رضا خلج گفت: اين دوره از نمايشگاه با شعار «رونق کسب و کار جهاني صنعت پلاستيک»، کار خود را (دوشنبه، دوم مهرماه) آغاز مي‎کند.

وي با بيان اين‎که دوازدهمين دوره نمايشگاه بين‎المللي ايران پلاست مشتمل بر 20 سالن است، اظهار کرد: کل فضاي مفيد نمايشگاهي بيش از 30 هزار متر مربع است که سهم مشارکت‌کنندگان داخلي از اين ميزان، 27 هزار متر با 500 شرکت و سهم مشارکت‌کنندگان خارجي 2 هزار و 500 متر با 165 شرکت است، ضمن آن‎که فضاي باز نمايشگاهي در اين دوره بيش از هزار و 100 متر مربع در نظر گرفته شده است.

مدير دوازدهمين دوره نمايشگاه بين‎المللي ايران پلاست حضور شرکت‎هاي خارجي از 15 کشور دنيا شامل آلمان، ايتاليا، سوئيس، اتريش، قبرس، بلژيک، صربستان، تايلند، يونان، هند، هلند، ترکيه، چين، تايوان و کره جنوبي را در اين دوره از نمايشگاه محتمل دانست و گفت: برگزاري همايش‎هاي تخصصي در زمينه فروش محصولات صنعت پلاستيک در بازارهاي هدف و دعوت از 200 تجار خارجي براي حضور و بازديد از نمايشگاه از ديگر برنامه‎هاي اين دوره از نمايشگاه ايران پلاست است.

به گفته وي، ازسوي دبيرخانه نمايشگاه بيش از 230 تجار و 15 هيئت اقتصادي از 13 کشور خارجي (عراق، جمهوري آذربايجان، افغانستان، پاکستان، ترکمنستان، ارمنستان، ترکيه، تونس، کنيا، هند و سريلانکا) دعوت شده تا در اين دوره از نمايشگاه حاضر شوند، همچنين 22 کشور (سوريه، امارات متحده عربي، چين، قزاقستان، اوکراين، ازبکستان، ترکيه، ارمنستان، عراق، افغانستان، روسيه، غنا، کنيا، تانزانيا، ايتاليا، فرانسه، آلمان، روماني، اسپانيا، کانادا و کلمبيا) در اين دوره از نمايشگاه داراي بازديدکننده انفرادي هستند.

مديرکل روابط عمومي شرکت ملي صنايع پتروشيمي ايران گفت: در اين دوره از نمايشگاه ايران پلاست از مديران نمايشگاه‎هاي K آلمان، ميلان ايتاليا، عرب پلاست و افغان پلاست براي حضور در ايران دعوت به‎عمل‎آمده است.مدير دوازدهمين دوره نمايشگاه بين‎المللي ايران پلاست اظهار کرد: نمايشگاه بين‎المللي ايران پلاست به دنبال فراهم کردن زمينه‎اي براي رونق بازار صنايع پلاستيک داخلي و تسهيل روند بازاريابي جهاني و حضور اين بخش از صنعت کشور در بازارهاي جهاني است.

وي افزود: اين نمايشگاه امروز بزرگ‌ترين رويداد صنعت پلاستيک در منطقه خاورميانه به شمار مي‌رود و در بين نمايشگاه‎هاي معتبر صنعت پلاستيک جهان طبقه‎بندي مي‎شود.

در نشست کميته وزارتي نظارت بر توافق جهاني نفت:

پيشنهادي براي افزايش توليد اوپک و متحدانش مطرح نمي‌شود

برخي منابع اعلام کردند که در نشست (يکشنبه، يکم دي‌ماه) کميته وزارتي اوپک و غيراوپک، بعيد است پيشنهادي براي افزايش توليد نفت مطرح شود.

به گزارش شانا به نقل ازخبرگزاري رويترز از الجزيره، پنج منبع از کشورهاي عضو و غير عضو سازمان کشورهاي صادرکننده نفت (اوپک) اعلام کردند: کميته وزارتي نظارت بر توافق جهاني کاهش عرضه (JMMC) که در الجزاير نشست خود را برگزار مي‌کند، بعيد است پيشنهاد افزايش بيشتر توليد نفت نسبت به سطح مورد توافق در ماه ژوئن امسال را مطرح کند.

به گفته منابع ياد شده، همچنين بعيد است که اين کميته درباره چگونگي تقسيم افزايش يک ميليون بشکه‌اي توليد که در نشست پيشين اوپک و غير اوپک مورد توافق برخي اعضا قرار گرفت، پيشنهادي مطرح کند.

سخنگوي وزارت نفت:

کره جنوبي واردات نفت از ايران را بطور کامل متوقف کرده است

سخنگوي وزارت نفت گفت: کره جنوبي نخستين کشوري است که در پي اعمال تحريم هاي يک جانبه آمريکا عليه ايران، به طور کامل واردات نفت از ايران را قطع کرده است.

کسري نوري در گفت وگو با ايرنا درباره اظهارات مکرر سفير کره جنوبي در تهران مبني بر اين که همکاري هاي شرکت هاي نفتي کره اي با ايران ادامه دارد، پاسخ داد: هر چند ما همچون گذشته علاقه مند به توسعه همکاري ها با کره جنوبي در همه زمينه هاي ممکن در صنعت نفت هستيم، اما متاسفانه کره جنوبي واردات نفت از ايران را متوقف کرده است.

وي يادآور شد: حدود سه ماه متوالي است که کره جنوبي هيچ واردات نفتي از ايران ندارد.هند، کره جنوبي و ژاپن سه کشور آسيايي خريدار نفت از ايران هستند؛ سئول تا پيش از قطع واردات نفت از ايران روزانه به طور ميانگين حدود 180 هزار بشکه نفت خريداري مي کرد.

اظهارات متناقض سفير کره جنوبي

قطع سه ماهه واردات نفت کره جنوبي از ايران در حالي است که سفير کره جنوبي در تهران هفته گذشته از تلاش اين کشور براي اخذ معافيت از آمريکا براي تداوم خريد نفت از ايران سخن گفته بود.

يو جانگ هيان سفير کره جنوبي در تهران در ديدار با مقام هاي اتاق بازرگاني تهران گفته بود: شرکت‌هاي کره‌اي روابط تجاري و اقتصادي خود را با بنگاه‌هاي ايراني با وجود مشکل سخت تحريم‌ها، قطع نکرده‌اند؛ اين شرکت ها علاقمند به کار در ايرانند و مي‌خواهند به روابط تجاري و اقتصادي خود با اين کشور ادامه دهند.

وي اضافه کرد: البته مشکل تحريم‌هاي يکجانبه آمريکا وجود دارد اما اخباري که به تازگي مبني بر قطع روابط تجاري شرکت‌هاي کره‌اي با ايران در رسانه‌ها به چشم مي‌خورد بي‌اساس و جعلي است زيرا شرکت‌هاي کره‌اي همچنان به همکاري تجاري خود ادامه مي‌دهند.

سفير کره جنوبي ادامه داد: بسياري از شرکت‌هاي کره‌اي به نفت ايران وابسته اند، همينطور صنايع شيميايي و پتروشيمي کره از کمبود نفت ايران متضرر مي‌شوند؛ ما در حال مذاکره با آمريکا هستيم که بتوانيم معافيت‌هاي لازم را براي ادامه خريد نفت از ايران کسب کنيم.

برچسب‌ها:

نظر شما