شناسهٔ خبر: 28281842 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: نود | لینک خبر

درخشش طلا بر سينه سعيد؛ ملايي طلسم شکني کرد

نماينده وزن منهاي 81 کيلوگرم ايران طلاي مسابقات جهاني جودو را بر گردن آويخت تا بعد از 15 سال طلسم شکني کند.

صاحب‌خبر -

جودوي ايران بعد از چند سال ناکامي در مسابقات آسيايي و جهاني يک پديده در خود پرورش داده که حالا مدال طلاي جهان را هم بر گردن آويخت.


چهارمين روز از رقابتهاي جودوي قهرماني بزرگسالان جهان در شرايطي با حضور 758 جودوکار از 125 کشور در شهر باکو کشور آذربايجان در حال پيگيري است که سعيد ملايي جوان شايسته جودوي ايران در وزن منهاي 81 کيلوگرم با پيروزي برابر حريف ژاپني توانست براي اولين بار به مدال طلاي جهان دست پيدا کند.


سعيد ملايي پس از استراحت در گام نخست، جودوکار کانادايي را در کمتر از 2دقيقه ايپون کرد و در ادامه حريف ايسلندي خود را در 14ثانيه  از پيش رو برداشت.


سومين برد ملايي برابر جودوکار پرتغالي رقم خورد، سعيد جودو ايران در 44 ثانيه حريف خود را با ايپون بدرقه کرد و با پيروزي برابر جودوکار بلژيکي راهي نيمه نهايي شد.


ملايي در مرحله نيمه نهايي حريف ترکيه اي خود را ايپون کرد و با شايستگي به فينال راه يافت.او در فينال برابر حريف ژاپني ايستاد و توانست با پيروزي در ششمين مبارزه متوالي به مدال طلاي جهان دست پيدا کند.

 


اين جودوکار جوان که چند هفته قبل در بازي هاي آسيايي با ناداوري دستش از مدال طلا کوتاه مانده بود،‌سال گذشته با کسب مدال برنز بعد از سال ها جودوي ايران را صاحب مدال جهاني کرد.


حالا سعيد ملايي که خودش را به عنوان يکي از بزرگان جودوي جهان معرفي کرده، بعد از 15 سال بار ديگر ايران را در سطح جهان صاحب مدال طلا کرده است.


پيش از اين آرش ميراسماعيلي 2 طلا در سال هاي 2001 و 2003 به دست آورده بود و از آن به بعد فقط چند جودوکار به مدال برنز اين رقابت ها دست پيدا کرده بودند.


حالا ملايي طلسم 15 ساله جودو را شکست و اين رشته که در چند سال اخير با ناکامي دست و پنجه نرم مي کرد را بار ديگر به سکوي اول دنيا رساند.

 

 

نظر شما