شناسهٔ خبر: 28281819 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

قرقاش: اقدامات تحریک آمیز ضد امارات در ایران تاسف بار است!

وزیر مشاور در امور خارجه امارات مدعی شد که اتهاماتی که تهران ضد امارات درباره حمله اهواز مطرح کرده، بی اساس است!

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از النشره، انور قرقاش وزیر مشاور در امور خارجه امارات به موضع گیری رسمی درباره حمله تروریستی اهواز پرداخت.

وی مدعی شد: تحریک رسمی ضد امارات در داخل ایران تاسف بار است و به دنبال حمله اهواز تشدید شده است.

این وزیر اماراتی ادعا کرد: موضع تاریخی امارات ضد تروریسم و خشونت آشکار است و اتهامات تهران علیه امارات بی اساس است.

شایان ذکر است که این موضع گیری مقام اماراتی در حالی بیان می شود که عبدالخالق عبدالله مشاور محمد بن زاید ولیعهد امارات به دخالت همپیمان این کشور یعنی آل سعود در حمله تروریستی اهواز به شکل تلویحی اشاره کرد و حمله تروریستی به اهواز را تروریستی ندانست.

وی در توییتی به حرفهای قبلی محمد بن سلمان ولیعهد عربستان درباره کشاندن معرکه به داخل ایران اشاره کرد و نوشت: ۱۰ کشته در حمله به رژه نظامی در شهر اهواز در جنوب غرب ایران. حمله به هدف نظامی اقدام تروریستی نیست و کشاندن جنگ به داخل ایران گزینه ای اعلام شده است که طی مرحله آتی افزایش می یابد.

 «عبدالخالق عبدالله» علاوه بر اینکه مشاور ولیعهد امارات است؛ استاد علوم سیاسی دانشگاه امارات (Emirates University) و عضو «شورای فرهنگی دبی» و ستون‌نویس روزنامه الخلیج تایمز است.

همچنین«ضاحی خلفان» معاون سابق رئیس پلیس دبی در واکنش به حمله تروریستی روز گذشته در اهواز در توئیتی نوشت: چرا ایران اعتراف نمی کند که اهواز عربی است!

وی ضمن استفاده از واژه جعلی «احواز» ادعایی بی پایه و اساس را مطرح کرده و ادعا کرده که در تاریخ ایران هم این استان عربستان نامیده شده یعنی سرزمین اعراب!

بعد از حمله تروریستی روز گذشته شخصیت ها و چهره های اماراتی که مسئولیت های متعددی در این کشور دارند اظهارات نژادپرستانه و مغرضانه خود را در خصوص ایران و خوزستان مطرح کرده اند.

گفتنی است که بهرام قاسمی سخنگوی وزارت امور خارجه در خصوص حادثه تروریستی اهواز و احضار کاردار امارات به وزارت خارجه اظهار داشت: در پی سخنان سخیف یک مشاور سیاسی اماراتی در خصوص حادثه تروریستی اهواز، کاردار امارات عربی متحده امروز توسط رئیس اداره سیاسی ذیربط به وزارت امورخارجه احضار و اعتراض شدید جمهوری اسلامی ایران به اظهارات غیر مسئولانه و موهن مشاور مذکور به وی ابلاغ شد.

قاسمی افزود: در این ملاقات به کاردار امارات هشدار داده شد حمایت آشکار از اقدامات تروریستی توسط افرادی که وابسته به مراکز رسمی اماراتی هستند منجر به ایجاد مسئولیت برای دولت امارات خواهد شد و بی تفاوتی در قبال آن قابل پذیرش نیست.

نظر شما