شناسهٔ خبر: 28281483 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه کیهان | لینک خبر

کوتاه از شهرستان‌ها

صاحب‌خبر -
نانواها درجه‌بندی می‌شوند
تبریز- خبرنگار کیهان: در راستای ارتقای کیفیت نان، به نانوایان تبریز درجه داده می‌شود.
معاون اقتصادی استانداری آذربایجان شرقی گفت: درجه‌بندی واحدهای تولیدی نان و نانوایی‌ها در جهت افزایش کیفیت نان استان صورت می‌گیرد.
علی جهانگیری افزود: نانوایانی که رتبه و درجه خود را ارتقا دهند، مشوق‌هایی دریافت می‌کنند.
وی خاطرنشان کرد: نانواهای دارای رتبه پایین، از گردونه تولید کنار گذاشته می‌شوند، لذا نانواها باید مرغوبیت نان خود را بالا ببرند تا از ضایعات نان کاسته شود.
تامین بودجه پلیس راه
* برای مقابله با مواد مخدر در مسیر آزاد‌راه پیامبراعظم (ص) تبریز- تهران نیاز به تامین سریع بودجه پلیس راه از سوی سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور است.
دبیر شورای هماهنگی مبارزه با موادمخدر آذربایجان شرقی گفت: برای این امر نیاز به تامین ایستگاه پلیس راه در این مسیر می‌باشد ولی سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی هنوز اعتبار آن را تخصیص نداده است.
بهروز مهدوی افزود: تکمیل پلیس راه پیامبراعظم (ص) ضروری است تا بتوان در گلوگاه تردد خودروها به شمال غرب با قدرت بیشتری با قاچاقچیان مواد مخدر برخورد کند.
تخریب حوضچه‌های غیرمجاز
اهواز- خبرنگار کیهان: مدیر امور آب منطقه جنوب غرب خوزستان، از کشف پنج حوضچه غیرمجاز پرورش ماهی خبر داد.
پیمان حیدری‌راد گفت: پنج حوضچه غیرمجاز پرورش ماهی در سطح امور آب منطقه جنوب غرب استان شناسایی و تخریب شد.
وی وسعت این حوضچه‌ها را در مجموع 7 هکتار عنوان و تصریح کرد: این کارگاه‌های غیرمجاز در روستای «سناف فنیخی» بخش بستان احداث و از آب رودخانه هوفل تغذیه می شدند.
حیدری‌راد، با بیان این که پس از شناسایی کارگاه‌های ذکر شده و پیگیری قضایی، تخریب خاکریز حوضچه‌ها با نظارت گروه بازرسی امور آب منطقه جنوب غرب خوزستان انجام شد، تاکید کرد: براساس برنامه‌ریزی و راهبرد این امور، شناسایی و تخریب سایر حوضچه‌های غیرمجاز در دستور کار قرار دارند.
آموزش و پرورش تک ناحیه‌ای
بابل- خبرنگار کیهان: معاون مدیر کل آموزش و پرورش استان مازندران و مدیر آموزش و پرورش شهرستان بابل اعلام کرد: آموزش و پرورش بابل دومین آموزش و پرورش تک ناحیه‌ای کشور بعد از اسلامشهر به لحاظ داشتن تعداد دانش‌آموز است.
علی‌نژاد گفت: در تمامی شاخص‌های تعیین شده از سوی وزارت آموزش و پرورش ما حائز رتبه اول در استان و در برخی از شاخص‌ها در کشور حائز رتبه اول هستیم.
وی افزود: کسب 107 رتبه در مسابقات فرهنگی و هنری استان از افتخارات آموزش و پرورش بابل در سال گذشته می‌باشد و این شهر در جشنواره «دل سو» در استان مازندران رتبه اول را کسب کرد.
علی‌نژاد به کسب رتبه سوم مسابقات علمی- کاربردی کشور و رتبه سوم هنرهای تجسمی کشور در سال گذشته نیز اشاره کرد.
پرداخت پول گندم‌کاران
تبریز- خبرنگار کیهان: تاکنون 3 هزار و 500 میلیارد ریال پول مربوط به گندم‌کاران آذربایجان شرقی، به آنان پرداخت شده است.
رئیس جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی گفت: این میزان پرداختی مربوط به بیش از 50 درصد گندم خریداری شده است و دولت در پرداخت وجه گندم تضمینی خریداری شده موفق بوده است.
اکبر فتحی گفت: تا آخر مهر ماه امسال کلیه مطالبات گندم‌کاران استان پرداخت خواهد شد.
به گفته وی تاکنون 607 هزار تن گندم از گندم‌کاران آذربایجان شرقی خریداری شده است. انتظار می‌رود امسال 800 هزار تن گندم در این استان تولید شود.

نظر شما