شناسهٔ خبر: 28280423 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: ایکنا | لینک خبر

با حضور وزیر ارتباطات در اصفهان؛

دومین گفتمان راهبردی نقش جوانان در توسعه پایدار شهری برگزار می‌شود

گروه اجتماعی - دومین گفتمان راهبردی نقش جوانان در توسعه پایدار شهری با حضور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در اصفهان برگزار می‌شود.

صاحب‌خبر -

دومین گفتمان راهبردی نقش جوانان در توسعه پایدار شهری برگزار می‌شود

به گزارش ایکنا به نقل از ستاد ارتباطات و اطلاع رسانی دومین گفتمان راهبردی نقش جوانان در توسعه پایدار شهری، علی تقیان در ارتباط با نقش جوانان در توسعه پایدار شهر اظهار کرد:‌ توسعه پایدار شهری یک مسٔله جهانی است که در سال 1990 در کمیسیون محیط زیست سازمان ملل به تصویب رسیده است و ‌سه شاخصه مهم اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی و محیط زیست را شامل می‌شود.
وی ادامه داد: در سال 96 طرحی را پیشنهاد دادیم که نقش جوانان در توسعه پایدار شهری را بررسی کند و با بومی سازی این طرح و تلاش جوانان فعال استان، دبیرخانه توسعه پایدار در اصفهان دائمی شد.
دبیر اجرایی دومین گفتمان راهبردی نقش جوانان در توسعه پایدار شهری با اشاره به روند برگزاری این گفتمان گفت: در این گفتمان 233 مقاله از سراسر کشور به دبیرخانه ارسال شد و توسط هیئت داورانی که عضو هیئت علمی دانشگاه‌های استان هستند بررسی و از 10 مقاله، به عنوان مقالات برتر در روز همایش تقدیر خواهد شد.
وی با بیان اینکه تمام مقالات ارسال شده به دبیرخانه توسط جوانان تهیه شده است، گفت: جوانانی که مقالات خود را برای دبیرخانه ارسال کرده‌اند سال‌ها در حوزه توسعه پایدار فعال هستند و به پایداری توسعه اعتقاد دارند.
دبیر اجرایی دومین گفتمان راهبردی نقش جوانان در توسعه پایدار شهری اظهار کرد: ما در تلاش هستیم تا مقالاتی که قابلیت اجرایی دارد را به مرحله اجرا برسانیم و حمایت‌های لازم را انجام می‌دهیم.
وی با اشاره به برنامه‌های جنبی دبیرخانه گفت:‌ امسال برنامه‌های جنبی را در کنار برنامه‌های اصلی دبیرخانه توسعه دادیم و 7 برنامه جنبی در حوزه توسعه پایدار را در 7 روز متوالی برگزار کردیم که با استقبال جوانان همراه بود.
  تقیان در پایان اضافه کرد: دومین گفتمان راهبردی نقش جوانان در توسعه پایدار شهری مانند دوره گذشته بدون استفاده از بودجه دولت و با استفاده از ظرفیت تشکل‌های مردم نهاد با تیم اجرایی کاملا جوان و دور از هرگونه نگرش سیاسی برگزار خواهد شد.
دومین گفتمان راهبردی نقش جوانان در توسعه پایدار شهری با حضور محمدجواد آذری جهرمی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، محسن مهرعلیزاده استاندار اصفهان، قدرت الله نوروزی شهردار اصفهان و حجت الاسلام موسوی لارگانی رئیس مجمع نمایندگان استان اصفهان دوشنبه دوم مهر ماه ساعت 16 در سالن شریعتی دانشگاه علوم پزشکی استان اصفهان برگزار خواهد شد.

انتهای پیام

نظر شما