شناسهٔ خبر: 28280047 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

جنوب و شمال یمن باید برای بیرون راندن اشغالگران تلاش کنند

صاحب‌خبر -

به گزارش سرويس بين الملل خبرگزاري صدا و سيما رئیس کمیته عالی انقلاب یمن ، انقلاب 21 سپتامبر این کشور را انقلابی خالص با هدف تحقق استقلال کامل و حقیقی برای این کشور و پایان دادن به دوران قیمومت و وابستگی توصیف و تصریح کرد کمیته عالی انقلاب یمن برای آزاد سازی اسرا به شرط آزاد شدن همه اسرای در بند متجاوزان آمادگی دارد.
به گزارش روزنامه الثوره یمن محمد علی الحوثی رئیس کمیته عالی انقلاب یمن در گفتگو با صفحه فیس بوک این روزنامه ضمن یادآوری سالگرد انقلاب این کشور، 21 سپتامبر را روز عید آزادی و استقلال و دلاوری مردم یمن توصیف کرد و گفت ان شاء الله انقلابیون یمنی گام مستحکمی در مسیر آزادسازی این سرزمین بر خواهند داشت.
وی افزود در این چهارمین عید ما دستاوردهای تازه ای داشته ایم که شامل صنایع نظامی و مقاومت و ادامه ایستادگی دربرابر متجاوزان است. وی گفت: اگر انقلاب ما اهمیت نداشت متجاوزان و از جمله آمریکا این گونه با ما وارد جنگ نمی شدند و اسرائیل این گونه به ما حمله نمی کرد و هواپیماهای اسرائیلی این گونه در جنگ با ملت یمن مشارکت نمی کردند و سعودی و امارات و کشورهای دیگر این گونه وارد میدان نمی شدند تا با ملت یمن بجنگند.
وی افزود: پیش از این همه چیز ما و حتی اینترنت در دست سعودی بود و ما برای استفاده از آن باید به سعودی ها پول می دادیم. هواپیماهای ما همگی باید از طریق شرکت هواپیمائی امارات تامین می شدند و اساساً در هیچ چیزی برای ملت یمن حقی وجود نداشت. آن متجاوزان وقتی متوجه شدند که ما خواهان آزادی و خروج از این قیمومیت و بردگی هستیم تلاش کردند به ما صدمه بزنند و فرزندان انقلاب و ملت مقاوم و قهرمان و آزاده یمن راه هدف قرار دادند.
وی در بخش دیگری گفت: انقلاب ما هنوز همه ثمراتش را نداده است زیرا با کشورهای متجاوزی روبروست که بزرگترین زرادخانه ها را در اختیار دارند... اما به اذن خدا در آینده تلاش خواهیم کرد همه آمال و آرزوهای ملت یمن محقق شود.
وی درخصوص تعهد به پرداخت حقوق دستمزد کارکنان گفت: ما تضمین می دهیم که در صورت انتقال بانک مرکزی به صنعا توانائی انجام دادن این کار را خواهیم داشت اما آنها از این راه حل را نمی پذیرند. عبدالملک الحوثی در آخرین سخنرانی درخصوص گفتگوها اعلام کرد که ما با اصلاحات ریشه ای برپایه بهره بردن شهروندان، مخالفتی نداریم.
رئیس کمیته عالی انقلاب یمن در بخش دیگری درخصوص گفتگوهای سیاسی در این کشور به موازات ادامه تجاوزگری ها گفت: جای تأسف بسیار است. بسیاری از کشورها و رژیم های غربی درحالیکه برای جلوگیری از ادامه ریخته شدن خون مسلمانان و اعراب در ادلب سوریه تلاش می کنند اما عربستان سعودی که ادعای صلح طلبی دارد اهالی الحدیده را به خاک و خون می کشد و قوانین حقوق بشری را در الحدیده و دیگر استانها یمن نقض می کند. در الحدیده جنگ روانی و تبلیغاتی متجاوزان موجب شده است برخی تصور کنند که اتفاق خارق العاده ای روی داده است. در واقع در الحدیده اتفاقی رخ نداده است.ما به ملت یمن اطمینان می دهیم که اشغالگران متجاوز برای هروجب از خاک یمن که اشغال کنند هزینه سنگینی پرداخت خواهد کرد. آنها اگر کنترل منطقه ای را به دست گرفتند به معنای آن نیست که برای همیشه کنترل آن را در اختیار خواهند داشت. همانگونه که رهبر انقلاب یمن گفت ما قادریم این مناطق را آزاد کنیم.
وی درخصوص طرح پیشنهادی به شورای امنیت گفت: متجاوزان طبق معمول هرگونه پیشنهادی را برای پایان دادن به جنگ رد می کنند. طرح پیشنهادی ما درباره عملیات نظامی در دریا بود. فکر می کنم در شورای امنیت درباره این موضوع گفتگو صورت گرفت. طرح های دیگری نیز مطرح شده است که قابلیت اجرا داشته اند و این امکان وجود داشت که از طریق آنها انتخابات برگزار و به آشتی منتهی و درخصوص مسائل دشوار همه پرسی شود.
رئیس کمیته عالی انقلاب یمن در پاسخ به پرسشی درخصوص مواضعش درباره مسئله جنوب و مطالبات جدائی طلبان افزود: مواضع ما مواضع ملت یمن است. آنها خود گزینه هایشان را انتخاب می کنند...برادران ما در جنوب یمن باید عملکرد اشغالگران را طی سالیان گذشته بررسی کنند تا به اهداف حقیقی آنها پی ببرند و پس از آن با نقشه های آنها مقابله کنند. جنوب و شمال یمن باید برای بیرون راندن اشغالگران و جنگ تا بازپس گیری آزادی و عزت و استقلال و خروج از وضعیت فعلی تلاش کنند.
وی گفت: ما از دولت حمایت کرده ایم و همچنان آمادگی داریم توصیه هایی را به دولت ارائه دهیم و با آن رایزنی کنیم. اگر بخواهند آماده کمک به آنها هستیم. ما نمی توانیم در حکومتی که به شورای عالی سیاسی واگذار کرده ایم مداخله کنیم اما شورای عالی سیاسی می تواند به وظایف خود عمل کند.
وی در پایان از آمادگی کمیته عالی انقلاب یمن برای آزاد سازی اسرا به شرط آزاد شدن همه اسرای در بند متجاوزان خبر داد.

نظر شما