شناسهٔ خبر: 28279244 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: جماران | لینک خبر

زمینه پرداخت اقساطی شهریه در دانشگاه پیام نور استان فراهم شد

عزیزالله نژادعلی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این دانشگاه کمترین میزان شهریه را در مقایسه با دانشگاه های شهریه بگیر کشور دارد با این حال

صاحب‌خبر - عزیزالله نژادعلی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این دانشگاه کمترین میزان شهریه را در مقایسه با دانشگاه های شهریه بگیر کشور دارد با این حال بسیاری از دانشجویان خواهان تسهیل پرداخت شهریه بودند که زمینه تحقق این مهم فراهم شد.
وی اظهار داشت: شیوه اول پرداخت اقساطی شهریه دانشجویان به این صورت است که در ابتدای نیمسال شهریه ثابت را به طور کامل پرداخت می کنند و شهریه متغیر را تا پایان نیمسال به صورت اقساط سه ماهه پرداخت می نمایند.
وی گفت: در شیوه دوم، صندوق رفاه دانشجویان هر سال بودجه ای را در اختیار دانشگاه پیام نور قرار می دهد که بر این اساس به دانشجویان مقطع کارشناسی در هر نیمسال سه میلیون ریال، مقطع کارشناسی ارشد 15 میلیون ریال و مقطع دکترا 25 میلیون ریال تسهیلات با دوره بازپرداخت 9 ماهه حتی پس از دانش آموخته شدن دانشجویان اختصاص می دهد.
نژادعلی افزود: شیوه سوم که امسال برای اولین بار اجرا می شود، دریافت تسهیلات با کارمزد 2 درصد از بانک انصار است که در هر نیمسال برای دانشجویان مقطع کارشناسی هشت میلیون و 500 هزار ریال، مقطع کارشناسی ارشد 25 میلیون ریال و مقطع دکترا 75 میلیون ریال پرداخت می شود.
وی اظهار داشت: دانشجو در صورت دریافت تسهیلات از بانک انصار باید در طول نیمسال این مبلغ را به بانک پرداخت کند.
رئیس دانشگاه پیام نور خراسان رضوی گفت: این دانشگاه دارای هشت مرکز و 22 واحد دانشگاهی، 25 هزار دانشجو در مقاطع کارشناسی تا دکتراست و برای سال تحصیلی جاری تاکنون هفت هزار و 688 دانشجوی جدید در مقطع کارشناسی و 830 دانشجوی جدید در مقطع کارشناسی ارشد ثبت نام کرده اند.
وی افزود: تعداد رشته های مقطع کارشناسی در دانشگاه پیام نور خراسان رضوی 67 رشته، مقطع کارشناسی ارشد 40 رشته و مقطع دکترا 80 رشته است.
نژادعلی اظهار داشت: امسال رشته های اقتصاد در واحد پیام نور درود، مهندسی مدیریت پروژه در مرکز پیام نور مشهد، فقه و مبانی حقوق و روان شناسی در واحد پیام نور باخرز، اقتصاد در واحد پیام نور بجستان، مهندسی مدیریت پروژه در مرکز پیام نور تایباد، اقتصاد در مرکز پیام نور تربت جام و واحد پیام نور جوین ایجاد شده است.
وی گفت: همچنین در سال تحصیلی جدید به رغم اعلام حذف سه رشته علوم تربیتی، روان شناسی و کتابداری از سوی سازمان سنجش آموزش کشور، این رشته ها دوباره در مرکز دانشگاه پیام نور مشهد ایجاد شد.
7489 / 6053
انتهای پیام

نظر شما