شناسهٔ خبر: 28278459 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: جماران | لینک خبر

جوانان به دنبال پشت میزنشینی هستند

به گزارش ایرنا مهدی ابراهیمی روز یکشنبه در آیین آغاز سال تحصیلی جدید افزود: هرچند حرکت‌های خوبی در آموزش و پرورش شروع شده اما تاکنون پویایی لازم را نداشته و

صاحب‌خبر - به گزارش ایرنا مهدی ابراهیمی روز یکشنبه در آیین آغاز سال تحصیلی جدید افزود: هرچند حرکت‌های خوبی در آموزش و پرورش شروع شده اما تاکنون پویایی لازم را نداشته و اینکه هنوز با وجود استعدادهای فراوان و متنوع، دانش آموزان و اولیا، رشته‌های پزشکی و مهندسی را بهترین رشته‌ها می دانند اشکال از آموزش و پرورش است که نتوانسته با استعدادیابی، دانش آموز را به رشته مورد علاقه خود براساس استعدادی که دارد، سوق دهد.
وی بیان کرد: هیچ رشته‌ای بر رشته دیگر ارجحیت ندارد و این سیستم معیوب آموزش و پرورش است که می بینیم علاقمند به هنر به رشته تجربی می‌رود و بعد هم سر از هنر درمی آورد، چرا نباید به عنوان رشته پایه همان هنر را بخواند و در واقع آموزش و پرورش نتوانسته است این فرهنگ را بین دانش آموزان ایجاد کند که رشته پزشکی و مهندسی بهترین رشته‌ها نیست.
فرماندار فردوس رفع کمبودها و مشکلات را نیازمند مدیریت صحیح و جهادی دانست و ادامه داد: کلید آموزش و پرورش در دست آموزش و پرورش نیست و دیگران تصمیم گیرنده هستند و فقط سیبل آموزش و پرورش است که همه انتقادها از سوی اولیا به سمت آموزش و پرورش نشانه می رود.
وی گفت: مادامی که اولیا حاضر باشند برای فرزندشان مبالغ زیادی را در فلان موسسه آموزشی نقدی پرداخت کنند و حاضر نباشند 50 هزار تومان به مدرسه فرزند خود پرداخت کنند، همین مشکلات را شاهد خواهیم بود.
امام جمعه فردوس نیز در این آیین با اشاره به فرهنگ بالای مردم فردوس گفت: مملکت ما کشور علم و ایثار و شهادت است.
حجت الاسلام محمدرضا بابایی با استناد به فرمایشی از امام علی (ع)، بی بصیرتی و نادانی را به مراتب خطرناک تر و غیرقابل تحمل تر از کور بودن دانست و گفت: باید تلاش کنیم استعدادهای نهفته و بالقوه دانش آموزان شکوفا شود و شرایط را برای کسب مدارج عالی تحصیلی دانش آموزان مهیا کنیم.
مدیر آموزش و پرورش فردوس نیز گفت: سال تحصیلی جدید را با شعار مدرسه محوری، مهارت آموزی، توسعه و مشارکت در حالی آغاز می‌کنیم که سال گذشته، رشد و توسعه خوبی را در مقاطع مختلف تحصیلی و 80 رتبه زیر 1000 را در کنکور سراسری شاهد بودیم.
علیرضا خداخواه افزود: امسال در فردوس 900 کلاس اولی و 9 هزار دانش آموز راهی کلاس‌های درس می شوند و موفقیت‌های بیشتری را از دانش آموزان در عرصه‌های علمی و فرهنگی و شرکت کنندگان در جشنواره خوارزمی و جابربن حیان در سال تحصیلی جدید توقع داریم همچنان که سال گذشته نیز شاهد رشد 100 و 300 درصدی در برخی از این جشنواره‌ها بودیم.
همزمان با آغاز سال تحصیلی جدید زنگ مهر و مقاومت به نمایندگی از سایر مدارس شهرستان با حضور جمعی از مسئولان در دبیرستان نمونه حضرت فاطمه (س) فردوس نواخته شد.
9865*3028
انتهای پیام

نظر شما