شناسهٔ خبر: 28277903 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: هنگام | لینک خبر

عاشق زن ۵۰ ساله ام هستم ولی او با همه خوش برخورد است جز من!

عاشق زن ۵۰ ساله ام هستم ولی او با همه خوش برخورد است جز من!

صاحب‌خبر -
سایت خبری تحلیلی هنگام    Hengamnews.com:
مردی هستم با ۵۱ سال سن که ۳۰ سال پیش با عشق ازدواج کردم. تقریبا دو سال است که بهانه گیری های مختلف زنم که یک سال از من کوچک تر است، زندگی را به کام من و بچه ها تلخ کرده. خلاصه کنم که با همه چنان برخورد خوشی دارد که نگو.

مثلا حتی با مخاطبان تلفنی اش بگو و بخند می کند اما متاسفانه به محض رو به رو شدن با من در آن واحد اخلاقش ۱۸۰ درجه عوض می شود. به تازگی بی احترامی می کند و حرف زشت هم می زند. التماسش می کنم، گریه می کنم که درست شود اما او روز به روز از من بیشتر متنفر می شود و من برعکس، روز به روز بیش تر عاشقش می شوم.

مشاور در پاسخ نوشت:

بر اساس چند علتی که در ادامه مطرح می شود و وقوع این احتمال ها قوی تر از بقیه احتمالات است، ممکن است همسر شما چنین رفتارهایی را پیشه کرده باشد و به تبع آن راهبردهای درمانی هم راستا با آن نیز طرح شده است. بنابراین توجه شما را به خواندن ادامه این مطلب جلب می کنم.

شاید رفتارهای شما مخرب رابطه تان است

یکی از دلایل بروز چنین رفتارهایی از سوی همسرتان، وقوع رفتار بسیار مخربی در رابطه از سوی شماست که می تواند عینی یا پنهان باشد. بدین معنا که مثلا رفتار خیانت شما به وی برای ایشان عیان شده ولی شما نمی دانید و به روی شما هم نمی آورد و خشم ناشی از آن در رفتارشان نمود پیدا کرده است. حتی ممکن است شما هیچ خیانتی نکردید ولی فردی اطلاعات اشتباه به همسرتان داده و نگرش وی به شما را به شدت تخریب و او را بی اعتماد کرده است. حالا باید جست و جو کنید ببینید از این دست رفتارهای مخرب رابطه از منظر خانم ها، آیا در دو تا سه سال گذشته داشته اید یا خیر؟ برای مثال، دعوا و جر و بحث و گفتن عباراتی که به شدت وی را تحقیر کرده اید یا مبین بی علاقگی به وی بوده، مثلا «من فقط به خاطر بچه ها دارم تو رو تحمل می کنم»، یا کتک کاری و قهر کردن شدید و آتشین یا حتی مثلا بخشی از اموال خود را بدون مشورت با همسرتان به نام دختر یا پسرتان کرده باشید، داشته اید یا خیر. در مجموع برای کشف علل این چنینی، همسر شما نیاز جدی به مشاوره تخصصی دارند. البته اگر خودتان به علت خاصی رسیدید هم می توانید به مشاور و روان شناس خانواده مراجعه کنید تا نحوه ترمیم رابطه را به شما آموزش دهد چراکه بسته به علت، راهبرد درمانی متفاوت خواهد بود.

شاید همسرتان بیماری روان شناختی دارد

وجود یا شکل گیری بیماری روان شناختی به خصوص در حوزه اختلالات اضطرابی و خلقی نیز می تواند یکی از علل احتمالی باشد. البته به دلیل وجود روابط نسبتا خوب همسرتان با دیگران که در پیامک تان به آن اشاره کرده اید، این امر بعید است ولی باز هم نیاز به مصاحبه بالینی دارند که در صورت تایید، دارودرمانی و روان درمانی چاره کار خواهد بود. در ضمن و با توجه به این که شرح حال کاملی از شما نداریم، برخی رخدادهای زیر نیز می تواند باعث تغییر خلق همسر تان شده باشد. طلاق فرزند یا نزدیکان درجه یک، از دست دادن فرزند یا یکی از نزدیکان درجه یک که در مجموع روش درمان، همان مراجعه حضوری به مشاور بالینی است.

از یک گفت و گوی موثر کمک بگیرید

اگر این تغییر منش در همسر شما فقط از دو سال قبل طبق ادعای خودتان شروع شده و قبلا هیچ مشکلی نداشتید که به نظر بنده بعید است، وجود اختلافات زناشویی جدی بین شما می تواند یکی دیگر از علل باشد. فرض بنده این است که احتمالا شما از سال ها قبل آشفتگی هایی در رابطه خود داشته اید اما در دو سال گذشته به دلایل مختلف عیان تر و قدری خشن تر خود را نشان داده است و همسرتان نیز در این امر مصمم تر ابراز وجود می کند در صورتی که این همان آتش زیر خاکستر سال ها پیش است. بنابراین قبل از هر چیزی باید رفتارهای خودتان و اتفاقات چند سال اخیر را بارها و بارها تحلیل کنید تا به جمع بندی برسید. در این مسیر می توانید از همسرتان هم در یک موقعیت مناسب که حال هر دو نفرتان خوب باشد، کمک بگیرید و با او یک گفت و گوی موثر داشته باشید.

با این حال و برای درمان این امر با توجه به سن و سال شما و توضیحاتی که در پیامک تان داده اید، جلسات متعدد خانواده درمانی نزد روان شناس خانواده ضروری به نظر می رسد.

نظر شما