شناسهٔ خبر: 28277359 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: قدس آنلاین | لینک خبر

مدیر کل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی خبر داد

دستگیری ۲۷ شکارچی متخلف در خراسان رضوی

مدیر کل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی گفت: هفته پایانی شهریور ۲۷ شکارچی متخلف توسط یگان حفاظت محیط زیست استان دستگیر شدند.

صاحب‌خبر -

به گزارش قدس آنلاین، تورج همتی در جمع خبرنگاران اظهار کرد: مامورین یگان حفاظت محیط زیست استان با گشت های شبانه روزی و مستمر در آخرین هفته شهریور ماه که مصادف با ایام تاسوعا و عاشورای حسینی بود ۲۷ نفر شکارچی و صیاد حرفه ای را دستگیر کردند.

وی افزود: ۱۷ نفر شکارچی متخلف دیگر که تعدادی از این از افراد شکارچی حرفه ای و سابقه دار استان بودند با هوشیاری مامورین یگان در دام قانون افتاده و از آنها تعداد ۱۲ قبضه سلاح شکاری، لاشه ۸ راس قوچ وحشی، یک راس آهو، ۲ رأس خرگوش و یک راس گراز  کشف شد.

مدیر کل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی ادامه داد:  از این تعداد ۱۰ صیاد حرفه ای از استان های جنوبی جهت صید پرندگان شکاری با ارزش به این استان آمده بودند که با اقدام به موقع مامورین یگان حفاظت  در ۵ گروه  درسطح  استان دستگیر و روانه بازداشتگاه شدند.

وی گفت: یک بهله پرنده شکاری با ارزش بالابان، ۲ بهله دلیجه ونیز ۱۲ قطعه قمری، ۵ قطعه گنجشک و ۵ قطعه کبوتر که به عنوان طعمه استفاده می شد از دستگیر شدگان کشف و ضبط شد.

همتی تصریح کرد: همچنین ابزار و ادوات شکار و صید همچون۱۰ عدد کوخط  و ۲۰ عدد شپچه (نوعی دام) به همراه تعدادی تور پرنده گیری از متهمان کشف شد که تمامی ادوات مکشوفه معدوم  و باند این متخلفین متلاشی شد.

مدیر کل حفاظت محیط زیست خرسان رضوی اضافه کرد: در یک اقدام غافل گیر کننده یک صیاد حرفه ای که ۳۵۰ قطعه انواع پرنده وحشی صید کرده بود نیز دستگیر و پس از تشکیل پرونده متخلف به مراجع قضایی معرفی گردید.

وی گفت: ضمن تشکیل پرونده برای متخلفین و هدایت به مراجع قضایی ضرر و زیان وارده به محیط زیست از طرف این شکارچیان حدود دو میلیارد ریال  بوده که متخلفین باید به حساب دولت واریز کنند.

انتهای پیام/

نظر شما