شناسهٔ خبر: 28277217 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه همشهری | لینک خبر

استارت دوباره از مشهد

سرخپوشان تبریزی بدون سرمربی ولزی، دیدار سختی را با پدیده مشهد پیش رو دارند

صاحب‌خبر -

جهانبخش احمدیان|‌ تبریز – خبرنگار :


رقابت‌های لیگ برتر فوتبال کشور به ایستگاه هفتم خود رسید. تراکتورسازی تبریز این هفته میهمان پدیده مشهد خواهد بود. پدیده‌ای که با سرمربیگری «یحیی گل‌محمدی» روزهای خوبی را سپری می‌کند و خود را در قامت یک مدعی تمام‌عیار معرفی کرده است. تراکتور، امروز در حالی به مصاف صدرنشین فعلی لیگ برتر خواهد رفت که حواشی پیرامون این تیم از جمله استعفا یا عزل سرمربی ولزی آن در هفته گذشته، دل‌نگرانی‌هایی میان پرشورهای تراکتور به وجود آورده است. پدیده مشهد با 15 امتیاز بر صدر جدول مسابقات تکیه زده است و تراکتورسازی با 9 امتیاز در رده ششم قرار دارد.

مصاف سرخپوشان تبریزی بدون حضور توشاک پس از حذف از گردونه رقابت‌های جام حذفی، دیداری حساس در این تیم در مشهد رقم خواهد زد. تراکتورسازان برای بازگشت به آرامش به 3 امتیاز این دیدار سخت نیاز دارند. این دیدار امروز از ساعت 19 در ورزشگاه امام رضا(ع) مشهد برگزار می‌شود. 


طلسمی که شکست 

پدیده مشهد از زمان حضور خود در لیگ برتر فوتبال کشور حریفی سخت برای تراکتورسازان تبریزی بوده است. امتیاز گرفتن از این تیم در تبریز و در مشهد برای سرخ‌های آذربایجان شرقی تا پیش از حضور «ارطغرول ساغلام» مربی ترک‌تبار فصل گذشته سرخپوشان میسر نبود. بازی‌های رودرروی پدیده با نماینده فوتبال تبریز در لیگ برتر، مساوی یا به نفع پدیده تمام می‌شد تا در بازی برگشت فصل شانزدهم لیگ برتر ساغلام و شاگردانش توانستند طلسم برد را در خانه میزبان بشکنند و با نتیجه 3 بر صفر از سد حریف گذشتند. 2 تیم تاکنون 9 بار در لیگ برتر به مصاف هم رفته‌اند که سهم پدیده 6 برد و سهم تراکتور 2 برد بوده و یک بازی هم به تساوی کشیده 
شده است. 


چهره ویژه بازی تراکتور- پدیده

تقابل یحیی گل‌محمدی و تیم سابقش پس از گذشت یک سال می‌تواند در نوع خود جالب باشد. گل‌محمدی فصل گذشته روی نیمکت تراکتورسازی نشست که این تیم با بسته بودن پنجره نقل و انتقالات محروم از جذب بازیکن بود. این کار ریسک بزرگی در طول دوران مربیگری یحیی به شمار می‌رفت. وی با بهره‌گیری از جوانان تراکتور تیم خوبی راهی مسابقات کرد که بازی تماشاگرپسند آنها، دل هواداران تیم را به دست آورد. اما نیم‌فصل دوم سرآغاز حواشی تراکتور با گل‌محمدی بود. اختصاص سهمیه‌های جذب بازیکن به سربازان و بازی دادن آنها بدون هماهنگی، حذف ساده و زودهنگام از جام حذفی مقابل تیم بحران‌زده استقلال خوزستان، کار یحیی را سخت کرده و بالاجبار جای خود را به ارطغرول ساغلام ترکیه‌ای داد. 


مغلوب جام حذفی به دنبال جبران 

سرخپوشان تبریز در حالی به مصاف پدیده می‌روند که هفته گذشته بازی جام حذفی را برابر صنعت نفت آبادان واگذار کردند. 
همین نتیجه ضعیف و اشتباهات مکرر جان توشاک موجب شد تا عذر این سرمربی ولزی خواسته شود و به بهانه استعفا راهی دیار خویش شود. در آن سوی میدان، پدیده که موفق شد ذوب‌آهن اصفهان را مغلوب و به مرحله یک‌هشتم نهایی صعود کند، با روحیه بهتر بازیکنانش مقابل تراکتورسازی قرار می‌گیرد.

بسیاری از کارشناسان مقصر اصلی باخت تراکتور مقابل صنعت نفت آبادان را سرمربی تیم، جان توشاک می‌دانند که با تعویض‌های بی‌مورد، تیم را به قهقرا برد. 2 ملی‌پوش تراکتورسازی پس از اردوی تیم‌ملی در حالی به ترکیب این تیم اضافه شدند که استراحت و ریکاوری نداشتند، اما به عنوان یار تعویضی در نیمه دوم به میدان آمدند که عملا هیچ کاری از پیش نبردند و به دلیل خستگی بیش از حد موجب پسرفت بازی روان تراکتور شدند. علاوه بر این مدافعان وسط تراکتور در بازی جام حذفی اشتباهات تأثیرگذار زیادی داشتند و با جایگیری نامناسب، فرصت سرزنی را به مهاجمان حریف دادند تا تراکتور بازی 3 بر یک برده را در دقایق پایانی با تساوی عوض کند و فرصت حضور در مرحله یک‌هشتم نهایی جام حذفی را در وقت اضافه با شکست در ضربات پنالتی از دست بدهد. 


فرصت ویژه برای تقوی 

«محمد تقوی» بعد از رفتن جان توشاک به طور موقت هدایت تیم تراکتورسازی تبریز را به دست گرفته است. تقوی در گام نخست باید تیمش را در خانه تیم پدیده به میدان بفرستد؛ تیمی که صدر جدول را در اختیار دارد و در جام حذفی هم با حذف ذوب‌آهن دست به کار بزرگی زده است. شکست پدیده در مشهد موقعیت خوبی برای تقوی فراهم خواهد کرد که نیمکت فنی این تیم را به عنوان سرمربی در اختیار بگیرد، اما مشروط به این‌که از این آزمون سخت عبور کند.

 هر چند پیروز نشدن در این دیدار موجب نمی‌شود این مربی چیز زیادی از دست بدهد و به همان جایگاه قبلی خود که مربیگری است برمی‌‌گردد.


ترکیب همیشگی تراکتور با تغییرات جزئی

بازیکنان تراکتورسازی برای اعاده حیثیت و جبران باخت در جام حذفی فوتبال کشور، پای در میدان پدیده خواهند گذاشت تا حداقل با کسب امتیاز این بازی، هواداران تراکتور را امیدوار سازند. «محمد تقوی» مربی فعلی تراکتور برای بازی امروز تراکتور را با همان ترکیب بازی‌های سابق به میدان خواهد فرستاد. البته با توجه به حضور 2 مدافع جدید، به احتمال زیاد تغییرات جزئی در خط دفاع خواهیم داشت. «احسان حاج‌صفی» و «ایمان سلیمی» 2 مدافع جدید تراکتور به ترکیب فعلی اضافه خواهند شد تا «رضا شربتی» و «محمدرضا مهدیزاده» را روانه نیمکت کنند. فروزان، طیبی، سلیمی، حاج‌صفی، عبدالله‌زاده، شجاعی، اسماعیلی‌فر، دژاگه، نقی‌زاده، لی اروین و آنتونی استوکس احتمالا ترکیب تراکتور برای بازی با پدیده را تشکیل 
خواهند داد.

نظر شما