شناسهٔ خبر: 28277199 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

آتش سوزی دانشگاه کرت یونان خسارات فراوانی برجای گذاشت

آتن - ایرنا - آتش سوزی مهیب روز یکشنبه در دانشگاه جزیره کرت واقع در شرق یونان خسارات فراوانی به تاسیسات این دانشگاه وارد آورد.

صاحب‌خبر -

به گزارش روز یکشنبه ایرنا از رسانه های یونان، روز یکشنبه به دلایلی که هنوز علت آن مشخص نشده دانشگاه کرت یونان دچار آتش سوزی شد و بخش زیادی از این دانشگاه طمعه حریق گردید و خسارات فراوانی به تاسیسات و خوابگاه آن وارد آمد.
بر اساس گزارش رسانه های خبری یونان، این آتش سوزی در نزدیکی خواب دانشجویان و در نزدیکی آزمایشگاههای این دانشگاه رخ داد که حاوی مواد شیمیایی فراوانی هستند و به همین دلیل مهار و خاموش کردن آتش کاری آسانی نیست.
نیروهای آتش نشانی به همراه 25 خودروی آتش نشانی، تعداد 50 نفر آتشنشان،نیروهای دواطلب و کارکنان دانشگاه برای مهار و خاموش کردن این آتش سوزی در حال تلاش می باشند ولی تاکنون قادر به مهار آن نشده اند.
براساس گزارش مسئولان امنیتی و محلی این جزیره کلیه خوابگاه های این دانشگاه بلافاصله تخلیه گردیده و دانشجویان به محل امنی انتقال داده شدند.
در همین حال شدت آتش سوزی و دود غلیظ حاصل از آن به حدی است که تنفس در چند کیلومتری این دانشگاه برای شهروندان مشکلات جدی تنفسی ایجاد کرده است.
به دستور وزارت آموزش و امور مذهب یونان مدارس ابتدایی و راهنمایی در این جزیره به مدت 2 روز یعنی دوشنبه و سه شنبه به علت وجود دود غلیظ در محیط ، تعطیل می باشد.
اروپام**462**1590

نظر شما