شناسهٔ خبر: 28277124 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: قدس آنلاین | لینک خبر

مدیرعامل تاکسیرانی مشهد درگفت و گو با قدس آنلاین:

کمبود تاکسی در شهر تاهفته آینده ادامه دارد/حداقل ۱۲۰۰ تاکسی سرویس مدرسه شده اند

در پی ابراز نارضایتی شهروندان مشهدی از کمبود تاکسی طی دیروز و امروز در سطح شهر، سید مهدی علوی مقدم مدیر عامل سازمان تاکسیرانی گفت که این مشکل تا هفته آینده درمشهد ادامه خواهدداشت.

صاحب‌خبر -

قدس آنلاین- تکتم بهاردوست: در پی ابراز نارضایتی همشهریان مشهدی از کمبود تاکسی طی دیروز و امروز در سطح شهر، سید مهدی علوی مقدم مدیر عامل سازمان تاکسیرانی درباره دلایل بروز این مشکل درگفت وگو با خبرنگار قدس آنلاین گفت: هر ساله هفته اول بازگشایی مدارس از آنجایی که بخشی از سرویس مدارس دانش آموزان قطعی نشده و دانش آموزان و معلمان هنوز جابه جایی هایی رادارند و برخی از خانواده ها هم از تاکسی استفاده می کنند، حجم تقاضا برای ناوگان حمل و نقل عمومی از جمله تاکسی زیاد است که امیدواریم با قطعی شدن سرویس مدارس بخش زیادی از این تقاضا ها از بین رفته و شاهد حضور تاکسیها درسطح شهر باشیم.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه پیش بینی این مشکل را کرده بودیم، تاکسیرانی به همه شبکه های بی سیم ابلاغ کرد که در این هفته باید به صورت آماده باش انجام وظیفه کنند و حتی همه مرخصی های تاکسی های مشهد  هم لغو شده است و از همه  خواسته شده که در شبکه حضور حداکثری داشته باشند. ازسوی دیگر به مدیریت حدود ۱۴۰ خط در سطح شهر اعلام شده که حضورتاکسی ها در ابتدای صبح بیشتر باشد تا مشکلی متوجه شهروندان نشود.

مدیر عامل سازمان تاکسیرانی افزود: با این همه با قطعی شدن سرویس مدارس و گذشت یک هفته از شروع سال تحصیلی پیش بینی می کنیم که حمل و نقل عمومی به حالت عادی برگردد و تاکسیها درسطح شهر هم حضور داشته باشند.

وی در پاسخ به این سئوال که چه مقدار از ناوگان تاکسیرانی به سرویس مدارس اختصاص دارد گفت: هر چند تا صدور مجوزهای سرویس مدارس نمی شود  با قطعیت درباره تعداد تاکسیها پاسخ داد ولی من فکر می کنم از ۸ هزار خودروی سرویس مدارس، حدود ۱۵ درصد تاکسی باشند که به ۱۲۰۰ دستگاه میرسد.

نظر شما