شناسهٔ خبر: 28276961 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: میزان | لینک خبر

معاون اجتماعی و فرهنگ ترافیک خبر داد

آمادگی کامل پلیس راهور برای فصل بازگشایی مدارس

خبرگزاری میزان- معاون اجتماعی و فرهنگ ترافیک از آمادگی کامل پلیس راهور برای فصل بازگشایی مدارس خبرداد.

صاحب‌خبر -

آمادگی کامل پلیس راهور برای فصل بازگشایی مدارس

به گزارش گروه جامعه خبرگزاری میزان سرهنگ مسعود جبارزاده  اعلام کرد: پلیس راهنمایی و رانندگی با تمام توان محدوده مدارس تهران را تحت پوشش دارد. پلیس راهنمایی و رانندگی تا ۱۵ مهر در آماده‌باش کامل است و در محور‌های منتهی به مدارس حضور داشته و در صورت نیاز، دانش‌آموزان را از محل پیاده شدن از سرویس تا درِ مدرسه همراهی می‌کند.

جبارزاده به والدین دانش‌آموزان توصیه کرد: حتی‌المقدور از حمل و نقل عمومی استفاده کنند و در صورتی که قصد استفاده از سرویس مدارس را دارند، حتماً از سرویسی استفاده کنند که مجوز داشته و بر آن خودرو برچسب سرویس مدرسه نصب شده باشد. اگر خانواده‌ها قصد استفاده از خودروی شخصی دارند، زمان سفر خود را مدیریت نموده و از شتاب پرهیز کنند. همچنین بستن کمربند ایمنی برای تمامی سرنشینان خودرو الزامی است. راننده‌های خودرو از توقف در معابر منتهی به مدرسه حتی برای لحظاتی پرهیز کنند، زیرا این کار باعث اختلال در رفت‌وآمد می‌شود و جریان ترافیک را متأثر می‌کند.

وی با اشاره به اینکه در سال جاری مقرر شده که در مدارس از پلیس مدرسه استفاده شود، در این رابطه اظهار کرد: پلیس مدرسه به دانش‌آموز یا فردی گفته می‌شود که پس از احراز صلاحیت و کسب آموزش‌ها و مهارت‌های لازم، وظیفه هدایت و راهنمایی دانش‌آموزان در رفت و آمد و همچنین تشویق آن‌ها به احترام به قانون و رعایت مقررات و حفظ نظم و انضباط را به‌عهده می‌گیرد. محدوده فعالیت پلیس مدرسه در تقاطع‌ها و معابر اطراف آموزشگاه‌ها و در عبور از عرض معابری است که دانش‌آموزان به‌صورت دسته جمعی برای گردش‌های علمی و نظایر آن حضور پیدا می‌کنند. امیدواریم که مسئولان مدارس در این زمینه با پلیس همکاری مورد نیاز را داشته باشند و با هماهنگی‌های لازم در سال جاری شاهد شکوفایی و تقویت پلیس مدرسه باشیم.

انتهای پیام/

نظر شما