شناسهٔ خبر: 28276867 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه جهان‌اقتصاد | لینک خبر

سخنان مسئولان در مجامع بین‌المللی تبیین‌کننده مواضع‌ انقلابی جمهوری اسلامی است

صاحب‌خبر -

خبرگزاری ایکنا نوشت: منصور حقیقت‌پور، مشاور رئیس مجلس شورای اسلامی، درباره اهمیت و ضرورت حضور رئیس‌جمهور در مجمع عمومی امسال سازمان ملل متحد با وجود برخی تحلیل‌ها در خصوص ارجحیت عدم حضور رئیس‌جمهور در اجلاس امسال به خاطر برخی توطئه‌ها و برنامه‌های آمریکایی‌ها گفت: قطعا جمهوری اسلامی ایران باید در این گونه مجالس و مجامع بین‌المللی شرکت کند و نباید خودمان را به دست خودمان، در سطح جهانی منزوی کنیم.

حضور مسئولان در اجلاس سازمان ملل بهره بردن از یک فرصت بین‌المللی است

وی ادامه داد: اجلاس مجمع عمومی سازمان ملل یک فرصت جهانی و بین‌المللی است و اغلب رؤسای کشورها و مقامات عالی‌رتبه در این اجلاس حضور می‌یابند و دنیا سخنان نماینده جمهوری اسلامی را می‌شنود و متوجه منطق و استدلال جمهوری اسلامی می‌شود و روی ان حساب می‌کند.

حقیقت‌پور تأکید کرد: در واقع سخنان مسئولان کشور در این نشست‌های بین‌المللی، تبیین مواضع‌ انقلابی جمهوری اسلامی است و لذا حضور فعالانه در این مجالس و مجامع یک ضرورت است.

رئیس‌جمهور در سخنان امسال بر نقش اقدامات قلدرمابانه ترامپ و بی‌خاصیت شدن سازمان ملل تأکید کند

مشاور رئیس‌ مجلس در خصوص مهمترین مسائلی که می‌تواند محور سخنان رئیس‌جمهور در اسن اجلاس قرار گیرد، گفت: به عقیده من رئیس‌جمهور در این اجلاس باید از مواضع و ارزش‌های جمهوری اسلامی و انقلاب اسلامی در دفاع از مظلومان فلسطین، یمن، افغانستان، لبنان، سوریه و عراق دفاع کنند.

وی افزود: اولویت دیگر این است که رئیس‌جمهور باید به طور ویژه سردمداری جمهوری اسلامی ایران در مبارزه با تروریسم در دنیا از یک سو و قربانی تروریسم بودن کشورمان را از سوی دیگر مطرح کنند و از این طریق چهره دروغین مدعی حقوق بشری آمریکا، انگلیس، فرانسه و …را افشا کنند و در این راستا می‌توانند به جنایت تروریستی اخیر در اهواز اشاره نمایند.

این کارشناس مسائل سیاسی عنوان کرد: نکته دیگری که لازم است آقای روحانی در این اجلاس مورد توجه قرار دهند اقدامات تکروانه، دیکتاتورگونه و قلدرمابانه ترامپ و دولتمردان آمریکایی در صحنه بین‌الملل است. رئیس‌جمهور باید بیان کنند که با بدعهدی‌ها و پیمان‌شکنی‌های امریکا در صحنه بین‌المللی دیگر نمی‌توان به معاهدات و کنوانسیون‌های بین‌المللی اعتماد کرد و دلخوش کرد.

حقیقت‌پور یادآور شد: در واقع رئیس‌جمهور باید بر بی‌خاصیت ساختن سازمان ملل و سازمان‌های بین‌المللی وابسته به این سازمان از طریق اقدامات ترامپ تأکید کند‌. زیرا وقتی دولتی اراده می‌کند معاهدات بین‌المللی و مصوبات شورای امنیت را زیر پا بگذارد و هر کاری دلش خواست انجام دهد در واقع آخرین میخ را بر تابوت سازمان ملل زده و فضا را برای تشییع جناره این سازمان فراهم ساخته است.

وی اضافه کرد: براین مبنا ضروری است رئیس‌جمهور دیدگاه‌های جمهوری اسلامی در خصوص حقوق بشر، برقراری صلح، خلع سلاح هسته‌ای و تسلیحات کشتار جمعی را مطرح کند و حمایت‌های مالی و تسلیحاتی آمریکا، عربستان، اسرائیل و … از گروه‌های تروریستی را در کنار ادعاهای دروغین آنها در خصوص حمایت از صلح و حقوق بشر پیش چشم جهانیان قرار دهند و از سوی دیگر پایبندی ایران بر تعهدات بین‌المللی از جمله برجام و راه‌حل‌های سیاسی و مردم‌سالارانه جمهوری اسلامی برای حل بحران در منطقه از جمله در سوریه را برای افکار عمومی جهان تشریح کنند.

نظر شما