شناسهٔ خبر: 28276420 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: دانشجو | لینک خبر

لبیک قبایل «الدریهمی» به ندای عبدالملک الحوثی

قبایل «الدریهمی» در استان «الحدیده» به ندای رهبر انصارالله مبنی بر پیوستن به جبهه ساحل غربی برای مقابله با تجاوز ائتلاف سعودی، لبیک گفتند.

صاحب‌خبر -
به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری دانشجو، در پی دعوت «عبدالملک الحوثی» رهبر انصارالله یمن در روز عاشورا از مردم کشورش برای پیوستن به جبهه ساحل غربی، قبایل منطقه «الدریهمی» در استان «الحدیدة»، اعلام بسیج عمومی برای مقابله با تجاوز سعودی - آمریکایی کردند.

به نوشته پایگاه خبری شبکه «المسیرة»، این قبایل طی همایشی با حضور شیوخ و ریش‌سفیدان و افراد بانفوذ الدریهمی، «همزمان با بزرگداشت چهارمین سالگرد انقلاب ۲۱ سپتامبر یمن و انقلاب امام حسین (ع)»، برای مقابله با اشغالگری آمریکایی - اسرائیلی و سعودی در کشورشان اعلام آمادگی کردند تا «ضمن حمایت مالی از جبهه‌های نبرد با متجاوزان در ساحل غربی، به این جبهه‌ها نیرو اعزام کنند و از دین و وطن خود دفاع کنند و خاک کشورشان را از لوث وجود متجاوزان و مزدورانشان پاک سازند».

این قبایل همچنین سکوت جامعه بین‌الملل و کشور‌های عربی در قبال جنایات هر روزه عربستان و آمریکا علیه ساکنان استان الحدیدة را که ده‌ها شهید و زخمی برجای می‌گذارد و به تخریب زیرساخت‌های این استان منجر می‌شود، محکوم کردند.

رهبر انصارالله یمن در سخنرانی روز عاشورا، از مردم یمن خواست برای مقابله با حملات ائتلاف سعودی-اماراتی در جبهه ساحل غربی از رزمنده‌ها و نیرو‌های ارتش و کمیته‌های مردمی یمن حمایت کرده و به آن‌ها ملحق شوند.

عملیات ائتلاف سعودی که از تاریخ چهارشنبه ۲۳ خرداد برای اشغال استان و بندر راهبردی الحدیده به رهبری امارات، آغاز شده، وارد فاز فرسایشی شده است و نیرو‌های ائتلاف سعودی در خارج از مرز‌های این استان زمین‌گیر شده‌اند، اما در عین حال، حملات و تهدید‌های ائتلاف سعودی علیه این استان همچنان ادامه دارد و وضعیت انسانی این استان بسیار بحرانی گزارش می‌شود.

نظر شما