شناسهٔ خبر: 28275990 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

فرمانده سپاه استان مرکزی: امروز باید از تهدیدات و تحریم‌ها فرصت بسازیم

R41371/P1357/S6,73/CT11

فرمانده سپاه روح الله استان مرکزی با بیان اینکه حربه امروز دشمن تغییر جای شهید و جلاد از طریق تحریف حقایق است گفت: امروز باید از تهدیدات و تحریم‌ها فرصت بسازیم.

صاحب‌خبر -

به‌گزارش خبرگزاری تسنیم از اراک، سردار محسن کریمی ظهر امروز در مراسم افتتاحیه نمایشگاه هفته دفاع مقدس با اشاره به حادثه تروریستی روز گذشته در اهواز  اظهار داشت: همه در برابر دفاع مقدس مسئولیت داریم و نمی‌توان به سادگی از آن عبور کرد و باید این قطعه از تاریح پرافتخار امت اسلامی را تببین کرد.

 وی افزود: حمله تروریستی روز گذشته که 25 شهید و بیش از 60 مصدوم در پی داشت، با خانوده‌های آنان و هموطنان ابراز همدردی می‌‌کنم، دشمن از سر ترس و شکست‌های مکرر تلاش دارد تا فضا را آلوده کند چرا که دشمن در مورد همه دستاوردهای انقلاب به ویژه دوران دفاع مقدس در حال کار است تا همه چیز را برعکس جلوه دهد، جای شهید و شیاد و جلاد در حال عوض شدن است و بسیاری از دست‌آوردهایی که سبب افتخار است در حال تحریف شدن است.

فرمانده سپاه روح‌الله استان مرکزی تصریح کرد: دو رخداد هم اکنون در جامعه وجود دارد، یکی نسلی است که در آتش بودند و در آن نقش داشتند و دیگری نسل جوانی است که گرفتار تاریخ‌نویسی و تحریف تاریخ است که سبب سخت شدن کار شده است زیرا نسلی که آن موقع بودند باید تببین کنند و نسل جوان هم باید هوشیار باشند که تاریخ تحریف شده به آنها ارائه نشود.

کریمی با اشاره به دوران 157 ساله دوران قاجار و پهلوی گفت: هشت حادثه مثل ترکمن چای و گلستان در دوران قاجار و دو حادثه مثل جدا شدن بحرین در دوران پهلوی اتفاق افتاد که در مجموع این 157 سال بیش از 3میلیون 611 کیلومترمربع از خاک کشور جدا شد که علاوه بر آن هجمه‌های فرهنگی و اسارت را هم در پی داشت.

وی بیان کرد: استعمار همچنان که بخشی از این کشور را تکه تکه کرد به سبب بی‌عرضگی مسئولان و سردمداران آن دوران شاهنشاهی در معرض هجه‌های فرهنگی قرار گرفت، این درحالی است که وقتی به دوران دفاع مقدس نگاه می‌کنیم می‌بینیم با اینکه تعداد روز‌های جنگ از تعداد روزهای جنگ‌های جهانی نخست و دوم بیشتر است و 36 کشور که در راس آن دو ابرقدرت شرق و غرب بود که با کمک‌های نقدی، انسانی، تکنولوژی و غیره به دشمن نه تنها یک وجب از خاک کشور جدا نشد بلکه دست‌آوردهای بسیاری را هم به دست آوردیم.

فرمانده سپاه روح‌الله استان مرکزی ادامه داد: جبهه یک دانشگاه بود، علوم پزشکی، مهندسی و عمران، صنایع نظامی و موشکی همه دستاوردهای دفاع مقدس بودند، در دوران دفاع مقدس کادر آب‎‌دیده‌ای را به دست‌آوردیم و اگر شهید و جانباز داشتیم نگذاشتیم هزیمت فرهنگی نصیب کشور و امت شود و با سرافرازی و افتخار از آن بیرون آمد، مهم‌ترین آن با دست خالی ابهت ابرقدرت‌ها را در هم شکست.

کریمی اضافه کرد: تاریخ به هم پیوسته است و این یک برگه زرینی در تاریخ این ملت بوده است هر کجا که افتخاری بوده با نیکی یاد شده است و هر کجا که هزیمت، اسارت و مشکلی بوده است با نفرت از آن یاد می‌کنیم.

وی تصریح کرد: مولفه‌های متعددی در پیروز نقش داشتند که مهم‌ترین آن توکل و اعتماد به خدا، رهبری، وحدت و حضور مردم بود که برگ زرینی است که نباید گذاشت به ویژه برای نسل جوان دست‌خوش تحریف شود باید به آن ببالیم و به آن افتخار کنیم.

فرمانده سپاه روح‌الله استان مرکزی با اشاره به دسیسه‌های دشمن برای تحریف تاریخ گفت: نسل جوان باید هوشیارتر باشند زیرا جنگ تمام نشده است و هم اکنون درگیر جنگ اقتصادی هستیم که راه بیرون رفت از آن همکاری با انگیزه‌هایی که در گذشته داشتیم، وحدت، پشتیبانی رهبر،  توکل به خدا و استفاده از مقدورات بسیار زیادی  که در کشور است.

کریمی بیان کرد: باید تلاش کنیم از تهدیدات و تحریمات فرصت بسازیم که اگر این مهم انجام شود سربلند از آن خارج می‌شویم، دشمن با عملیات روانی و تخریب افتخارات گذشته و دامن زدن به مشکلات هم اکنون سعی در گمراه کردن نسل جوان دارد و هیچ کس منکر مشکلات نیست.

وی اضافه کرد: عامل این مشکلات بعضی مسائل خارجی و همچنین داخلی، سومدیریت، بی‌تقوایی، کوتاهی، دست‌اندازی به بیت‌المال است، نباید تقصیر را گردن یک نفر انداخت زیرا همه در آن نقش داشته‌اند، هر کس که کار خود را بهتر انجام داد نتیجه‌ای را به دست آورد مثل نیروهای مسلح هر کجا هم که کوتاهی شده است دست‌مان خالی است.

فرمانده سپاه روح‌الله استان مرکزی ادامه داد: ناامیدی گناه بسیار بزرگی است ناامید نیستیم زیرا به عنایت پروردگار اعتماد داریم و حتما از مشکلات خارج می‌شویم.

انتهای پیام/ح

نظر شما