شناسهٔ خبر: 28275611 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه آفتاب یزد | لینک خبر

موج محکومیت حادثه تروریستی دیروز در شبکه‌های اجتماعی

اهواز قلب ایران است

صاحب‌خبر - آفتاب یزد – گروه شبکه: نیم روز تلخ و جانکاهی بود. اهواز به خاک و خون نشسته بود. صدای گلوله نامردها و فریاد کودکان و زنان و مردان بی گناه دل آسمان را می‌لرزاند. هرکس به گوشه‌ای فرار می‌کرد. سربازها کودکان را به آغوش می‌گرفتند تا آنها را از این شرایط مهلک نجات دهند. ترس و وحشت همنشین دختران و زنان شده بود و زمین غرق در خون عده‌ای بی‌گناه... نفرین و لعنت بهشان، به همان تروریست‌هایی که رحم و مروت را در وجودشان کشتند و به هیچ کس رحم نکردند حتی به کودکی که در دستان یک سرباز پر پر شد. چه غمی بالاتر از دیدن خون ریخته شده سربازان و هموطنان. شنبه به وقت 31 شهریور ماه در اهواز و در حین برگزاری مراسم رژه نیروهای مسلح ، گروهی تروریست، حاضرین را به گلوله بستند. متاسفانه در این حادثه تعدادی از هموطنانمان به شهادت رسیده و تعدادی دیگر زخمی شدند تا بار دیگر «ایران تسلیت» به هشتگی داغ در فضای مجازی تبدیل شود و مردم را عزادار این فاجعه عظیم کند.

حمله‌ای غیر قابل توجیه
در پی این رویداد واکنش‌های کاربران از جنس اعتراض، عصبانیت ، انزجار، همدردی و... غیره بود. آنچه که عصبانیت آنها را در پی داشت، سخنان سخنگوی گروه تروریستی «الاحواز» در یک شبکه ماهواره‌ای ضد انقلاب بود که تایید کرد که حمله تروریستی اهواز کار این گروه بوده است.
یکی از کاربران در این مورد نوشته است:« حمله به مراسم رژه اهواز، یک حمله تروریستی بود. «هیچ» دلیلی، در هیچ زمان، در هیچ کجا، نمی‌تواند انجام عملیات تروریستی را توجیه کند».
فرد دیگری نوشته است:« وقتی زن و بچه‌ها رو هدف گرفتن، اگه تروریستی نیست پس چیه؟»
یکی دیگر از کاربران گفته است:« هرگونه اقدام تروریستی و به خطر انداختن امنیت جانی و روانی شهروندان محکوم است.»
فرد دیگری عنوان داشته است:« دنیا به حدی از وقاحت رسیده که سخنگوی یک جریان تروریستی با رسانه در روز حادثه گفت‌وگو می‌کنه و مدعیان حقوق بشر در تروریست نامیدن حادثه شک دارند.»
دیگری نوشت: «اجازه ندهیم در تیتر اخبار و گزارشات‌شان اسم حمله تروریستی علیه کشورمان را به «حملات اهواز»، «حمله مسلحانه»، «تیراندازی»، «مبارزه مسلحانه» و «حادثه مرگبار» تغییر بدهند یا حتی واژه تروریسم را در گیومه بگذارند. اجازه ندهیم به تروریسم مشروعیت ببخشند.»

پایان تلخ در انتظار تروریست‌ها
عده دیگری از کاربران هم در پی این رخداد با کامنت‌هایشان اتحاد و یکصدا بودن ایرانیان را در برابر دشمنان به رخ کشیدند.
یکی از کاربران می‌نویسد:« گروه الاحوازیه در راه مبارزه برای تشکیل کشور احواز، مردم اهواز را به گلوله بست. خواب این کشور رو هم نخواهید دید. جدایی طلب و تجزیه طلب سرنوشت و پایان تلخی در انتظارش
خواهد بود.»
فرد دیگری نوشته است:« این زخم زدن شاید توی اهواز بوده باشه، اما دردش واسه‌ همه‌ ایرانه، واسه‌ همه‌ وطنه، وطن هیچ وقت مفهومی تکه تکه نبوده که بعضی دنبال تکه تکه کردنش هستن.»
دیگری گفت:« ایستادی به جنگ رو در رو خنجر از پشت میزند دشمن»
کاربران دیگر نوشته‌اند:« یادتون نره تمام این اتفاقات برای جدایی ماهاست. اهواز تکه‌ای از ایرانه، پس به جای اهواز تسلیت بیایید بگیم ایران تسلیت»،«با حملات تروریستی فقط این ملت را متحد می‌کنید، نه تجزیه‌ای در کار است و نه باج دادن به دیوانه‌ای مانند ترامپ»،«امنیت تنها امید مردمان ماست که دشمنان با هرنامی به دنبال از بین بردن آن هستند. اهواز در هشت سال جنگ تحمیلی آزمون خود را پس داده است»، «از کردستان تا خوزستان در برابر تروریست‌ها مقاومت خواهیم کرد. لباس مشکی عزاى سربازان ما، پرچم به هلاکت رساندن دشمنان خواهد شد»، «جای این زخم‌ها شاید برای ابد بر پیکر این خاک بماند، اما آنچه به یقین پایدار نخواهد ماند و وجود شومش به محوی خواهد گرایید، چهره کریه ترور و تروریسم است»،«تروریست و حمله خارجی چیزهایی هستند که باعث میشه ما کنار هر کسی که حاضر به دفاع از این خاک باشه بایستیم و اسلحه دست بگیریم»، «خوزستان مظهر شرافت است،خاکش قدسی است، فرزندان ملت ایران برای وجب به وجب این خاک در خون خود غلتیده‌اند، از ذره ذره این خاک نمی‌گذریم»،« حمله تروریستی در اهواز فقط نیروهای مسلح را هدف نگرفت بلکه قلب ملت ایران را هدف قرار داده است، مسببین این اقدام هولناک باید به شدت مجازات شوند.»

لعنت به این همه کینه و خشم
در این میان بسیاری از کاربران و هنرمندان ضمن عرض تسلیت به خانواده‌های جانباختگان این حادثه تروریستی، به ابراز همدردی با مردم اهواز پرداخته‌اند.
رضا رشیدپور مجری برنامه حالا خورشید در اینستاگرامش نوشت:« و کارون اشک چشم مادری خسته که تا اهواز رفت قصر شیرین، جان مجنون، آتش و خون، سرباز رفت»
حمید فرخ نژاد بازیگر کشورمان نیز نوشت:« تروریسم در هر شکل و در هر لباسی محکوم است . پاینده باد ایران»
مهدی یراحی خواننده کشورمان هم نوشت:« هنوزم زیر بارون گلولس ... دارم از غربت اهواز مى‌گم»
همچنین کامبیز دیرباز واکنش تندتری نشان داد و نوشت:« تف به شرف نداشته‌تون. این بچه باید فردا می‌رفت مدرسه!!! ای خدا...! »
فاطمه شاه‌حسینی مجری تلویزیون هم در پست اخیر خود نوشت: « لعنت به این همه عناد و کینه و خشم. کسی که جان مردم را به خاک و خون می‌کشد شرف ندارد.ایرانی‌ها هرگز کسانی را که فرزندانش را به خاک و خون می‌کشند، فراموش نمی‌کنند.»

داستان دو کلمه‌ای «ایران تسلیت»
یکی از کاربران در این مورد نوشته است:«خیلی از روضه‌های این ده شب برایم تصویر شد... مردی با کودک خونین در آغوش، ترس دختران و جوان رزمنده غرق در خون»
دیگری نوشت:« داستان دوکلمه‌ای تکراری و تلخ ایران تسلیت»
یکی دیگر از کاربران گفته است:«اهواز قلب ایران است. بغض کرده‌ام برای تمام کسانی که امروز بیگناه رفتند. همه از همین مردمند،مثل من و تو.
از همه بیشتر برای آن کودک ۴ ساله و بیشتر برای پدر و مادرش»
فردی نیز گفت:«مردم نازنین اهواز ، پدران و مادران داغ دیده، ما رو تو غمتون شریک بدونید...»
کاربران دیگر نوشته‌اند:«آسوده بخواب سربازوطن، که سرنوشت تا ابد برایت مرخصی رد کرده ...»،« مردم اهواز ما رو در غم خودتون شریک بدونید»، «شهریور طاقت نیاورد و در آخرین روز، فاجعه‌ای وحشتناک را رقم زد»، « ای مردم نجیب اهواز همه ایران باتوهمدلند»،«شهادت هموطن‌هایمان در اهواز قلب همه را به درد آورد. از اعماق دل برای شهادت بچه بی‌گناه و جانباز عزیز اندوه ناکیم»،«امیدوارم دیگه شاهد چنین اتفاقاتی در کشورمون نباشیم. این مردم شریف در زمان جنگ آزمون خوبی دادند که در سالروز شروع جنگ هم قربانی حمله تروریستی شوند»،«ایران تسلیت»

نظر شما