شناسهٔ خبر: 28275554 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه آفتاب یزد | لینک خبر

حادثه تروریستی روز گذشته در اهواز، ایران را متاثر کرد اما...

ما محکم ایستاده‌ایم

صاحب‌خبر - آفتاب یزد- گروه سیاسی: هنوز رخت سیاه را از تن درنیاورده، رخت سیاه دیگری باید پوشید و فغان کرد و مویه سر داد. در حالیکه همچنان داغ حادثه منا در سال 94 و حمله تروریستی به مجلس و حرم امام خمینی (ره) در سال گذشته برای ایرانی‌ها تازه است، دیروز یکبار دیگر هموطنان‌مان داغدار شدند. خبر حمله تروریستی به نیروهای مسلح در اهواز و شهادت جمعی از هموطنان و یک کودک 4 ساله و نیز جراحت تعدادی دیگر از مردان و زنان غیر نظامی‌
و بیگناه شوک هولناکی به مردم ایران وارد کرد
و آنها را یک بار دیگر در غم فرو برد. عاملان حمله هم سکوت نکردند و بلافاصله با بی رحمی‌خفت باری
مسئولیت حمله تروریستی صبح دیروز اهواز را برعهده گرفته و آن را در بوق و کرنا کردند. از این رو، یعقوب حر التسطری سخنگوی جریان تروریستی الاحوازیه از مسئولیت حمله تروریستی اهواز توسط این جریان خبر داد و در گفت‌وگو با شبکه تلویزیونی ماهواره‌ای ضدانقلاب حمله تروریستی صبح دیروز را با جملاتی نفرت انگیز متقبل شد.

> بازهم مردان و زنان بیگناه
همین خردادماه سال 96 بود که حملات تروریستی داعش به ساختمان مجلس شورای اسلامی‌و حرم امام خمینی (ره) چندین شهید و زخمی‌بر جای گذاشت؛ غمی‌که پس از حادثه منا همچنان تازه است. اکنون بازهم پس از یکسال ماجرا به شکل دیگری تکرار شد. این بار نیز مردان، زنان و کودکان بیگناه مورد هدف شوم یک حمله تروریستی قرار گرفتند. اینجاست که با تکرار
هر باره این مصیبت ها و تازه شدن داغ ایرانی ها،
حال و روز مردم بیگناه سوریه را به خوبی می‌توان درک کرد. آنها هم بارها قربانی اهداف شوم تروریست ها و مخالفان شان در خاورمیانه بزرگ و قلدران تاریخ بشریت شده‌اند.

> قصه از این قرار است...
قصه پر غصه امروز ما از این قرار است: دیروز شنبه 31 شهریورماه سال 1397 خبرها حکایت از یک واقعه تلخ، خشونت بار و رقت انگیز در شهر اهواز واقع در استان خوزستان ایران داشت. بر اساس این گزارش و به نقل از ایلنا، صبح دیروز، عده‌ای تکفیری که به دنبال حمله به رژه نیروهای مسلح در اهواز بودند، مردم بیگناه و غیر نظامی‌را مورد هدف گلوله هایشان قرار دادند. پس از آغاز مراسم رژه نیروهای مسلح دو نفر از پارک شهید سبحانی اهواز که پشت استیج رژه قرار داشت با به رگبار بستن مردم، قصد حمله به جایگاه رژه را داشتند. در همین حین نیروهای مسلح مستقر در محل رژه از مردم خواستند که به گوشه ای
امن پناه ببرند و سپس خود با افراد مسلح درگیر شدند. شهروندان حاضر در محل رژه ابتدا گمان می‌کردند که تیراندازی سهوی بوده اما با زخمی‌شدن چند نفر از شهروندان متوجه حمله تروریستی شدند.
> 24 شهید و 60 مجروح
اما قربانیان این حادثه بی رحمانه چه کسانی بودند؟ آخرین خبرها حکایت از 24 تن شهید در این حادثه تروریستی دارد و به نقل از فارس، احتمال افزایش این تعداد نیز به دلیل وخامت حال مجروحان وجود دارد. بیش از 60 نفر نیز در این حادثه تروریستی زخمی‌شده‌اند. منابع خبری می‌گویند کودکی چهارساله به نام محمدطاها که جزء مجروحان حادثه بوده، به شهادت رسیده است.

> جنایتکاران حمله تروریستی
جنایتکاران حادثه تروریستی اهواز سکوت نکردند و با بی رحمی‌فراوان مسئولیت این واقعه خشونت بار و غم انگیز را در بوق و کرنا قرار دادند تا بی‌رحمی‌و سرسپردگی خود را ثابت نمایند. تاریخ نگار: شنبه 31 شهریورماه 97 ... سخنگوی گروهک تروریستی الاحوازیه مسئولیت حمله تروریستی صبح دیروز در اهواز را به عهده گرفت. بر اساس این گزارش و به نقل از ایلنا؛ یعقوب حر التسطری سخنگوی گروهک تروریستی الاحوازیه در گفت‌وگو با شبکه ماهواره‌ای ضد انقلاب با طرح ادعاهایی واهی و خصمانه گفت: ما راهی جز مقاومت نداریم. اما در حالی که جریان الاحوازیه مسئولیت حمله تروریستی صبح دیروز در اهواز را به عهده گرفت، العربیه به نقل از پایگاه خبری داعش هم از به عهده گرفتن این حمله تروریستی توسط داعش خبر داد.

> رد پای عربستان در حادثه
سردار رمضان شریف، سخنگوی سپاه پاسداران در گفت و گو با ایلنا گفت: احتمال می‌دهیم جریان الاحوازیه که از سوی عربستان تغذیه می‌شود، در این حادثه دست داشته باشد. او افزود: هنوز اطلاعات دقیقی از این حادثه در دست نیست ولی با توجه به اینکه معمولا جریان الاحوازیه چندین بار به کاروان راهیان نور و مراسم‌های مشابه حمله کرده‌اند، این احتمال را می‌دهیم که این بار هم این اقدام شوم از سوی آنها باشد.

> انهدام گروه تروریستی الاحوازیه
سردار سرتیپ پاسدار ابوالفضل شکارچی سخنگوی ارشد نیروهای مسلح در گفت و گو با خبرگزاری صدا و سیما گفت: تیم تروریستی اهواز ۴ نفر بودند که جنازه ۳ نفر در اختیار نیروهای امنیتی است و نفر چهارم نیز دستگیر شد. او ادامه داد: نیروهای امنیتی بلافاصله پس از حادثه تروریستی وارد عمل شدند و هر ۴ نفر تیم تروریستی را منهدم کردند و هم اکنون ۳ جنازه از این تروریست‌ها در اختیار نیروهای امنیتی است و یک نفر هم دستگیر شده است تا مشخص شود به کجا وابسته بوده و چطور وارد پارک شده اند.

> ‎آدرس غلط عربستان سعودی
رسانه‌های عربی وابسته به عربستان سعودی در حالی خبر حمله تروریستی صبح دیروز به رژه روز ارتش در اهواز را مورد توجه قرار داده‌اند که این حادثه را با حمله سال گذشته داعش به مجلس و مرقد امام (ره) ارتباط داده‌اند. خبر حادثه تروریستی اهواز در حالی مورد توجه رسانه‌های عربی از جمله «العربیه» عربستان قرار گرفته که از این حادثه بدون «تروریستی» خواندن آن یاد شده است. العربیه» این حادثه را «کشته شدن چند تن به دلیل حمله افراد مسلح در رژه ارتش» خوانده و نوشت: تلویزیون دولتی ایران تصاویری را از این حادثه نشان داده که در آن امدادگران در حال کمک به یک نظامی‌اند که روی زمین دراز کشیده است. نیروهای امنیتی مسلح دیگر در حالی که روبه‌روی سکوی رژه ایستاده‌اند در حال تحرک بودند. این رسانه در گزارش خود، اهواز را یکی از شهرهای استان نفت خیز خوزستان خوانده که در گذشته شاهد حمله جدایی‌طلب‌ها به لوله‌های نفتی بوده است. «العربیه» مدعی شده رسانه‌های ایران، این گروه مسلح را «تکفیری» خوانده‌اند؛ «واژه‌ای که اغلب برای توصیف داعش به کار می‌رود.» عرب نیوز هم در گزارش خود تروریستی بودن حادثه اهواز را نادیده گرفته و از حمله افراد مسلح به رژه ارتش در شهر جنوب غربی ایران در اهواز خبر داده است.

> دستور روحانی برای پیگیری حادثه
رییس جمهور در پی حمله تروریستی صبح دیروز به مردم اهواز در مراسم رژه نیروهای مسلح ، در تماسی تلفنی با «عبدالرضا رحمانی فضلی» وزیر کشور و «غلامرضا شریعتی » استاندارخوزستان، در جریان تازه ترین گزارش اقدام تروریستی در اهواز و روند شناسایی و رسیدگی به وضعیت مجروحان این استان قرار گرفت و دستورات لازم را صادر کرد. حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی در این تماس های تلفنی، ضمن آرزوی علو درجات برای شهدای این حادثه تروریستی و ابراز همدردی با خانواده های معظم این شهیدان، دستور داد تمام امکانات در جهت اقدامات فوری و امدادی برای رسیدگی به وضعیت مجروحان این حادثه تروریستی بکار گرفته شود. روحانی دستورات لازم را به وزارت اطلاعات برای بسیج همه امکانات دستگاهها و نهادهای امنیتی و نظامی‌جهت شناسایی سریع تروریست ها و سرشاخه های ارتباطی آنان و برخورد قاطع و عبرت آموز با مرتبطین این جنایت صادر کرد. رئیس جمهور تاکید کرد: پاسخ جمهوری اسلامی‌ایران به کوچکترین تهدید، کوبنده خواهد بود اما کسانی که از این تروریست ها پشتیبانی تبلیغاتی و اطلاعاتی می‌کنند، باید پاسخگو باشند.

برچسب‌ها:

نظر شما