شناسهٔ خبر: 28275507 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: جماران | لینک خبر

مهمترین دستاورد دفاع مقدس شکست ابهت ابرقدرت ها بود

به گزارش ایرنا، سرتیپ دوم پاسدار «محسن کریمی» روز یکشنبه در آیین گشایش نمایشگاه هفته دفاع مقدس با عنوان « مقاومت عاشورایی» در محل دهکده مقاومت اراک افزود:36

صاحب‌خبر - به گزارش ایرنا، سرتیپ دوم پاسدار «محسن کریمی» روز یکشنبه در آیین گشایش نمایشگاه هفته دفاع مقدس با عنوان « مقاومت عاشورایی» در محل دهکده مقاومت اراک افزود:36 کشور رژیم بعث عراق را در جریان دفاع مقدس با تجهیزات نظامی، نیروی انسانی و فناوری روز کمک کردند و 2 ابرقدرت با وجود تضادها در این جنگ نابرابر با یکدیگر متحد شدند.
وی اظهار داشت: اهداف ارزشمند دفاع مقدس باید برای نسل جوان تبیین شود زیرا دشمنان در حال آلوده کردن فضا و دستاوردهای دفاع مقدس هستند.
سردار کریمی تصریح کرد: دشمنان می کوشند دستاوردهای دفاع مقدس را وارونه جلوه دهند و در این مسیر وظیفه اصحاب رسانه برای بازگویی واقعیت دفاع مقدس سنگین است.
فرمانده سپاه روح الله استان مرکزی گفت: باید تلاش کرد تا نسل جوان گرفتار تحریف تاریخ در موضوع دفاع مقدس نشود و ارزش های بی بدیل دفاع مقدس به درستی برای نسل جوان تشریح شود.
سردار کریمی افزود: از دوره حکومت قاجاریه تا پهلوی در مدت 150 سال، بیش از سه میلیون 611 کیلومترمربع از مساحت کشور در قالب توافقات گلستان، ترکمان چای و غیره از خاک کشور کم شد.
وی اظهار داشت: فقط خاک و سرزمین ایران اسلامی در این سال ها از کشور جدا نشد و استعمارگران در جنگ تحمیلی به دنبال جدا کردن بخشی هایی از کشور بودند که با غیور مردی رزمندگان اسلام ناکام ماندند.
فرمانده سپاه روح الله استان مرکزی گفت: اکنون با ورود به جنگ اقتصادی باید نقشه دشمنان در عملیات روانی مدیریت کرد تا از این توطئه که برای بی ثباتی اقتصاد کشور طراحی شده با کمترین آسیب عبور کرد.
سردار کریمی افزود: دشمنان در تمامی موضوعات به دنبال بزرگ جلوه دادن مشکلات کشور هستند و با دامن زدن به نواقص و کمبودها می کوشند به اهداف خود دست پیدا کنند.
وی ادامه داد: با همراهی، پشتیبانی مردم، اعتماد و توکل به خدا و حمایت از ولایت فقیه می توان از این گذرگاه تاریخی عبور کرد و دشمنان را در رویاهای خام خود رها کرد.
فرمانده سپاه روح الله استان مرکزی گفت: هیچ کس منکر مشکلات، کمبودها در کشور نیست هرچند بخشی از این مشکلات عوامل داخلی و خارجی دارند ولی نباید ناامید شد و با مدیریت از این پیچ تاریخی عبور کرد.
در این آیین، نمایشگاه هفته دفاع مقدس استان مرکزی با 40 غرفه شامل تجهیزات نظامی، توانمندی صنعتی استان و محصولات کشاورزی در اقتصاد مقاومتی برای بازدید علاقه مندان گشایش یافت.
نمایشگاه تا ششم مهرماه در 2 نوبت صبح و عصر آماده بازدید در کیلومتر 5 جاده اراک - خمین است.
رژیم بعث عراق در 31 شهریور ماه سال 1359 با بمباران نقاط مختلف جنوبی و غربی کشور جنگ تحمیلی را آغاز کرد که حدود هشت سال به طول انجامید.
6991/3075
انتهای پیام

نظر شما