شناسهٔ خبر: 28274807 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

آغاز برنامه‌های سفر ۱۰ روزه وزیر خارجه پاکستان به آمریکا

R36461/P36446/S8,87,91/CT12

وزیر خارجه پاکستان که برای شرکت در اجلاس سازمان ملل وارد آمریکا شده است برنامه های سفر ۱۰ روزه خود را آغاز کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم به نقل از داون نیوز، «شاه محمود قریشی» وزیر خارجه پاکستان که با هدف سخنرانی در اجلاس عمومی سازمان ملل وارد آمریکا شده است برنامه‌های فشرده سفر 10 روزه خود را آغاز کرد.

گزارش‌ها حاکی است شرکت در جلسه سازمان ملل و سخنرانی در آن مهمترین برنامه قریشی در طول این سفر نسبتا طولانی مدت خواهد بود.

قرار است وی در این سفر با پاکستانی‌های مقیم آمریکا و اتحادیه‌های مختلف تجاری و فرهنگی آنان دیدار داشته باشد.

روزهای آغازین سفر قریشی در شهر واشنتگن خواهد گذشت و سپس او به نیویورک می‌رود تا در جلسه سازمان ملل شرکت کند.

قریشی 3 روز دیگر در نشست وزرای خارجه اتحادی سارک نیز شرکت می‌کند تا همراه با دیگر اعضای این اتحادیه تصمیمات مهم منطقه‌ای را اخذ کند.

گفتنی است وزیر خارجه پاکستان در تاریخ 29 سپتامبر در صحن علنی سازمان ملل سخنرانی خواهد داشت و به نظر می‌رسد با توجه به شرایط موجود بیان مسئله کشمیر و درخواست از اعضای سازمان ملل برای واکنشی مناسب در این خصوص از جمله محورهای سخنرانی او باشد.

طبق اعلام سفارت پاکستان در آمریکا دیدار شاه محمود قریشی با وزرای خارجه کشورهای چین، روسیه، ترکیه و برخی کشورهای خاور میانه از جمله برنامه‌های سفر وی خواهد بود.

علاوه بر این وزیر خارجه پاکستان با همتای آمریکایی خود نیز دیدار ودر تنش های موجود میان روابط دو کشور با او مذاکره خواهد کرد.

قرار بود شاه محمود قریشی با وزیر خارجه هند نیز دیدار کند ولی لغو یک جانبه این دیدار از سوی دهلی نو باعث ایجاد تنش در روابط دو کشور شد.

انتهای پیام/.

نظر شما